Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر وضعیت رنگ بندی همه گیری کووید ۱۹ در شهرستان های استان اصفهان به سرعت در حال تغییر بود به طوری که در ۲ هفته نخست امسال تعداد شهرستان های قرمز از ۲ به ۶ و تعداد شهرستان های نارنجی از ۲ به ۹ افزایش یافت.

در زمان حاضر هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت آبی و کم خطر شیوع کرونا قرار ندارد و سایر شهرستان ها دارای وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان های قرمز و بسیار پر خطر استان اصفهان شامل خوانسار، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، فلاورجان، لنجان و نجف آباد و شهرستان های نارنجی و پر خطر شامل اصفهان، کاشان، بویین میاندشت، تیران و کرون، آران و بیدگل، سمیرم، فریدن، مبارکه و نایین است.

همچنین تعداد بیماران دارای علائم کرونا و بستری در بیمارستان های استان با شیب تندی در روزهای اخیر افزایش یافت به طوری که از حدود ۵۰۰ بیمار در ابتدای فروردین امسال به بیش از یکهزار نفر در چهاردهم فروردین رسید.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد بیماران دارای علائم ابتلا به کرونا بستری در بیمارستان های استان در روز چهاردهم فروردین به یکهزار و ۲۰ نفر رسید که نسبت به ۲ هفته گذشته حدود یک و نیم برابر شد و زنگ هشداری برای قرمز شدن وضعیت استان است.

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه ( ICU) نیز نسبت به ابتدای سال ۲ برابر شده است، افزود: تعداد این بیماران در هفته پایانی سال ۹۹ بین ۷۰ تا ۸۰ نفر بود اما اکنون به ۱۵۲ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آمار و پیش بینی های موجود تعداد موارد مرگ و میر نیز در روزهای آینده شدت خواهد گرفت، تصریح کرد: با روندی که در زمان حاضر اتفاق افتاده ناچار به افزایش تخت بخش های کرونای بیمارستان ها و کاهش ارائه خدمات در سایر بخش ها هستیم.

نجیمی با بیان اینکه پیش بینی می شود این روند افزایشی تا پایان فروردین ادامه داشته باشد و تعداد بیماران کرونایی به حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر برسد، اضافه کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال بررسی شرایط و تصمیم گیری برای اضافه کردن بیمارستان های بیشتری به عنوان مرجع کرونا در اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ هفته نخست امسال بیمارستان خورشید در کلانشهر اصفهان، بیمارستان مرجع کرونا بود، ادامه داد: ظرفیت این بیمارستان تکمیل شده و سایر بیمارستان ها مانند الزهرا (س) نیز در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنان گروه سنی بالای ۶۰ سال بیشتر گروه درگیر بیماری کرونا هستند اما میزان ابتلا در بین سایر گروه های سنی نسبت به موج های قبلی شیوع کرونا، بیشتر شده است.

وی تاکید کرد: در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در زمان حاضر فرض ما بر این است که با توجه به شدت و سرعت زیاد روند ابتلا و بستری، ویروس از نوع جهش یافته باشد.

نجیمی با اشاره به اینکه درصد جواب های مثبت آزمایش های کرونا در استان اصفهان از ۱۵ به نزدیک ۵۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیشترین سهم تست های مثبت در این خطه ۶۰ درصد در آبان سال گذشته بود.

بر اساس آخرین اعلام سامانه ماسک، ۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر)، ۱۲۶ شهرستان نارنجی (پر خطر)، ۲۴۷ شهرستان زرد (خطر متوسط) و ۲۸ شهرستان آبی (کم خطر) هستند و احتمال قرمز شدن شهرستان های اصفهان، تهران و کرج در روزهای آینده وجود دارد.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان بیمارستان ها شهرستان ها پر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است

  محمدکاظم مومنی در بازدید مشترک به همراه حجت الاسلام مهران و  احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان گفت: درمان بیماران یک عبادت محسوب شده و دارای اجر دنیوی و اخروی است و به این خدمت رسانی بی منت افتخار می‌کنیم.
 
وی افزود: کادر درمانی تحت پوشش این دانشگاه  به صورت شبانه روزی و با اخلاص کامل به مسأله درمان و بهبود سلامت بیماران اهتمام جدی دارند و ما نیز در تلاش هستیم تا زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان نیز به صورت مستمر بروز رسانی و تکمیل تر شود.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با اهدا گل به بیماران و همراهانشان، شفای عاجل آنها را طلب کرد.
 
همچنین جمعی از بیماران بستری در گفتگو با عیادت کنندگان، از تلاش های کادر درمان بیمارستان علی ابن ابی طالب علیه السلام زاهدان قدردانی کردند.
قابل ذکر است از بخش های عفونی، جراحی، اطفال و... بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان مورد بازدید قرار گرفت.
شایان ذکر است بازدید از ایستگاه های جوانی جمعیت و هفته سلامت مستقر در این بیمارستان از دیگر برنامه هایی بود که انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • درمان بیماران یک عبادت و دارای اجر معنوی است
  • تعداد راه‌های مسدود شده در شهرهای جنوبی کشور به ۱۵ محور رسید