Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی نقشبندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های منابع طبیعی استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است و تا سال ۱۳۹۸ در مجموع ۲۵۷ هزار و ۱۲۹ هکتار انجام گرفت.

وی افزود: روند تهیه نقشه کاداستر برای عرصه‌های منابع طبیعی کردستان سال گذشته در قالب طرح جهشی ۹۹*۹ در ۸۱۲ روستا ( پلاک اصلی) انجام و ۲ هزار و ۴۰۳ برگ سند تک ‌برگ جدید بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و ابخیزداری کشور تثبیت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از تهیه نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس دستورالعمل کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت و برای محدوده‌های منابع ملی سند تک برگ با مختصات و حدود و ثغور مشخص صادر شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: اسناد تک برگ کاداستر شده دارای مختصات مکان مبنا بوده و موقعیت اراضی ملی و جداسازی آن از اراضی مستثنیات اشخاص را با حدود معین و مشخص تفکیک می‌کند.

نقشبندی تاکید کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده بوده و روند اخذ سند ملی با سرعت در حال انجام است.

وی گفت: این اداره کل براساس آیین نامه‌ها و دستوالعمل‌ها و قوانین مرتبط در پنج محور شناسایی و تشخیص، انتشار آگهی، تعیین تکلیف اراضی اختلافی و قطعیت قانونی، اصلاح و بازنگری و پیگیری صدور و اخذ اسناد مالکیت اقدامات خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه از مهمترین وظایف این اداره کل، تحقق بخشیدن به اهداف سازمان جنگل‌ها شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری است، افزود: اصلی ترین اقدام برای رسیدن به این هدف، شناسایی، تشخیص و اعمال حاکمیت دولت و صدور اسناد اراضی ملی برای عرصه‌های جنگلی و مرتعی و بیشه‌های طبیعی بدست می‌آید.

نقشبندی اضافه کرد: با ابلاغ دستورالعمل اجرای کاداستر اراضی ملی و دولتی در اواسط سال ۱۳۹۴، اصلاح نقشه‌های سنواتی تفکیک انفال و تبدیل اسناد دفترچه‌های به اسناد تک برگی به عنوان اولویتکاری در کنار وظایف اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می دهد.

جنگل های این استان که جزو جنگل های زاگرس شمالی به حساب می آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

برچسب‌ها کردستان جنگل كاداستر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان جنگل كاداستر کردستان جنگل كاداستر زاگرس اخبار کنکور منابع طبیعی اراضی ملی جنگل ها تک برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد