Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که بیش از ۹۵ درصد علت رکود این واحد‌های صنعتی به منابع مالی یعنی بانک‌ها و مسائل مدیریتی برمی‌گردد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهندس صابر پرنیان، مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ۱۴۰۰ واحد صنعتی که در سال‌های گذشته فعالیت می‌کردند بنابر دلایلی تعطیل شده بودند، اما با همت همه دست اندرکاران و اقدامات قانونی و حمایتی به چرخه تولید برگشتند و اشتغال و تولید در این واحد‌ها به جریان افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سهم شهرک‌های صنعتی استان تهران از این تعداد واحد‌های تعطیل، ۱۲۰ واحد بود گفت: خوشبختانه این ۱۲۰ واحد در سال گذشته به چرخه تولید برگشت.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران متذکرشد: این واحد‌ها احیا شدند، اما فراموش نکنیم که واحد صنعتی یک موجود زنده است و همیشه باید مراقبت و محافظت شود.

پرنیان تدوین برنامه بلندمدت و استراتژی صنعتی را ضروری و موثر دانست و گفت: ما باید قوانین را طوری وضع کنیم که عملاً منجر به بهبود فضای کسب و کار شود و درمورد صدور مجوز‌های جدید و آمایش سرزمینی برای تولید کالا‌ها نیز باید اقدامات مناسبی انجام شود.

به گفته مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، وجود قوانین متناقض و جزیره‌ای و ضد تولید و بخشنامه‌های خلق الساعه حاکی از ضرورت تهیه و تدوین یک برنامه بلندمدت برای حفظ و ارتقای تولید و تولید صادرات محور است.

همچنین مهندس علی صدری گفت: مایه تاسف است که بعد از گذشت یک دهه از نامگذاری سال‌های اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، ما امروز به احیای ۱۴۰۰ واحد تولیدی تعطیلی افتخار می‌کنیم!

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که بیش از ۹۵ درصد علت رکود این واحد‌های صنعتی به منابع مالی یعنی بانک‌ها و مسائل مدیریتی برمی گردد.

وی با اذعان به عدم استفاده بهینه و مناسب از منابع و سرمایه انسانی در این حوزه گفت: متاسفانه در انتخاب مدیران دولتی به جای شایسته سالاری، سیاست سالاری دنبال می‌شود و در بخش خصوصی هم خودمان هم تولیدکننده، هم تأمین کننده و هم فروشنده هستیم و برای بررسی نیاز بازار، از متخصص واقعی آن استفاده نمی‌کنیم.

صدری، ماندگاری واحد‌های صنعتیِ برگشته به چرخه تولید را نیازمند عارضه یابی مدیریتی دانست و گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی تولید در کل دنیا منابع مالی و سخت افزاری است، اما وقتی منابع مالی در ایران با هزار مانع از بانک تأمین می‌شود و هزینه سرمایه گذاری هم به شدت بالاست نهایتاً منجر به ورشکستگی خواهدشد.

منبع: رادیو گفتگو

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعطیلی واحدهای صنعتی رکود تولید شهرک های صنعتی استان تهران واحد ها منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصاد در شرایط فعلی وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضائی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه آب، برق و.. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه دستگاه قضائی با تمام توان اهتمام ویژه در جهت کمک به این حوزه را داشتند با تلاش اداره تصفیه امور ورشکستگی ۲۶ شرکت تحت حمایت و نظارت اداره تصفیه در حال انجام امور خود هستند و ۲ هزار و ۲۰۹ کارگر به سرکارخود برگشته یا ازبیکاری آن‌ها جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ وبا احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

کد خبر 6063566

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته درمازندران
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • جلوگیری از تعطیلی ۶ شرکت ورشکسته در مازندران
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی