Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@00:59:29 GMT

(تصاویر) نحسی سیزده بدر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۷۱۲

(تصاویر) نحسی سیزده بدر

در گذشته سیزده روز پس از آغاز سال نو، مردم ایران زمین پس از ۱۲ روز جشن و شادی به یاد ۱۲ ماه سال، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده ای است به باغ و صحرا رفته، شادی کرده و درحقیقت با این ترتیب دوره نوروز را به پایان می‌رساندند.

در گذشته در ۱۳ فروردین سبزه‌های نوروزی خود را به صحرا می‌بردند و برای احترام به زمین و گیاه آن را در خاک می‌کاشتند، اما امروزه سبزه‌ها در طبیعت و خیابان‌ها رها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سیزده بدر برای بدر کردن نحسی از خود و براورده شدن آرزو‌ها و برطرف کردن مشکلات سبزه‌های سفره هفت سین را گره می‌زنند و در آب می‌اندازند. ولی این خرافات باعث جمع شدن زباله‌ها در شهر می‌شود. به جای انداختن سبزه در سطل زباله آن‌ها را در جوی‌های آب و یا کانال‌های شهری رها می‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: 13 بدر سبزه عید خرافات عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

به گزارش "ورزش سه"، گل‌گهر سیرجان با وجود اینکه در نیم‌فصل اول نمایش خوبی داشت و در شروع دور برگشت هم عملکرد نه چندان بدی ارائه کرده بود، در هفته‌های گذشته دور از انتظار ظاهر شده و در چهار بازی متوالی فقط یک امتیاز از استقلال خوزستان گرفته که عدم حضور مسیح زاهدی در دیدارهای گذشته برای عدم موفقیت آنها بی‌تاثیر نبوده است.

مسیح زاهدی که یکی از مهره‌های کلیدی گل‌گهر سیرجان به حساب می‌آید و سومین سال حضورش در این تیم را پشت سر می‌گذارد، به دلیل آسیب‌دیدگی در دیدارهای اخیرشان حضور نداشته که نتیجه‌ی آن دریافت گل در همه بازی‌ها و عدم کسب پیروزی شد.

این مدافع میانی که حضور ثابت تا هفته بیست و یکم لیگ برتر در بازی‌های گل‌گهر سیرجان داشت و در رقابت‌های حساسی مثل استقلال تهران و سپاهان هم گلزنی کرده بود، به دلیل مصدومیت دور از فهرست بازی‌های اخیرشان بوده که غیبت او به چشم آمده است.

گل‌گهر سیرجان دیروز علاوه بر مسیح زاهدی، بازیکنان دیگری مثل احمدرضا زنده‌روح و علی‌اصغر عاشوری را هم در اختیار نداشت که امیدوار است مصدومانش هرچه زودتر به شرایط بازی برسند.

دیگر خبرها

  • نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • پیش‌بینی تولید ۷۰ هزار تن آسفالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • غرق شدن دو جوان در جاسک
  • کشف جسد جوان مفقودشده در یاسوج