Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:56:27 GMT

مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۸۸۷

مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) روز یکشنبه هفته گذشته برای شرکت در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی و نیکوکاری قرارگاه مواسات و همدلی به مشهد سفر کرد.

سیدمرتضی بختیاری در این مراسم گفت: حضور مردم در طرح مواسات و همدلی از عنایت‌های الهی است و خراسان رضوی در تاسیس قرارگاه مواسات و همدلی پیشگام شد تا این طرح به عنوان یک الگو در کشور اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان سال گذشته فراخوان مواسات و همدلی را صادر کردند و دنیا فکر نمی‌کرد در شرایط شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه و تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از آن مردم به یاری یکدیگر بشتابند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: برکات این قرارگاه که نمونه‌ای از با هم بودن است امکان انجام کارهای بزرگ را ایجاد کرد و بر همین اساس کمیته امداد در سال گذشته بالاترین سطح کمک‌های خود را در طول دوران انقلاب اسلامی داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش نیز روز سه‌شنبه هفته گذشته در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: آموزش و پرورش در سال ۹۹ از بحران کرونا که یکی از سخت ترین، پرچالش ترین و طولانی ترین وقفه های آموزشی را رقم زد، سربلند بیرون آمد.

سیدجواد حسینی افزود: استفاده از بستر شبکه شاد و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی اقدام بسیار موثر با هدف استمرار فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمان شیوع کرونا بود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در کنار مشکلات مختلف، فرصت‌هایی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد به طوری که خانواده‌ها با جریان آموزشی همخوان و نزدیکتر شدند و  فناوری‌های نوین و هوشمندسازی مدارس گام‌های شتابانی را طی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح هدایت و با مشارکت نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی تاکنون ۲۲۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در کشور تهیه و اهدا شده است.

وی افزود: طی تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش واستانداری‌ها تامین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تبلت دیگر نیز برای سایر دانش‌آموزان نیازمند تعهد شده است.

حسینی ادامه داد: بیش از ۷۲ درصد دانش‌آموزان کشور از طریق شبکه شاد آموزش می‌بینند اما حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان از تبلت محروم هستند و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز نیز دسترسی مطلوب به شبکه ملی ارتباطات ندارند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم روز چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از بیمارستان واسعی سبزوار طی گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اولویت کادر درمان بیماران کرونایی برای تزریق واکسن کرونا گفت: تاکنون ۸۰ درصد کادر درمان بیماران کرونایی در کشور علیه این ویروس واکسینه شده‌اند.

دکتر مریم حضرتی افزود: واکسیناسیون کرونا در کشور در حال انجام است و فعالان بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر نیز بر اساس پروتکل‌های ارائه شده توسط وزارت بهداشت، مرحله به مرحله انجام می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این دغدغه وجود دارد که در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موج چهارم شیوع کرونا ایجاد شود.

وی افزود: خطر افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور نیز وجود دارد اما با برنامه ریزی و رهگیری لازم در حال مدیریت شرایط هستیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سفر استانی کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سفر استانی ویروس کرونا مشهد سفر استانی کمیته امداد امام خمینی اخبار کنکور مواسات و همدلی آموزش و پرورش کمیته امداد دانش آموزان هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • بیش از ۱۲ میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور