Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت ، معلم بودن به همین سادگی نیست که هر روز در یک ساعت مشخصی از روی کتاب به شاگردان خود یکسری مطالب را آموزش بدهی و منتظر روز دیگر بشوی تا دوباره کار آموزش را ادامه بدهی. وقتی شغل معلمی را قبول می کنیم یعنی مسوولیت آینده شغلی تعدادی از سرمایه نیروی انسانی را بر عهده گرفته ایم و باید برای آگاهی و پیشرفت آنها نهایت تلاش خود را بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان کشور ما دارای روحیه ای مضاعف در آموزش و تربیت کودکان ، نوجوانان و جوانان هستند هر کدام از آنها به نوعی تلاش می کنند تا در شرایط متفاوت آموزش بر بستر مجازی را به نحو احسن برگزار کنند با یکی از معلمان سخت کوش کشورساعاتی را به گفت‌وگو نشستیم.

نزدیک به ۳ دهه تدریس در شرایط مختلف در روستا و شهر برای معلم زحمت چند برابر و عشق مضاعف می طلبد.کار معلمی فراتر از سختی هایی است که والدین برای فرزندان خود انجام می دهند. برای ماندگاری در این شغل باید علاوه بر تخصص ، علاقه و عشق وجود داشته باشد.

عذرا یوسف نواز خودش را معلم پایه اول در مدرسه هر مز آرش منطقه ۴ شهر تهران معرفی می کند.  و می گوید: «بیست و نه سال سابقه کار دارم و در مناطق مختلف استان تهران فعالیت کرده ام و در حال حاضر از طریق فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد آموزش را به شاگردانم انجام می دهم. 

وی می‌ گوید: کیفیت کلاس خودش را با همکاری اولیای دانش‌آموزان مدیریت می کند اما آموزش حضوری را مقدم بر آموزش بر بستر مجازی می داند چرا که ارتباط چهره به چهره با شاگردان از نظر کمی و کیفی تاثیر زیادی در نحوه انتقال مطالب دارد. 

* آموزش از راه دور یعنی باید توانایی و انرژی مضاعف صرف شود

«معلم بودن نه تنها احساس مسوولیت زیادی می آورد بلکه آینده تعدادی از جوانان کشور به فعالیت آموزشی آموزگار بستگی دارد میزان رشد و پیشرفت علمی و شغلی هر یک از دانش آموزان به کیفیت و اطلاعات معلم مربوط می شود که از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه بسیاری از مسوولان هم درصد قابل توجهی از موقعیت و جایگاه اجتماعی خود را مدیون معلمان خود هستند.»

یوسف نواز درباره شیوه تدریس در فضای مجازی می گوید: همیشه قبل از وارد شدن به مباحث کتاب دانش آموزان را با مباحث اولیه درس ریاضی آشنا کرده و همچنین آموزش رنگ ها را با آنها کار می کنم که پس از آموزش مقدماتی براساس کتاب درسی مفاهیم را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: آموزش حضوری به دانش آموزان از کیفیت بالاتری برخوردار است زیرا در اوایل شیوه ویروس کرونا در ۱۰ جلسه کلاس آموزشی حضوری در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردم که با استقبال خوبی همراه بود و انتقال مطالب به طور 100درصدی انجام شد اما متاسفانه یکی از دانش آموزانم با مجازی شدن مدارس اقدام به ترک تحصیل کرد زیرا او می گفت محیط مدرسه را دوست دارد و نمی تواند به طور مجازی تحصیل کند و همه تلاش ها وحتی مشاوره های مدرسه ام نتیجه نداشت.

* آموزش بر بستر الکترونیک و دردسرهای آن برای معلم 

«تدریس در بستر الکترونیک مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد؛ نبود  و پایین بودن سرعت اینترنت  به مشکلات  معلمان اضافه کرده است به طوری که آنها برای آموزش در فضای مجازی بسته های یک ساله اینترنت را با هزینه شخصی تهیه کرده و به خاطر استفاده حداکثری ظرف ۲ ماه باید دوباره اینترنت خریداری کند البته هزینه ای را که در زمان حضور در مدرسه بایت کرایه ماشین می دادم را الان برای خرید اینترنت استفاده می کنم.»

یوسف نواز در این باره می‌گوید: «متاسفانه به علت کار مستمر با گوشی همراه و لپ تاپ، گردن و دو چشمم دچار مشکل شد به همین خاطر به همه دانش آموزان درخواست کردم گوشی تلفن خود را به تلویزیون متصل کرده و آموزش را آنجا دنبال کنند تا دچار مشکلات عضلانی نشوند چراکه دانش آموزان هر روز در دو نوبت از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ تحت آموزش قرار می گیرند.

* ورود فناوری های نوین به آموزش باعث خلاقیت شده است

 «تا زمانی که آموزش ها بر بستر الکترونیک برگزار می شود معلم ها نیازمند همکاری والدین دانش آموزان هستند تا بتوانند نه تنها کیفیت آموزشی را حفظ کنند بلکه مفاهیم ، مطالب و تکالیف آموزشی به طور منظم با حمایت و پشتیبانی خانواده ها از سوی دانش آموزان انجام شود.»

خانم معلم همکاری والدین دانش آموزان را در پشتیبانی از آموزش مجازی را نیاز مبرم می داند و می گوید: برای اینکه دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند به صورت تصویری کلاس های فوق العاده برگزار می کنم تا همانند کلاس های حضوری بتوانم دانش آموزان را ارزیابی و میزان پیشرفت آنها را مشاهده کنم. این در حالی است که از زمانی که از آموزش های سنتی خارج شدیم و براساس فناوری های نوین در ریل آموزش های جدیدقرار گرفتیم دانش آموزان کارهای خلاق انجام می دهند در واقع آموزش در محیط فناوری و تکنولوژی  باعث شکوفایی استعداد و خلاقیت شاگردانم شده است.

وی می افزاید: همیشه بعد از برگزاری کلاس آموزشی به خانه همه دانش آموزانم تماس می گیرم و به طور شفاهی از آنها مطالب ارائه شده را می پرسم چراکه تا قبل از این کار از والدین درخواست گرفتن عکس از فرزندانشان در حال انجام تکالیف را کردم اما متوجه شدم مادر یکی از دانش آموزان فرزندش را صبح از خواب بیدار کرده واز او عکس می گیرد و سپس او به رختخواب می رود و در کلاس آموزشی شرکت نمی کند.

یوسف نواز یادآورشد: از وزیر آموزش و پرورش در خواست دارم موضوع اختیاری بودن حضور دانش آموزان به مدرسه را بر دارد زیرا در صورت برگزاری کلاس حضوری در مدرسه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا فضای مجازی آموزش معلم معلم پایه اول دانش آموزان یوسف نواز بر بستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد گفت: تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلمش در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا ، ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی ، دست‌کم هزار و ۷۰۰ دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور