Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که صهیونیست‌ها همچنان در حال اجرای طرح‌های استعمارگرایانه در زمینه شهرک‌سازی هستند و در حال حاضر، این مسئله در غرب «بیت لحم» انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه (روز گذشته) با انتشار بیانیه‌ای، تخریب منازل مردم این کشور توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وزارتخانه با اشاره به این تخریب‌ها که در اراضی اشغالی فلسطین به ویژه در قدس و اطراف آن و مناطق «ج» صورت گرفته است، از جامعه بین‌الملل خواست که این جنایات را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری صفا در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است، گزارش‌های بسیاری درباره این جنایات وجود دارد که آخرین مورد آن، گزارشی است که دفتر امور انساندوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است که صهیونیست‌ها طی دو هفته گذشته، ۲۶ ساختمان را در کرانه باختری، تخریب یا اشغال کرده‌اند و در پی این اقدام، ۳۴ شهروند از جمله ۱۵ کودک آواره شدند.

رام الله تصریح کرد، صهیونیست‌ها همچنان در حال اجرای طرح‌های استعمارگرایانه در زمینه شهرک‌سازی هستند و در حال حاضر، این مسئله در غرب «بیت لحم» انجام می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به افزایش آواره کردن مردم فلسطین در مناطق ج، تصریح کرد، صهیونیست‌ها همچنان به صورت مداوم در حال تخریب منازل و مؤسسات فلسطینی هستند تا این منطقه را از وجود مردم فلسطین تخلیه کنند.

بر اساس این بیانیه، صهیونیست‌ها در تلاش هستند که شهرک‌نشینان صهیونیست را جایگزین مردم فلسطین در منطقه ج کنند و تل‌آویو مسئول اصلی جنایت تخریب منازل است.

این وزارتخانه در پایان تأکید کرد، سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و دیوان کیفری بین‌المللی برای توقف این جنایات و بازخواست مرتکبان آن، مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند.

کرانه باختری ۵۶۵۵ کیلومتر مربع مساحت دارد که برابر با ۲۱ درصد از مساحت تاریخی کل فلسطین است و مساحت منطقه موسوم به «ج یا c» برابر با ۳۴۵۰ کیلومتر مربع است که ۶۱ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد و اکنون تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در منطقه ج متمرکز است به نحوی که تعداد شهرک‌ها در این منطقه به ۱۶۰ عدد می‌رسد که ۷۰۰ هزار شهرک‎نشین در آن زندگی می‌کنند. نکته قابل توجه آن است که شهرک‌ها در چهار محور اصلی در شرق کرانه باختری معروف به دره رود اردن به عنوان خزانه آبی فلسطین، مرکز کرانه باختری، غرب کرانه باختری و در قدس متمرکز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رام الله تخریب منازل فلسطینیان شهرک سازی وزارت خارجه تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی کرانه باختری صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا نوشت که گروه نژادپرست یهودی "لحاوا" به همراه گروه "جوانان ستیغ" و دو تن از فعالان آن تحریم شده اند.

اسرائیل کرانه باختری را در جنگ ۱۹۶۷ به تصرف خود درآورد و از آن زمان تاکنون این منطقه تحت اشغال نظامی بوده و شهرک‌های صهیونیست نشین به طور مداوم گسترش یافته ‌اند. فلسطینی ها کرانه باختری را به همراه قدس شرقی و غزه جزئی از کشور مستقل خود می دانند.

کد خبر 845575 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه تحریم اتحادیه اروپا

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری
  • اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ شمار زیادی بازداشت شدند
  • یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری/ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست
  • بازداشت جوان فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری+فیلم
  • صهیونیست‌ها خانه‌های اسرای فلسطینی را در کرانه باختری منفجر کردند