Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد که  سطح قدرت نظامی حال حاضر یمن به هیچ وجه قابل مقایسه با شش سال پیش نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد:  رهبر انقلاب یمن گزینه‌های نظامی را در برابر متجاوزان از روز نخست وضع کرده است و پایان این نبرد با پیروزی کسانی همراه دانسته است که بر خداوند توکل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العاطفی گفت: رزمندگان یمنی توانستند نقش‌ هایی از فنون نظامی را در برابر دشمن طراحی کنند که نیروهای متجاوز را در میدان نبرد غافلگیر کرده است.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: با وجود اینکه نیروهای مسلح با ضربات غافلگیری روبه رو شدند، اما فرماندهی نیروهای مسلح با ابتکار عمل‌های خوب توانست از تلفات ناشی از ضربات دشمن بکاهد.

وی افزود: طی سال‌های نخست تجاوز علیه یمن مراحمل مهمی در سطح بازسازی نیروهای مسلح محقق شد و دستاردوهای بزرگی همزمان با دستاوردهای میدانی حاصل شد و با سرعت به سمت تولید سلاح سبک و متوسط رفتیم به گونه‌ای که انگیزه‌ای برای تولید سلاح بازدارندگی راهبردی ایجاد شد.

العاطفی گفت: موشک‌های بالستیک و بالدار و ورود پهپادها به خط نبرد و سامانه های دفاع هوایی و سامانه‌های دریایی عواملی بودند که جهشی را از نبرد دفاعی به هجومی ایجاد کرد.

وی افزود: امروز ما ابتکار عمل را در دست داریم. دشمن را تهدید می‌کنیم و تهدیدهایمان را پیاده می‌کنیم، از بردباری و قدرت و امکانات کافی برای وارد کردن ضرباتمان به جاهاهایی برخورداریم که دشمن انتظارش را هم ندارد.

وزیر دفاع یمن گفت: کشورهای متجاوز علیه یمن امروز در بدترین شرایط خود به سر می‌برند و به دنبال راهی برای برون رفت از باتلاق یمن هستند.

وی افزود: رهبران انقلاب و دستگاه سیاسی یمن ساماندهی صفوف نیروهای مسلح را در راس اولویت‌های خود قرار دادند و برای ساماندهی مجدد نهاد نظامی یمن تلاش های بزرگی به کار بستند.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه قدرت دفاعی یمن در مراحل مختلف از سوی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها مورد توطئه و تخریب قرار گرفته است، گفت: این اتفاقات با تخریب سامانه‌های پدافند هوایی در دوره رژیم سابق آغاز شد.

العاطفی گفت: در سال 2013 به جلسه‌ای با یک کمیته آمریکایی-اردنی دعوت شدیم و اصرار داشتند درباره مجموعه تیپ‌های موشکی که آن زمان فرماندهی آن را برعهده داشتم، بحث کنیم.

وزیر دفاع یمن گفت: بعد از انقلاب 21 سپتامبر ما سیستم‌های موشکی را به آمادگی قبلی خود بازگرداندیم و سپس آنها را ارتقا دادیم و موشک‌های جدیدی ساختیم که از برخی از آنها رونمایی کردیم و از برخی دیگر در زمان مناسب رونمایی خواهیم کرد.

العاطفی گفت: اینکه در رژیم سابق پادگان‌های نیروهای مسلح به روی بیگانگان گشوده می‌شد تا سلاح‌هایمان را نابود کنند و در امور دیگر هم دخالت کنند، یعنی در آن دوره یمن برای خود حاکمیت و استقلالی نداشت.

وزیر دفاع یمن گفت: افتخار می‌کنیم که امروز به رغم محاصره طالمانه علیه یمن از صنعت نظامی منحصر به فردی برخورداریم و از هیچ قدرت شگفت انگیزی را ایجاد کردیم  و در زمینه تسلیحات مدرنی که از ملزومات حفظ استقلال ، وحدت و حاکمیت یمن است به خودکفایی رسیدیم.

وی افزود:عملیات ساخت سلاح بر اساس یک برنامه تدریجی پیش رفته است. از موشک‌های کوتاه برد و میان برد به موشک های دوربرد دسترسی پیدا کردیم و همین قضیه درباره نیروی هوایی، پدافند هوایی و دیگر واحدها صدق می‌کند.

العاطفیی با بیان اینکه نیروهای متجاوز فجیع ترین جنایات را علیه یمن مرتکب شدند، گفت: بنابراین وظیفه ما بود که متناسب با این وحشیگری پاسخ دهیم و قدرت بازدارندگی را بر نیروهای تجاوزگر تحمیل کردیم.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد اگر نیروهای متجاوز بخواهند به کودنی خود ادامه دهند بر ما لازم است که به ادب کردن آنها ادامه دهیم.

العاطفی گفت: ما اطلاعات و مختصاتی داریم که فرصتی را برای به لرزه درآوردن کیان دشمن در اختیار ما قرار می‌دهد و ریاض، واشنگتن، لندن ، پاریس و تل آویو را عصبانی خواهد کرد؛ یعنی مادامی که آنها به تجاوز ادامه دهند با چیزی غیر از مقابله به مثل روبه رو نمی‌شوند.

وی افزود: متجاوزان در جای خود درجا می‌زنند،؛ اما نمی‌خواهند شکست خود را اعلام کنند و کسی که آنها را به این باتلاق سوق داد، درصدد پیدا کردن راهی برای خرج آبرومندانه آنهاست.

وزیر دفاع یمن با اشاره به وجود ۵۰ میدان نبرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با متجاوزان گفت: این میادین، از جبهه‌های فرامرزی تا جبهه نبرد در مأرب، صحرای الجوف، الحدیده، حجه، تعز، الضالع، البیضاء و غیر را شامل می‌شود.

العاطفی گفت وقتی که نیروهای مسلح به هر دستاورد میدانی دست پیدا می‌کنند، صدای کشورهای دنیا به هر دلیل بلند می شود که از جمله آنها ترس از نفت است.

العاطفی درباره عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب گفت: مأرب هم یکی از استان‌های یمن است که باید آزاد شود.

وزیر دفاع یمن گفت: ما راهبرد مبارزاتی خود را بر اساس رویارویی با  صبر و بردباری پیش بردیم و هیچ گزینه ای جز رویارویی نداریم و هر چقدر در این راه جانفشانی کنیم تسلیم نمی شویم و شکست نخواهیم خورد.

العاطفی گفت: گزینه‌های دشمن در حال تمام شدن است و گزینه‌های ما در حال گسترش است. ما راهبرد درد بزرگ را پیش رو داریم و برای اجرای آن به محض صدور دستور فرماندهی در اوج آمادگی به سر می‌بریم.

وزی دفاع یمن در پایان سخنان خود گفت: پیام من به همگان این است که برای دفاع از خاک و مردم یمن تلاش کنند و از هیچ کس جز خدا نترسند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر دفاع تجاوز وزیر دفاع یمن گفت نیروهای مسلح علیه یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۹:۵۵

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

 «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، در نهایت تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند. این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داریم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد... بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: یا درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد، بسیاری از این نوع جنگ‌ها، و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله کند و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به‌روزی به اروپای شرقی حمله کند را «کاملا بیهوده» خوانده و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم، در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کمک نظامی ۳۱۳ میلیون دلاری دانمارک به اوکراین

 ترولز لوند پولسن وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که دولت این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش آناتولی، وزیر دفاع دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات نیروی دریایی، گلوله و پهپاد است.

وی با اشاره به بازدیدی که پیشتر از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف به عمل آورده بود، افزود: این بسته کمکی همچنین شامل تجهیزاتی است که به اوکراین اجازه می‌دهد تا خط تولید قطعات موشکی را با همکاری هلند و جمهوری چک در کی‌یف راه‌اندازی کند.

وزیر دفاع دانمارک همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت دفاعی اوکراین، یک ابتکار جدید است که این کشور را قادر می‌سازد خودش تجهیزات نظامی بیشتری تولید کند، یادآور شد: در ماه مارس از تعدادی از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف بازدید کردم و مشخص شد که پتانسیل زیادی برای همکاری‌های آتی وجود دارد که می‌تواند تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند، تجهیزاتی که به تغییر وضعیت در میدان جنگ کمک خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اختصاص این کمک نظامی به اوکراین، سایر کشورها را تشویق کند تا از اقدامات دانمارک در این خصوص پیروی کرده و با کمک‌های خود اوکراین را در مقابله با تهاجم روسیه یاری کنند.

به نوشته آناتولی، دانمارک در ماه مارس نیز یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به کی‌یف ارائه کرده بود.

علاوه بر این، دانمارک به تازگی و پس از اوج‌گیری حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، یک کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری نیز به بازسازی زیرساخت‌های انرژی در این کشور اختصاص داده بود.

به گزارش موسسه تحقیقاتی کیل مستقر در آلمان، کپنهاگ از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون جمعاً ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حمایت نظامی به کی‌یف ارائه کرده که دانمارک را به چهارمین ارائه دهنده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین تبدیل کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه