Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@16:05:11 GMT

سعید محمد به خاطر تخلفات از قرارگاه خاتم منفک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۰۱۴

سعید محمد به خاطر تخلفات از قرارگاه خاتم منفک شد

گروه سیاست سایت فرداسعید محمد کاندیدای جنجالی انتخابات 1400 که همین چند هفته پیش با کلی هیاهو وارد عرصه انتخابات شده اما در سال جدید سکوت کرده و به حاشیه رفته بود؛ یک بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفت. دلیلیش نیز اظهارات سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران است که در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس تکلیف آن بحث ناتمام «برکناری یا استعفا» را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سپاه به جدّ با ورود پاسداران به عرصه انتخابات بدون طی مراحل قانونی مخالف است، گفت: منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.

معاون سیاسی سپاه در بخشی از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه « سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد. » می‌گوید: « اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است. این فضایی که در شبکه های اجتماعی داخلی و رسانه‌های خارجی و بویژه در شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب شکل گرفته و بعضاً سعید محمد را کاندیدای مورد حمایت سپاه معرفی می‌کنند، از یک طرف ساخته و پرداخته کسانی است که می‌خواهند چهره سپاه را مخدوش کنند و از طرفی، متأثر از افرادی است که تصور می‌کنند چون سعید محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپاه را برعهده داشته‌ و به عرصه انتخابات ورود کرده‌اند، احتمالاً ورود ایشان به عرصه انتخابات با نظر و تأیید و حمایت سپاه است.»

وی می‌افزاید: «این تصورات نه‌تنها کاملاً خلاف واقع است بلکه واقعیت این است که سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است. اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.»

این سخنان صریح سردار جوانی درباره دلیل منفک شدن سردار محمد از سپاه در حالی بیان می‌شود و وقتی کاندیداتوری «محمد» اعلام شد حواشی بسیاری در این باره پدید آمد. چند روز قبل از توییت محمد با مضمون اعلام کاندیداتوری شایعاتی درباره برکناری وی به بیان شده بود اما وقتی که برخی رسانه‌ها از جمله «فردانیوز» تیتر زدند سردار محمد برکنار شد، صدای خیلی‌ها از جمله خودش درآمد. او سخنان حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه مبنی براینکه سعید محمد بدلیل تخلفات برکنار شده است، را کذب خواند و گفته بود: «همانگونه که قبلا اعلام شده بدلیل حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری و پرهیز از هرگونه شائبه‌ای از فرماندهی قرارگاه خاتم استعفا کردم و این استعفا مورد پذیرش فرمانده کل سپاه قرار گرفت. هیچ تخلفی هم از سوی من صورت نگرفته است.»

ترقی اما گفته بود: «ایشان اصلا در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم هم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعا این مساله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود!»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سپاه تخلفات سردار جوانی سعید محمد فرماندهی قرارگاه عرصه انتخابات سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دستور حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ برای صیانت از انقلاب اسلامی تشکیل شد، به مثابه دژ استوار و مستحکمی با اقتدار همراه و همگام با انقلاب در صحنه‌های مختلف بوده و در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی و مقابله با انواع تهدیدها بوده و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای در این مسیر استوار و ثابت قدم به پیش می‌رود.

به فضل الهی، پس از گذشت بیش از چهار دهه از حیات پربار انقلاب اسلامی، نهال نوپای سپاه پاسداران به ثمره خون شهدا اینک به درختی تنومند و پرثمر مبدل شده که استکبار جهانی در برابر عظمت این نهاد انقلابی عاجز مانده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان سرافراز اسلام، سالروز تأسیس این نهاد انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب، فرماندهی کل قوا، همه پاسداران جان برکف، خاصه فرماندهی و تک تک پاسداران انقلابی سپاه استان البرز و خانواده‌های معززشان تبریک می گویم و از درگاه خداوند قادر متعال، سربلندی، عزت و توفیق روزافزون مسالت دارم.

کد خبر 6084013

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • قدردانی دانش‌آموزان خاتم از نیرو‌های سپاه 
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان
  • از تشکیل کمیته تا سپاه پاسداران/ نهادی مقدس با رنگ سبز و بوی انقلابی