Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@13:42:55 GMT

بیانیه اتحادیه اروپا بعد از نشست کمسیون مشترک برجام

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۳۸۵

بیانیه اتحادیه اروپا بعد از نشست کمسیون مشترک برجام

به گزارش صدای ایران، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بعد از نشست مجازی امروز کمیسیون مشترک برجام، اعلام کرد طرف‌های توافق بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند.
در این بیانیه آمده است: امروز جمعه دوم آوریل، نشست مشترک کمیسیون برجام به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. این نشست به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی از طرف «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را برای بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. شرکت‌کنندگان همچنین بر تعهد خود برای حفظ برجام تاکید و درباره نحوه اطمینان از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن بحث کردند.

این بیانیه می‌افزاید: شرکت‌کنندگان توافق کردند نشست کمیسیون مشترک را در وین هفته آینده ادامه دهند تا به طور واضح اقدامات مرتبط با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرای (توافق) هسته‌ای را از جمله از طریق تشکیل جلسات گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.

در پایان این بیانیه گفته شده «در این زمینه، هماهنگ‌کننده (جوزپ بورل) همچنین تماس‌های جداگانه در وین را با همه طرف‌های برجام و ایالات متحده افزایش خواهد داد».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کمسیون برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران در وزارت دادگستری دمشق آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری سانا، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی از مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستور کار این نشست است.

روز سه شنبه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم وارد دمشق شد.

کاظم غریب آبادی با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

علی صالحی دادستان تهران و برخی دیگر از مقامات قضائی، غریب‌آبادی را در این سفر همراهی می‌کنند.

کد خبر 745478

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد