Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:07:53 GMT

تولید کنندگان سربازان خط مقدم در جهاد اقتصادی هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۹۶۷۲

تولید کنندگان سربازان خط مقدم در جهاد اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی کبیری پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در قم گفت: امسال نیز مقام معظم رهبری شعار سال را طبق سنوات قبل و در ادامه سلسله شعار‌های اقتصادی، سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گذاری کردند.

وی افزود: به واسطه فشار‌های اقتصادی و تحریم‌هایی که کشور در آن قرار دارد، تولید کلید اساسی حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری پور در تشریح موضوع تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: تولید باعث رفع رکود، اشتغال زایی پایدار، گردش صحیح نقدینگی، صادرات و ارز آوری برای کشور، شکست تحریم‌ها و بی اثر شدن آن‌ها و همچنین باعث بی اثر شدن مکر دشمنان این کشور و استحکام ساخت درون می‌شود.

وی در بخش تولید به نقش تولید کنندگان اشاره کرد و ادامه داد: در این عرصه تولید کنندگان، سربازان و جهادگران اصلی این جهاد مقدس هستند و همه اقشار موظف هستند از این رزمندگان و جهادگران، پشتیبانی و حمایت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم افزود: پشتیبانی و مانع زدایی در سه سطح ملی، استانی و مردمی تعریف می‌شود که پشتیبانی در سطح ملی وظیفه دولت و مجلس است که با انجام درست وظایفی که در قانون برایشان تعریف شده از تولید پشتیبانی کنند؛ برای مثال به تامین مواد اولیه تولید کنندگان و سرمایه در گردش آنان کمک کرده و نقدینگی راکد دست مردم را با سیاست درست به سمت تولید هدایت کنند و همچنین به صادرات کمک کنند تا از این طریق تولیدات به فروش برسد.

وی همچنین ادامه داد: درسطح استانی مسئولین استان که در عرصه تولید دخیل هستند، از صنایع خرد و کارگاه‌های کوچک حمایت کنند و مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای، و نقدینگی را به تبعیت از سطح ملی رفع کرده و از تولید پشتیبانی کنند.

کبیری تصریح کرد: مردم نیز بایستی به سهم خودشان با خرید تولیدات داخلی مانند پوشاک، لوازم خانگی و... حق جهاد خود را ادا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم در بخش مانع زدایی در سطح ملی گفت:در این بخش وظیفه نهاد‌های مسئول مقابله با مافیا، احتکار و سودا گرایی اقتصادی که مردم را به سوی بازار‌های کاذب سوق می‌دهند، است و در سطح استانی نیز مقابله با گرانفروشان، سودجویان و کسانی که به هر طریقی چرخه تولید را خدشه‌دار می‌کنند به ویژه قاچاق به عنوان مهم‌ترین عامل، از وظایف استان‌ها است.

وی ادامه داد: مردم نیز وظیفه دارندبه عنوان ناظری امین موانع تولید را اطلاع دهند و مطالبه‌گری داشته باشند.

کبیری پور ضمن اشاره به وظایف رسانه‌ها گفت: از نقش اصلی رسانه‌ها که بازوی کمکی و تسهیل گر سطح ملی، استانی و هم برای مردم هستند نیز نباید غافل شد.

وی در پایان با اشاره به نقش سپاه در تحقق شعار سال تصریح کرد: سپاه هم ضمن انجام وظیفه خود با اشتغال زایی و ایجاد کارگاه‌های خرد در محلات و مناطق محروم سهم خود را در این جهاد ادا می‌کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید قم تولید کنندگان جهاد اقتصادی تولید کنندگان مانع زدایی سطح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شاهرود در ورزشگاه تختی این شهر گفت :رهبری فرمودند ما به قله نزدیک شدیم، در فرهنگ ما نباید هرگز خستگی و نا امیدشدن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت وظیفه دارد موانع را از پیش پای تولید کننده بردارد تا فعالان اجتماعی اقتصادی و فرهنگی بتوانند تلاش کنند تاکید کرد :  دستگاه‌های اداری موظف هستند با روابط اداری سالم و قانونمند مردم، فعال اقتصادی و تولیدکننده و جوان فعال و همه جامعه را حمایت کنند.

وی گفت : باید از هرگونه رابطه ناسالم، فساد اداری و رشوه  و از هر امری که مردم را ناامید میکند  پرهیز شود.

وی اضافه کرد: نیاز کشور بیش از همه زمان‌ها کار و تلاش و افزایش تولید است و دانشمندان، دانشگاهیان و پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان باید تلاش کنند تا دانایی‌ها ضمیمه توانایی‌ها شود و تولیدات به سمت صادراتی شدن پیش رود .

آیت الله رئیسی ابراز داشت: امروز در عرصه‌های علم وفناوریو صنعت  ما نیازمند کار و تلاش توسط همه مردم جامعه در بخش خصوصی، تعاونی و دولتی هستیم تا با دستان توانای شما اقتصاد و تولید کشور رونق بگیرد.
رئیس جمهور گفت: بسیاری از کارگاه‌ها و کارخانجات راکد در استان سمنان به چرخه تولید بازگشته و نرخ بیکاری در این استان کاهش یافته و اشتغال افزایش یافته، اما باید بیش از این کار و تلاش کنیم.

رئیس جمهور  همچنین خاطرنشان کرد گفت: دولت برای تامین اب پایدار در شهرستان شاهرود  پیگیری می کتند و در خصوص وضعیت محیط زیست، هر اقدام و فعالیت صنعتی، اقتصادی و معدنی  اصل بر حفظ محیط زیست خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت : علیرغم همه دشمنی‌هایی که با ملت ایران انجام می‌شود به دلیل اهداف بلند  نظام  ، مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد، استعمار و استکبار جهانی وهم چنین به دلیل حمایت جانانه مردم ایران به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب از فلسطین و آرمان فلسطین و آزادی قدس، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
وی افزود: امروز همه امت اسلام با همه وجود بر حقانیت این سخن واقف شده نه فقط امت اسلامی که جهان بشریت و همه مردم با هر دین و مذهب در سراسر عالم به حقانیت موضع جمهوری اسلامی در دفاع از فلسطین و بر ضدیت با رژیم ستمگر صهیونیستی واقف شده است.
وی اضافه کرد: هر کس در هرجای دنیا بخواهد به کرامت و عزت مردم ایران خدشه وارد کند مردم ایران در مقابلشان ایستادگی خواهند کرد.
رئیس جمهور گفت: به کنسولگری ایران که همان خاک جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، حمله کردند و در مقابل این هجمه و حمله و ستم جنایت و ظلم، جمهوری اسلامی باید آن‌ها را تنبیه می‌کرد و مردم بزرگ ایران آن هارا تنبیه کردند.
آیت الله رئیسی ابرازداشت: اگر رژیم صهیونیستی خطا کند و بازهم بخواهد کوچکترین تعرضی به خاک جمهوری اسلامی کند نسبت به او آن چنان پاسخی داده خواهد شد که او و حامیانش پشیمان خواهند شد.
وی افزود: در مذاکره با برخی از کشور‌های غربی گفته ایم مبادا با زبان زور با ما سخن بگویید چرا که ملت ما دارای عقلانیت، تدبیر و منطق است و دوران زورگویی تمام شده  و اگر با زبان زورگویی سخن بگویید ملت بزرگ ایران و دولتمردان با قوت و قدرت در مقابلشان خواهد ایستاد.

 

دیگر خبرها

  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی بوشهر از اولویت‌ها
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی