Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@22:56:38 GMT

نخست وزیر کره جنوبی در راه ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۸۳۲

نخست وزیر کره جنوبی در راه ایران

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تلویزیون «اس بی اس» کره جنوبی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که  چانگ قرار است بعد از این که بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد به تهران سفر کند.

بر اساس این گزارش، سفر چانگ به تهران که با هدف گفت و گو در مورد آزاد سازی کشتی توقیف شده این کشور صورت می گیرد نخستین سفر خارجی وی بعد از انتخاب مجدد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

یک مقام عالی رتبه دولت کره جنوبی به تلویزیون "اس بی اس" گفت: انتظار می رود سفر چانگ از ۱۱ ماه آوریل /۲۲ فروردین/ آغاز شود .او قرار است در این سفر با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

ادعای این رسانه کره ای در حالی است که روز گذشته /جمعه/ نیز یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: ایران به احتمال زیاد تانکر نفتی توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را اوایل هفته آینده آزاد خواهد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: تصور می کنم پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با ایران در مورد مساله کشتی توقیف شده صورت گرفته است به همین دلیل به احتمال زیاد کشتی و کاپیتان آن در آینده نزدیک آزاد خواهند شد.

پربیننده ترین بن بست برجام در حال شکسته شدن است اروپایی‌ها در نشست برجام موضع سرسختانه‌ای در قبال ایران داشتند نحوه بازگشت به اجرای کامل و موثر برجام بررسی شد/ تماس بین طرف‌های برجام و آمریکا افزایش خواهد یافت امیدواری واشنگتن به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام تعطیلی سفارت ۱۲کشور در کره شمالی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نخست وزیر لتونی احتمال اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین را ضعیف دانست.

«اویکا سیلینا» نخست وزیر لتونی اعلام کرد که کشورهای عضو ناتوبرای گفت و گو درباره اعزام نیروهای زمینی به اوکراین آماده نیستند.

نخست وزیر لتونی، که به آلمان سفر کرده، در گفت و گو با رسانه ها گفت: در مورد نیروها، تصور نمی‌کنم که این ابتکار خیلی خوب آماده شده باشد.

سیلینا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان گفت: تصو می‌کنم ما در ناتو آمادگی انجام این کار را نداریم.

نخست وزیر لتونی تاکید کرد که ناتو باید بر نیازهای اوکراین تمرکز کند، نه بر آنچه اوکراین درخواست نمی کند.

کد خبر 6064356

دیگر خبرها

  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پاشینیان: برخی حلقه‌های قره‌باغ امنیت ملی ارمنستان را تهدید می‌کنند
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • (ویدئو) گاف عجیب نجیب میقاتی؛ روبوسی با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین