Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:31:32 GMT

فرصت استثنایی تعمیر تمام بردهای الکتریکی را از دست ندهید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۹۰۱

فرصت استثنایی تعمیر تمام بردهای الکتریکی را از دست ندهید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از مباحث جذاب و پر مخاطب در ایران، مبحث تعمیر برد الکترونیکی است اما این مبحث به صورت غیر علمی و کاملاً تجربی آموزش داده می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با آموزش تعمیرات الکترونیکی آشنا کنیم. آموزشی می‌تواند مفید و کاربردی باشد که مدرس در کنار داشتن علم الکترونیک نیازمند تجربه و مهارت کافی در این زمینه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تمایل دارید که علم الکترونیک را به صورت حرفه ای، علمی و کاربردی یاد بگیرید پیشنهاد ما به شما بسته جامع آموزش تعمیرات الکترونیکی نماتک است.

با استفاده از این آموزش شما می‌توانید به صورت کاملاً حرفه ای تعمیرات برد را در دست بگیرید. آموزش تعمیر برد به صورت کاملاً صحیح و اصولی به شما کمک می‌کند تا درست بودن مدارهای الکترونیکی و عیب‌های آن را بررسی کنید. شما در آموزش تعمیرات الکترونیکی با قطعات الکترونیکی آشنا و در ادامه می‌توانید انواع آن را تشخیص دهید و عیب‌های آنها را بر طرف کنید. در این آموزش تلاش شده اکثریت قطعات را با مثال‌های عملی آموزش داده شود. بنابراین دستگاه‌هایی که نیاز به تعمیر دارد را می‌توانید به راحتی تعمیر کنید. آموزش تعمیرات الکترونیکی مجوز شما برای ورود به دنیای الکترونیک است. در ادامه با فصل‌های مهم و کاربردی برای یادگیری تعمیر انواع وسایل الکتریکی آشنا می‌شویم.

فصل‌های کاربردی آموزش تعمیرات الکترونیکی چیست؟

در ادامه به صورت مختصر با فصل‌هایی آشنا می‌شویم که برای تعمیر انواع بردهای الکتریکی و تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای نیاز به یادگیری دارید.

۱- ایمنی و خطرات

اهمیت تعمیرات و اهمیت تجربه

دستگاه‌های اندازه گیری و شناخت ایمنی و خطرات

۲- دلایل خرابی دستگاه‌ها

خرابی دستگاه‌ها و علائم آن

عوامل ایجاد خرابی

آشنایی با منبع تغذیه

معرفی قطعات محافظتی

۳- مبانی الکترونیک

آشنایی با مدارهای ساده و کاربردی

آشنایی با برد و بستن مدار

آشنایی با سون سگمنت و طرز کار آن

۴- تجهیزات و ابزارها

آشنایی با عملکرد و کاربرد فازمتر، مولتی متر، منبع تغذیه، ولت متر و غیره

۵- معرفی انواع قطعات، کارکرد، کاربرد و تست سلامت

انواع قطعه‌های الکترونیکی

معرفی قطعات اکتیو

معرفی قطعات الکترونیکی

معرفی قطعات پسیو

۶- مونتاژ و دمونتاژ

آشنایی با انواع هویه

تجهیزات مورد استفاده در تعمیرات

مونتاژ و دمونتاژ قطعات DIP

مونتاژ و دمونتاژ قطعات SMD

۷- نقشه خوانی مدارها، شماتیک ها، دیتاشیت ها، سرویس منوال‌ها

۸- بلوک‌های تشکیل دهنده مدارها و دستگاه‌های الکترونیکی و عیب یابی آنها

۹- عملکرد و عیب یابی منابع تغذیه و دستگاه‌های الکترونیکی

لوازم خانگی

لوازم اداری

دستگاه‌های الکترونیکی

دستگاه‌های صنعتی

آموزش تعمیرات الکترونیکی در نماتک در ده فصل ارائه می‌شود که تمامی این مطالب و بسیاری مطالب دیگر را پوشش می‌دهد. این آموزش در هشتاد ساعت به صورت کاربردی، جامع و غیرحضوری بوده که در قالب ویدیوی با کیفیت در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های مهم آموزش غیرحضوری می‌توان به صرفه جویی در وقت و هزینه اشاره کرد. شما می‌توانید در هر زمان و مکانی که تمایل دارید به آموزش ببینید. همچنین اگر در پروژه‌ای نیاز به یادآوری مطالب داشتید، می‌توانید به راحتی آموزش را مجدد مشاهده و دوره کنید.

مدار الکتریکی، کلید ورود به الکترونیک

اولین قدم برای شروع کار در حوزه الکترونیک آشنایی با مدار الکتریکی، اجزا و چگونگی عملکرد آن است. در این قسمت از آموزش تعمیرات الکترونیکی می‌خواهیم شما را با مدار الکتریکی آشنا کنیم. به هر مسیر بسته ای از جریان الکتریکی، مدار الکتریکی گفته می‌شود. از هر وسیله الکتریکی که در جریان بسته قرار بگیرد، جریان الکتریکی عبور می‌کند. بنابراین هر قطعه برقی باید در مسیر مدار باشد تا عملکرد خود را نمایش دهد. مدارها ساختاری از اجزا رسانا و نیمه رسانا هستند. هر مدار از چهار قسمت اصلی شامل: منبع تغذیه، سیم‌های ربط، مصرف گر و بار، سایر المان‌های مداری تشکیل شده است. منبع اصلی انرژی در یک مدار را نیروی محرکه می‌نامند. سلول‌های خورشیدی و باتری‌ها نیروهای محرکه هستند.

گره مرجع، قانون جریان کیرشهف، قانون ولتاژ کیرشهف برخی از ابزارهای تحلیل مدار الکتریکی می‌باشد.

آموزش تعمیرات الکترونیکی به صورت آنلاین و رایگان

در سایت نماتک بخشی از آموزش تعمیرات الکترونیکی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته تا به راحتی بتوانند از این مطالب استفاده کنند.

برای مثال معرفی روش‌های تولید برق - باتری لیتیوم یونی - میکروکنترلر ARM - اسیلاتور کریستالی - آشنایی با LED - شناخت نوسان ساز - سیستم توزیع برق - رگولاتور ولتاژ - توان الکتریکی - میکروکنترلر PLC - ولت متر - مولتی متر - آشنایی با مدار الکتریکی - آشنایی با مفهوم فرکانس - فتو دیود - جریان الکتریکی - انرژی الکتریکی - آشنایی با کولیس - آشنایی با ابر خازن‌ها - انواع فازمتر - آشنایی با مفهوم ولتاژ موثر - معرفی پل دیودی - آشنایی با قانون اهم - نکات تعمیر برد الکترونیکی و غیره به صورت رایگان و آنلاین آموزش داده می‌شود. همچنین مقالاتی در همین زمینه در سایت قرار گرفته است که در قالب فایل PDF قابل دانلود می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آموزش‌های رایگان می‌توانید به سایت نماتک یا اینجا مراجعه کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5179872

منبع: مهر

کلیدواژه: تعمیرات تخصصی کسب و کار آموزش الکترونیک معرفی کتاب کتاب بیمه شخص ثالث مصالح ساختمانی ساختمان سازی سرماخوردگی سرقت از منزل درب ضد سرقت بیمه های زندگی بیمه کوثر صنعت بیمه ریزش ساختمان روانشناسی سازمان نظام مهندسی ساختمان داروخانه آموزش تعمیرات الکترونیکی مدار الکتریکی آموزش تعمیر معرفی قطعات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • بهترین آموزشگاه تعمیرات پکیج در تهران
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • آشنایی با محصولات و نمایندگی ABB
  • فرصت استثنایی برای یک بازیکن پرسپولیس
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی