Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:12:00 GMT

احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۱۲۷

احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد

ایسنا/اصفهان رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: در صورت قرمز شدن اصفهان با گسترش کرونا، اصناف اصفهان تابع تصمیم ستاد استانی کرونا هستند و احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد.

رسول جهانگیری در گفت‎‌وگو با ایسنا، در خصوص تغییر رنگ‌بندی شهرها با شدت شیوع کرونا، اظهار کرد: براساس رنگ‌بندی های کشور فعالیت گروه های شغلی و محدودیت آنها تغییر می کند، به این نحو که در شرایط زرد، گروه شغلی ۴ تعطیل بودند و با تغییر رنگ‌بندی به نارنجی گروه شغلی ۳ و ۴ تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود، روز به روز تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در استان اصفهان رو به افزایش است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به شرایط سخت فعالیت اصناف، گفت: در صورت قرمز شدن اصفهان با گسترش کرونا، اصناف اصفهان تابع تصمیم ستاد استانی کرونا هستند و احتمال تعطیلی مشاغل و پاساژها وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط نارنجی اصفهان، بسیاری از مراکز تجمعی اصناف به صورت بیرون بر فعالیت می کنند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب اصناف، اظهار کرد: اگرچه امسال مسافرت ها آزاد و آمار سفرها نسبت به عدد صفر سال گذشته، حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، با این وجود در ایام عید اصناف شرایط خوبی را تجربه نکردند.

وی با اشاره به تداوم محدودیت اصناف و آسیب آنها، اظهار کرد: در حال حاضر اصناف با هزینه خود، امرار معاش می کنند، چراکه بحث درآمدها و هزینه ها با یکدیگر همخوانی ندارد و در صورت تداوم این شرایط، متولیان امور با تعریف بسته های حمایتی باید به اصناف کمک کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان به بسته های حمایتی دولت برای حمایت از اصناف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بسته ها فراگیر نبود و شرایط سختی برای دریافت این حمایت ها در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: به طور قطع وام را کسانی دریافت می کنند که فعالیت اقتصادی داشته باشند و یا در شرایط اقتصادی موجود، این گونه تسهیلات نیازمند خواب و فرصت بازپرداخت هستند که متاسفانه این گونه نبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس مشاغل بازار پاساژ اصناف اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ داوری بیان کرد: در ارتفاعات و در بخش مرکزی و جنوبی استان رگبار و رعد و برق پدیده قالب خواهد بود.

وی با بیان اینکه با فعالیت سامانه بارشی برای بیست و چهار ساعت آینده رگبار شدید و ساعتی  پیش بینی می شود افزود: هم چنین دمای هوا در استان کاهش می یابد.

داوری ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر شهری  و ریزش سنگ در ارتفاعات و مناطق  کوهستانی وجود دارد.
وی گفت: با فعالیت این سامانه بارشی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد و شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز  کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در کرمان
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا