Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح آبرسانی به خلخال از طریق سد بفراجرد با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد ریال آماده افتتاح است.

عباس جنگی مرنی در بازدید استاندار اردبیل از آخرین مراحل اجرایی طرح آبرسانی و تصفیه خانه آب شرب خلخال اظهار کرد: این پروژه که با حضور مهندسان بومی در حال احداث است مراحل نهایی تکمیل را سپری می‌کند تا از طریق سد بفراجرد انتقال آب به خلخال و روستاهای همجوار فراهم آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح‌های بخش آب شهرستان خلخال شامل سد مخزنی بفراجرد، آبرسانی خلخال و تصفیه خانه آب شرب خلخال و مخازن ذخیره آب در این طرح خاطرنشان کرد: تصیفه خانه آب شرب خلخال به روش BOT با ظرفیت ۲۸۵ لیتر در ثانیه و تصفیه و بهره‌برداری با ظرفیت سالانه ۶ میلیون مترمکعب با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال در حال تکمیل احداث می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اجرای طرح آبرسانی خلخال تصریح کرد: طرح آبرسانی خلخال نیز به طول 11 کیلومتر با دو مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی اندبیل و 2 هزار مترمکعبی قازان داش با هزینه ۳۵ میلیارد تومان در حال احداث و آماده‌سازی برای بهره‌برداری است.

جنگی مرنی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه سد مخزنی بفراجرد نیز احداث شده و  آبگیری گردیده است، اضافه کرد: این سد با حجم تنظیمی ۵.۴ میلیون مترمکعب با اهداف تامین آب شرب و کشاورزی و با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری می باشد و ارزش روز این سه طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است که به صورت همزمان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: احداث طرح آبرسانی به خلخال و طرح تصفیه خانه آب شرب خلخال به عنوان یک طرح نمونه و مهم در بخش آب کشور در استان اردبیل، به همت و کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل، آخرین مراحل اجرایی را برای تکمیل و بهره‌برداری سپری می‌کند.

جنگی مرنی گفت: طرح احداث سد مخزنی بفراجرد که احداث آن نیز در روزهای گذشته به اتمام رسیده و آبگیری شده است، با عنایت ویژه وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل برای ارتقای خدمت رسانی به مردم خلخال در جنوب استان اردبیل در حال اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سدسازی استانی شهرستانها خانه آب شرب خلخال شرکت آب منطقه ای استان اردبیل میلیارد ریال بهره برداری طرح آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.


مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستاها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.


خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

کد خبر 6081924

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد