Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، افزایش آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل از حدود سه هفته پیش و همزمان با سفر نوروزی گسترده شهروندان آغاز شد و در روزهای اخیر آمار فوتی‌ها از یک نفر به پنج نفر و شمار بستری همزمان نیز از ۱۳۰ نفر به ۲۲۷ نفر افزایش یافت.

افزایش شیوع کرونا در استان اردبیل پس از حدود سه ماه شرایط پایدار آغاز شده به طوری که هم اینک هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار دارد و آمار بستری بیماران جدید کرونایی در استان اردبیل نیز که تا ۲۰ نفر در روز کاهش یافته بود، در شبانه‌ روز گذشته به ۴۳ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با افزایش بستری مبتلایان، تعداد فوتی‌های کرونا نیز در استان اردبیل رو به افزایش است به طوری که با فوت پنج فرد مبتلای بستری در شبانه‌ روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۳ ماه گذشته به یک هزار و ۴۶۰ نفر رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در پی بروز این وضعیت با اشاره به ویزیت بیش از یک هزار نفر با علائم کرونا در روزهای اخیر و افزایش مراجعه روزانه و بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی به صورت غیررسمی اعلام کرد که این استان وارد پیک چهارم شیوع کرونا شده است.

بابک نخستین با انتقاد از بی توجهی شهروندان به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در چهار ماه گذشته، به کارکنان بهداشت و درمان برای مواجهه با شرایط جدید و موج چهارم  شیوع کرونا در استان اردبیل اعلام آماده باش داد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، افزایش شمار بستری جدید و بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در استان اردبیل طی سه هفته اخیر و با آغاز سفرهای نوروزی شروع شده و آمار کنونی با توجه به جمعیت استان، رقم بالایی محسوب می‌شود.

بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله‌سوار و نیر در وضعیت زرد و شهرستان‌های نمین، گرمی، انگوت، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

مسئولان بهداشت و درمان استان اردبیل از حدود سه هفته قبل شرایط این استان در زمینه شیوع کرونا را شکننده اعلام کرده و هشدار داده بودند که با حضور پرشمار گردشگران و کاهش سطح رعایت مقررات بهداشتی، روند شیوع کرونا در این استان افزایشی و صعودی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز اعلام کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به افزایش شمار بستری مبتلایان کرونای استان اردبیل در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان گفت: هم اکنون ۵۴ نفر از مبتلایان در این بخش‌ها تحت درمان قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تاکنون ۲۱ نفر مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، چهار ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی سه ماه گذشته ۱۱ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی کرونا ماسک دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور کرونا در استان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل درمانی استان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دما ادامه دار است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مریم  بهروزی گفت: جو استان تا فردا بعد از ظهر پایدار است و با توجه به این موضوع احتمال انباشت آلاینده های جوی در مناطق پرتردد استان پیش بینی می شود.

بهروزی افزود: برای فردا روند افزایش دما در پیش رو داریم.

وی ادامه داد: اما از بعد از ظهر فردا تا دوشنبه  با توجه به گذر امواج ، در پاره ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش بادهای لحظه ای خواهیم داشت .

دیروز در گرمترین ساعات دمای قزوین به 25 درجه رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد