Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نیکلاس اشمیت سیاستمدار اهل لوکزامبورگ روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در ماه ژانویه به ۷.۳ درصد رسیده که در مقایسه با همین دوره از سال قبل (۲۰۲۰) ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

وی توضیح داد که همه گیری اکنون باعث از دست رفتن ۶ میلیون شغل در اتحادیه اروپا شده و تقریبا ۳ میلیون جوان اکنون بیکار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون اروپایی در واکنش به این بحران، برنامه اشتغال جوانان را برای کمک به کشورهای عضو در اجرای طرح های کوتاه مدت ملی و اقدامات دیگری برای حفظ اشتغال آغاز کرده است.

اشمیت گفت: در سال گذشته حدود ۳۰ میلیون نفر در ۱۸ کشور اروپایی از مزایای چنین پروژه ای بهره مند شده اند.

به گفته این مقام اروپایی، حدود ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون شرکتی که در نتیجه کرونا آسیب دیده اند از طریق برنامه حمایتی برای کاهش بیکاری در شرایط اضطراری کمک مالی دریافت کرده اند که این کمک ها به حفظ اشتغال نیروهای آنها یاری رسانده است.

کمیسیون اشتغال و حقوق اجتماعی اتحادیه اروپا همچنین خود را آماده اجرای برنامه ای در ماه ژوئن (خرداد) برای کمک به بی خانمان ها کرده است که یکی از اهداف آن کاهش تعداد افراد در معرض خطر فقر یا انزوای اجتماعی در اتحادیه اروپا به دستکم ۱۵ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ است. به گفته اشمیت از این تعداد دستکم ۵ میلیون نفر باید کودک باشند.

شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا که سرعت سرایت بیشتری نیز دارند در کنار اختلافات بر سر  توزیع واکسن  و برنامه مشترک مقابله با کرونا کنترل اوضاع را برای دولت‌های اروپایی دشوارتر کرده است.  همزمان ساکنان این اتحادیه نیز از تداوم اعمال محدودیت ها کرونایی با توجه به تاثیر آن بر اوضاع اقتصادی نگران هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیکاری اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری اتحادیه اروپا ویروس کرونا بیکاری اتحادیه اروپا اخبار کنکور اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید

به گزارش جماران؛ دبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ شورای نگهبان از عملیات وعده صادق رزمندگان اسلام قدردانی کرد و گفت: حمله شایسته چند روز گذشته فرزندان شجاع ملت مسلمان ایران که بر اساس اصل دفاع مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جلوه‌ پرفروغ دیگری از عزت و اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی افزود: این اقدام موجب خوشحالی و دلگرمی آزادگان جهان و به ویژه مردم غزه شد. همچنین این اقدام دقیق، سنجیده و قاطعانه، مطالبه عموم مردم عزیز ایران بود و به همین دلیل با استقبال و همراهی چشمگیر مردم مواجه شد.

دبیر شورای نگهبان اظهار کرد: واقعیت این است که در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حضور مردم، زمینه‌ساز موفقیت بوده است. تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال مبنی بر مشارکت مردم برای جهش تولید نیز برآمده از باور عمیق ایشان به نقش مردم است.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که این رژیم غیرقانونی کودک‌کُش فهمیده باشد دوران بی‌پاسخ ماندن جنایاتش سرآمده و هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید.

وی در خصوص حامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز گفت: همه کسانی که چشمان خود را به روی جنایات غیرانسانی آن بسته‌اند بدانند که بر اساس سنت الهی، نابودی این رژیم ظالم حتمی است.

آیت‌الله جنتی در همین رابطه تاکید کرد: آن‌ها که تمام موازین و قواعد بین‌المللی را پای جنایات رژیم صهیونیستی قربانی کرده‌اند، حاصلی جز سرافکندگی و خواری به دست نخواهند آورد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: امیدوارم رژیم کودک‌کش فهمیده باشد که دوران بی پاسخ ماندن جنایاتش به سر آمده/ هر حرکت نابجایی، نابودی او را سرعت خواهد بخشید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آیت‌الله جنتی: دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • خدمات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، سبب رفع انحصار در آموزش عالی شد
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران