Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:53:20 GMT

مقبره الشعرای تبریز در حصار بازسازی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۸۷۷

مقبره الشعرای تبریز در حصار بازسازی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مقبره الشعرای تبریز از چهار دهه قبل به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی تبریز شناخته می شود و شهروندان این کلان‌شهر و گردشگران معمولا به تماشای این بنای زیبا که در تصاویر تلویزیونی و عکس های مربوط به تبریز جایگاه ویژه ای دارد، رغبت زیادی نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مجموعه تاریخی - فرهنگی مقبره الشعرای تبریز که آرامگاه استاد محمدحسین شهریار و خِیل بسیاری از نامداران شعر و ادب و شخصیت های فرهنگی برجسته ایران زمین همچون همام تبریزی، قطران تبریزی، ثقه الاسلام، اسدی طوسی، خاقانی شروانی، ظهیر فاریابی، مجیر بیلقانی و میرزا طاهر خوشنویس است، این روزها حال و روز خوشی ندارد و در حصار دیوارهای فلزی کشیده شده برای مرمت و بازسازی آن به تنگ آمده است. 

شریفی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: ساخت پروژه مقبره الشعرا در سال ۱۳۹۴ به شهرداری تبریز واگذار شده و خاکبرداری قبل از ورود شهرداری به طور کامل انجام یافته بود.

شریفی افزود: شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۳ در ساخت پروژه مقبره الشعرا ورود کرده و در سال ۱۳۹۴، استارت اجرایی این پروژه از طرف شهرداری انجام یافته است.

او گفت: اسکلت و کف‌سازی صفه شمالی و همچنین اسکلت ضلع شرقی مقبره الشعرا به پایان رسیده و از این رو ضلع غربی بقعه و فنداسیون جنوب غربی نیز اتمام یافته و اسکلت نیز به محض تکمیل نصب خواهد شد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: تاکنون ۲۸ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا از سوی شهرداری هزینه شده است.

او معتقد است که اتمام پروژه مقبره الشعرا به چند آیتم از جمله تأمین مالی و مشکلات پیش رو بستگی دارد و در این راستا باید تأمین مالی شده و دولت نیز کمک کند.

او گفت: پروژه مقبره الشعرا پروژه شهرداری نبود، اما با تمام این وجود، شهرداری ورود پیدا کرده است و شاید بتوان گفت که برای تکمیل اسکلت، ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

اسماعیلی عتیق مدیرگروه  باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی در خصوص کشف اشیای تاریخی در محوطه مقبره الشعرا  این اخبار را کذب خواند و کشف هرگونه شی تاریخی در مقبره الشعرای تبریز را تکذیب کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه مقبره الشعرا شهرداری تبریز مقبره الشعرای تبریز پروژه مقبره الشعرا شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای راه اندازی بزرگ‌ترین نخاله گاه تبریز در راستای ساماندهی و مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی شرق تبریز آغاز شده است.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی تحویل زمین سه هکتاری بزرگترین نخاله گاه شرق تبریز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز، پروژه راه‌اندازی بزرگترین نخاله‌گاه در تبریز اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: برای همین منظور طی جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان، زمین مورد نیاز نخاله‌گاه شرق تبریز تحویل این سازمان شد.

هراتی تصریح کرد: این پروژه در مجموع شامل ۳۰ هکتار است که در فاز نخست سه هکتار برای بهره‌برداری و انجام مراحل اجرایی احداث نخاله اه شرق تبریز تحویل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز شد و انتظار می‌رود با احداث این نخاله‌گاه شاهد رعایت حقوق عامه شهروندان و عدم تخلیه نخاله‌ها و پسماندهای عمرانی و ساختمانی در حاشیه اتوبان‌ها و مسیل‌های رودخانه‌ها در حوزه شرق تبریز باشیم.

وی گفت: بیشتر فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در منطقه شرق تبریز صورت می‌پذیرد و نبود یک محل به عنوان نخاله‌گاه در محدوده شرق موجب بروز مشکلات متعدد از جمله تخلیه نخاله در حریم و بستر آجی چای و حاشیه جاده‌های اصلی توسط ماشین‌های حمل نخاله می‌شد که نازیبایی‌های بصری و آلودگی محیط زیست را به دنبال داشت.

کد خبر 747804

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود