Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری با اعلام این مطلب، هدف از تدوین و اجرای شیوه نامه اجرایی زنجیره تأمین، تولید و توزیع محصولات زنبور عسل را ایجاد ارزش افزوده و رونق کسب و کار در این حوزه عنوان کرد.

حسین اکبرپور افزود: ما می‌توانیم بهبود بهره وری کلیه عوامل تولید، توسعه مناسبات صادرات در راستای تجاری سازی محصولات و توسعه صنعت زنبورداری بر مبنای اصلاح مدیریت و تولید را در قالب زنجیره ارزش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هدف گذاری خوبی در نظام زنجیره تأمین، تولید و توزیع محصولات زنبور عسل در حال انجام است، اظهار داشت: اکنون وظایف هر یک از سازمان‌ها و دفاتر از جمله دفتر توسعه زنبورداری و نقش تشکل‌ها در این زنجیره تولید دیده شده است.

اکبرپور اضافه کرد: واحدهای پرورش زنبور عسل، واحدهای پرورش ملکه، فروشگاه‌های محصولات زنبور عسل و آزمایشگاه‌های مربوط به خوراک زنبور عسل نیز در این زنجیره می‌توانند نقش خود را برای ایجاد ارزش افزوده و تجاری سازی محصولات مزیت دار ایفا کنند.

وی افزود: در حال حاضر نیز برخی از حلقه‌های زنجیره تولید زنبور عسل در تعدادی از استان‌ها توسط صاحبان سرمایه تشکیل شده، اما با اجرایی شدن نظام اجرایی تأمین، تولید و توزیع محصولات زنبور عسل، تمام این حلقه در قالب یک نظام اجرایی تعریف می‌شوند.

مجری طرح توسعه زنبورداری گفت: تاکنون پیش نویس نظام اجرایی تأمین، تولید و توزیع محصولات زنبور عسل بیش از ۱۵ بار ویرایش شده و در این پیش نویس نظرات استان‌ها و صاحبنظران در حوزه صنعت زنبورداری را احصا کرده ایم.

وی درباره ارزش افزوده در صنعت زنبورداری کشور بیان داشت: ارزش افزوده در بخش‌های مختلف زنبورداری متفاوت است، اما مهمترین بخش فعالیت زنبورداری مربوط به گرده افشانی است.

اکبرپور افزود: بر اساس یافته‌های محققان، ارزش گرده افشانی زنبور عسل در تولیدات کشاورزی ۹۰ برابر ارزش محصولات مستقیم زنبور عسل است.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده یک سوم محصولات کشاورزی به گرده افشانی حشرات نیازمندند. بیش از یک دوم روغن‌های مورد استفاده در رژیم غذایی انسان از طریق بذور روغنی نظیر پنبه، بادام، سویا، کنجد، کلزا و آفتابگردان به دست می آیند که تولید بذر مناسب در اکثر آنها به گرده افشانی حشرات به خصوص زنبورعسل وابسته است.

اکبرپور در مورد توسعه کمی و کیفی زنبورداری گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع ملی و طبیعی، امکان توسعه کمی زنبورداری در این عرصه‌ها در کشور وجود ندارد و از این رو توسعه این صنعت در عرصه‌های جدید و در اراضی زراعی و باغی امکان پذیر است.

وی در مورد مشکلات سمپاشی باغات و اراضی زراعی برای زنبورستان های مجاور اظهار داشت: بسیاری از مشکلات زنبورداری از جمله سمپاشی اراضی باغی و زراعی با تشکیل ستاد ملی گرده افشانی و یا در سطح استان‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهند، برطرف خواهد شد. کد خبر 5179881

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین اکبرپور وزارت جهاد کشاورزی زنبور عسل مرکز مدیریت راه های کشور قیمت طلا اوپک پلاس قیمت نفت نرخ ارز قیمت دلار قیمت مرغ سند همکاری ایران و چین اوپک بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بانک مرکزی بازار سهام اسیا ارزش افزوده گرده افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود

معاون سیاسی استاندار ایلام با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی‌ و هنری در شناسایی چهره‌های موثر و محبوب هنری و غیرهنری تاکید کرد: برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به شیوه‌های هنری تلاش شود. - اخبار استانها -

معاون سیاسی استاندار ایلام، در مراسم تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این هفته گفت: نقش هدایت‌های مقام معظم رهبری در همه حوزه‌ها برجسته است که ناشی از دانش، اشراف، درایت و تعهد و ارتباط ایشان با خداوند است.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه ملت ما (شهدا و رزمندگان و تمام اقشار) در فرمانبری از رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش‌آفرین بوده و هستند، افزود: لازم است همه قدردان این شخصیت و نعمت بزرگ الهی باشیم.

حسنی با بیان اینکه در این زمان، هیچ شخصیت بزرگی در هیچ جای جهان مشابه مقام معظم رهبری وجود ندارد، گفت: یک شاعر زن هندی ( مسلط به زبان فارسی) در دیدار اخیر ایشان با شاعران، رهبر معظم انقلاب را رهبری منحصر به فرد در جهان که به حوزه فرهنگ و ادبیات اشراف دارد، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقش هنر و هنرمند در زندگی و تحقق آرمان‌های انقلاب را ارزشمند می‌داند، گفت: امروز همه نگاه‌ها به سمت این جایگاه است.

معاون سیاسی استاندار ایلام در ادامه به پاسخ کشورمان به تجاوز اسرائیل به کنسولگری کشورمان در سوریه اشاره و عنوان کرد: زبان هنر، رساترین و عمیق‌ترین زبان است که مخاطب آن را می‌پذیرد.

حسنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر انقلاب و نهضتی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ ندارد، گفت: این مهم ارزش هنر و نقش هنرمندان را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی استاندار ایلام به سرعت و قدرت تاثیر هنر اشاره و بیان کرد: هنر با طبیعت انسان سازگار و قدرت نفوذ آن در مخاطب بسیار تأثیرگذار است. مصداق بارز آن، روایت فتح شهید آوینی است که در جان و دل مخاطب رخنه می‌کند. شهید آوینی فضای هنری کشور را بعد از انقلاب به فضای معنوی و اخلاقی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه در استان ایلام هنرمندان شاخصی هستند که در سطح کشور خوش درخشیده‌اند، افزود: این هنرمندان برای استان افتخارآفرین بوده و نهادهای هنری ‌و فرهنگی باید در حمایت از این چهره‌ها اقدامات موثر داشته باشند.

حسنی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با این عملیات دفاعی، قواعد بازی نظامی در منطقه را به سود  خود تغییر و قدرت تهاجمی خود را به دنیا نشان داد و این حرکت سپاه مقتدر با حمایت و استقبال مردم همراه شد.

وی ادامه داد: اکنون هنرمندان با خلق آثار هنری و رسانه‌ها با نگارش مطالب شکیل حمایت قاطع خود از نیروهای مسلح را داشته باشند و عملیات روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند.

معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه نهادهای فرهنگی‌ و هنری در شناسایی چهره‌های موثر و محبوب در جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران به شیوه‌های هنری تلاش شود.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • ارزش‌های انقلاب اسلامی به شیوه‌های هنری بیان شود
  • ۸ هزار خودروی وارداتی تحویل مردم شد/ ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودرو
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • توسعه کشت دانه‌های روغنی و حبوبات در لرستان
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد
  • ضرورت تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور