Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ولی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام گزارش عملیات و خدمات امداد و نجات از آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۰، افزود: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات هلال احمر به پنج هزار و ۴۷۶ نفر از هموطنان حادثه دیده، امدادرسانی کردند که در جریان این خدمات امدادرسانی هزار و چهار نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت هشت هزار و ۷۲۶ نفر دچار حادثه شدند که امدادگران ۲۹۰ نفر را با انجام ۲۰۷ مورد عملیات نجات فنی، مصدومان سوانح ترافیکی را از میان خودروهای تصادفی یا واژگون شده نجات دادند و هزار و چهار مصدوم به صورت زمینی و هوایی از سوی نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال پیدا کردند.  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در مدت یادشده و با تلاش امدادگران در جریان انجام بیش از یک هزار و ۶۲۸ عملیات تخصصی امداد و نجات، ۴۸۸ مصدوم و افراد گرفتار در حوادث جوی و ترافیکی را نجات داده و ۴۷ آسیب دیده و در راه مانده را هم اسکان اضطراری دادند.

ولی پور توضیح داد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر ۱۲ هزار نیروی نجاتگر تخصصی شامل هزار و ۵۵۳ تیم عملیاتی فعال به همراه بیش از سه هزار و ۴۵۳ دستگاه خودرو از جمله هزار و ۶۲ دستگاه آمبولانس، هزار و ۲۱۸ خودروی امدادی، ۱۹ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۴۵۶ دستگاه خودروی نجات، ۵۰ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، ۱۱ دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، ۱۶دستگاه خودروی ارتباطات، ۱۲۲ دستگاه موتورلانس، ۴۸۰ دستگاه موتورسیکلات و ۱۹ فروند بالگرد به کار گرفته و فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در اجرا و برگزاری طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر ۵۶۱ پایگاه ثابت،  ۹۰ موقت نوروزی، ۳۳ موقت مرزی، ۴۳۳ شعبه، ۳۲ مرکز استان، ۳۴ آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی برای خدمات رسانی به هموطنان فعال هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

برچسب‌ها حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر حوادث رانندگی تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر دستگاه خودروی حوادث و سوانح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به عشایر در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس جمعیت هلال احمر آباده گفت: طی گزارش‌های متعدد مبنی بر خسارت بارندگی اخیر به عشایر منطقه خسرو شیرین، تیم‌های امدادی با یک دستگاه خودرو پیکاپ به این منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران هلال احمر این شهرستان، با اعزام به این منطقه اقلام امدادی و غذایی از جمله نایلون پوششی و غذا‌های کنسروی را بین عشایر توزیع کردند.
رییس جمعیت هلال احمر آباده بیان کرد: عشایر خسارت دیده در منطقه خسرو شیرین در این بارندگی  ۳۲ خانوار  هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۰ هزار سیل زده در ۵ روز
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • آمادگی هلال احمر کرمان برای امداد رسانی