Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@08:16:19 GMT

افزایش بیش از ۳درصدی قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۹۷۸

افزایش بیش از ۳درصدی قیمت نفت

به گزارش رویترز، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر اینکه اوپک پلاس توافق کرده که تولید نفت را از ماه می و به صورت تدریجی افزایش دهد، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بیش از 3 درصدی بود. بازارها در روز جمعه تعطیل بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز پنجشنبه با 2 دلار و 12 سنت معادل 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

38 درصد رشد به 64 دلار و 86 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می نیز در پایان معاملات روز پنجشنبه با 2 دلار و 29 سنت معادل 3.87 درصد جهش به 61 دلار و 45 سنت رسید.

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و چند متحد دیگر توافق کرد که در ماه می تولید نفت خود را 350 هزار بشکه در روز افزایش دهد و طی ماه های ژوئن و جولای نیز به ترتیب 350 و 400 هزار بشکه دیگر به تولید روزانه نفت خود بیافزاید.

بر اساس توافقی که روز پنجشنبه حاصل شد، کاهش های اعمال شده در تولید نفت اعضای اوپک پلاس از ماه می حدود 6.5 میلیون بشکه در روز خواهد بود، در حالی که این رقم در ماه آوری اندکی کمتر از 7 میلیون بشکه است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز گفت، امیدوار است ذخایر جهانی نفت که یک پارامتر کلیدی برای صنعت نفت به شمالر می رود در طی 2 تا 3 ماه آینده به سطح عادی خود باز گردد.

جنیفر گرانهولم وزیر انرژی دولت بایدن گفته سیاست اتخاذ شده در زمینه عرضه انرژی باید قابل اجرا باشد و به نوعی از افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس حمایت نموده است.
اما وزیر انرژی عربستان گفته، هنوز فاصله خیلی زیادی با ترمیم کامل بازار داریم.

باب یاوگر تحلیلگر بازار نفت گفت، بازیگران کلیدی تصمیم گرفته اند که اکنون زمان بازگرداندن بشکه های نفت به بازار است، اما این کار به شکل انعطاف پذیری انجام خواهد گرفت.

پربیننده ترین تولید نفت ایران ۲۱۰هزار بشکه افزایش یافت وام مسکن نفتی‌ها ۳۵۰میلیون تومان شد ایران غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در نظنز را افزایش داده است رشد قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس/ احتمال ادامه محدودیت عرضه تا ماه آینده چابهار می‌تواند جایگزین کانال سوئز شود؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار نفت برجام روز پنجشنبه تولید نفت اوپک پلاس قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش تولید رادیوداروها در این سازمان خبر داد و گفت: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده، امروزه پاسخگوی کل نیاز کشور است.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073475 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳