Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:20:45 GMT

کرونا جان ۱۲۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۴۸۵

کرونا جان ۱۲۳ نفر دیگر را در ایران گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۴ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱ هزار و ۴۲۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۰ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۴۲ هزار و  ۴۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: هم اکنون ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند. همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. 

 به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۸۵۰ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. 

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان

محمود زین الدینی گفت: طرح واکسیناسیون دام های سبک شهرستان کرمان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک همزمان با شروع فصل بهار آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی دارد و هدف از اجرای این طرح، ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در جمعیت دام های سبک می باشد، افزود: با توجه به اینکه این بیماری جزو بیماری های به شدت کشنده در جمعیت دام های سبک می باشد و در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و به منظور ایمن سازی دام های روستایی به صورت رایگان با استفاده از تمام توان بخش دولتی و با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه بیماری های مختلف دامی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ سلامت دام و امنیت غذایی برخوردار است.

وی از دامداران درخواست کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام های سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخشی از دام های شهرستان، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند و حتما قبل از کوچ نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید