Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@19:57:15 GMT

آیفون تابع قانون روسیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۵۲۴

آیفون تابع قانون روسیه می‌شود

ایتنا - اپل در راستای هم‌خوانی با قوانین روسیه، هنگام تنظیم آیفون فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی را به کاربران نشان می‌دهد تا آنها را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند.
اپل در راستای هم‌خوانی با قوانین روسیه، هنگام تنظیم آیفون فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی را به کاربران نشان می‌دهد تا آنها را روی دستگاه‌هایشان نصب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، براساس قانونی که از دیروز اجرایی شده، از هم اکنون آیفون‌هایی که در روسیه فروخته می‌شوند، فهرستی از اپلیکیشن‌های روسی را هنگام تنظیم دستگاه نشان می‌دهند.

این اقدام در حقیقت بخشی از فرایند تنظیم دستگاه است که پس از انتخاب گزینه‌هایی مانند App Analytics نمایش داده می‌شود.

در متن مربوط به فهرست اپلیکیشن‌های مذکور آمده است: برای هم‌خوانی با ملزومات قانونی روسیه، اپلیکیشن‌های موجود برای دانلود نمایش داده می‌شود.

پس از آن فهرستی از چند اپلیکیشن از جمله اپ‌های مختلف «یاندکس»، اپ ایمیل Mail.ru، سرویس پخش زنده ویدئو OK Live و شبکه اجتماعی روسی VK نمایش داده می‌شود. کاربر می‌تواند هر کدام از آنها را به دلخواه روی دستگاهش نصب کند.

این اقدام در راستای هم‌خوانی با قانون جدید روسیه انجام شده که در سال ۲۰۱۹ میلادی تصویب شد. براساس قانون مذکور تولیدکنندگان باید نرم‌افزارهای روسی را به‌طور پیش‌فرض روی دستگاه‌هایی نصب کنند که در این کشور فروخته می‌شوند. قانون مذکور شامل موبایل، تب‌لت، تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ و رایانه‌های رومیزی می‌شود.

طبق گزارش رویترز، قانون مذکور بخشی از تلاش دولت روسیه برای کاهش اتکا به شرکت‌های خارجی است.

ماه گذشته اپل اعلام کرد از قانون مذکور پیروی می‌کند و در همین راستا به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های روسی را هنگام تنظیم دستگاه‌هایشان نصب کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون روسیه اپلیکیشن اپلیکیشن های روسی قانون مذکور هنگام تنظیم هم خوانی روی دستگاه نصب کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد

 فرشاد گرگیج در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیب و سوران با اشاره به‌پیش بینی‌های جوی صورت پذیرفته و هشدارهای جوی صادر شده و باتوجه‌به فعال‌شدن و تشدید فعالیت سامانه بارشی و نیز ادامه و تقویت سامانه مذکور تا پایان هفته جاری و احتمال و شدت‌گرفتن بارش باران و وزش باد نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم و آماده‌باش کامل اعضای ستاد، استقرار امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات و حضور در منطقه تأکید کرد.

  وی همچنین باتوجه‌به اخطاریه‌های ابلاغی و پیش‌بینی‌های مذکور و احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسدودشدن مسیرها نسبت به اطلاع‌رسانی توسط بخشداران، اعضای ستاد و دهیاران به مردم به‌ویژه ساکنین مناطق عشایری و اهالی روستاهای پایین‌دست سدها تأکید و از مردم عزیز شهرستان درخواست نمود ضمن هوشیاری لازم، از تردد در مسیر سیلاب و رودخانه‌ها خودداری نمایند.
 
  فرماندار سیب و سوران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر گردید کلیه مدارس در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در نوبت صبح و عصر به‌صورت غیرحضوری خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • یک بمب افکن روسی اوکراین را بمباران کرد و سرنگون شد
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد