Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز محسن سلطانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد رشته دام در پی گشت های ساحلی ماموران حفاظت محیط زیست با همراهی نیروهای یگان حفاظت دریا و نیز مرزبانی توسط چندین فروند شناور از زمان شروع فصل تخم ریزی تاکنون بویژه در ایام نوروز در رودخانه های "ماشلک "، "چالوس " ، "توسگاتیک "، "مزگا " ، "کرکرودسر" و نیز در مسیر دهانه رودخانه ها شناسایی و نسبت به جمع آوری آن اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در زمان انجام گشت های دریایی متاسفانه صیادان غیرمجاز از ترس دستگیری و برخورد قانونی با آنها صحنه را ترک کرده و متواری می شوند که این مسئله دستگیری آنان را سخت می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر گفت: هم اکنون این ادوات غیرمجاز صید در انبار این نهاد نگهداری می شود و پس از صورت جلسه برای تعیین و تکلیف قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان می شود.

همه ساله از اواخر اسفند ماه مهاجرت ماهیان استخوانی بویژه ماهی سفید از آب‌های دریای خزر به سمت رودخانه های مازندران برای تخم ریزی آغاز می شودکه تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ادامه می‌یابد.

صیادان غیرمجاز با استفاده از این موقعیت در حالی که ماهیان سفید برای تخم ریزی در بستر امن و پرتغذیه رودخانه آرام می گیرند ، تور صیادیشان را پهن می کنند و به این ذخیره مهم دریای خزر آسیب می رسانند.

اگر چه گارد حفاظت شیلات در این مدت بر رودخانه های شیلاتی نظارت دارد و برخورد با سودجویان را شدت می بخشد ، ولی گستردگی مناطق تحت حفاظت و کمبود نیرو و امکانات سبب می شود تا صید غیرمجاز بویژه شب هنگام ادامه یابد.

مازندران دهها رودخانه شیلاتی از جمله چشمه کیله ، هراز ، تجن و تلار دارد که در فصل بهار محل تخم ریزی ماهیان دریا است .      

برچسب‌ها نوشهر مازندران سازمان شیلات ایران یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر مازندران سازمان شیلات ایران نوشهر مازندران سازمان شیلات ایران یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور تخم ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا حسین زاده بابایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، ساختمانی به مساحت ۵۰ مترمربع را که در منطقه حفاظت شده‌ی سیاهمزگی شهرستان شفت ساخته شده بود با همراهی کارشناسان منابع طبیعی و نیروی انتظامی و حکم قضایی تخریب و زمین ملی به حالت اولیه بازگردانده شد. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: مردم در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلف محیط زیستی و یا تصرفات غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ، موارد را به ادارات حفاظت محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود
  • صید ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سپیدرود
  • رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد