Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:03:52 GMT

تولید و حمایت از تولیدکنندگان را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۴۰۳۹

تولید و حمایت از تولیدکنندگان را جدی بگیریم

ایسنا/گیلان مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان گفت: اگر از دستگاه‌ها و تولیدکنندگان حمایت نشود، موانعی که در مسیر تولید قرار دارد، برطرف نمی‌شود و در این صورت آنگونه که باید تولید رونق نمی‌یابد، لذا باید تولید و حمایت از تولیدکنندگان را جدی بگیریم تا فردی که وارد عرصه تولید می‌شود، احساس حمایت و پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد لاکانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر با توجه به اهمیت موضوع شعارهای سال را با محوریت تولید نامگذاری کرده‌اند، امسال هم با نامگذاری «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بر اهمیت جایگاه تولید در کشور تاکید داشته‌اند.

وی افزود: هدف از این نامگذاری این است که باید نگاه‌ ما به داخل کشور و ظرفیت و سرمایه‌های موجود باشد زیرا اگر بخواهیم شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی را جدی بگیریم، خودکفایی محقق می‌شود.

لاکانی بیان کرد: اگر از دستگاه‌ها و تولیدکنندگان حمایت نشود، موانعی که در مسیر تولید قرار دارد، برطرف نمی‌شود و در این صورت آنگونه که باید تولید رونق نمی‌یابد، لذا باید تولید را جدی بگیریم تا فردی که وارد عرصه تولید می‌شود، احساس حمایت و پشتیبانی کند.  

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان با اشاره به مزایای حمایت از تولید تصریح کرد: با رونق تولید داخل، از محصولات تولیدی خارجی مستغنی می‌شویم، هزینه‌ها کاهش می‌یابد، اشتغالزایی رونق می‌یابد، جامعه از توجهات به بخش تولید دلگرم می‌شود؛ تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای حضور در عرصه تولید تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تحقق شعار سال، بیان کرد: حوزه علمیه هم در راستای تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ قدم‌های خوبی برداشته و در راستای توانمندسازی و کارآفرینی روحانیون و خانواده‌های آنها حمایت و پشتیبانی می‌کند؛ علاوه‌بر این حوزه‌ علمیه هم می‌تواند با تریبون‌های نماز جمعه در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها از تولیدکنندگان حمایت کند تا شعار سال‌جاری به شکل کامل نمود پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شعار سال۱۴٠٠ تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها جدی بگیریم مانع زدایی باید تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری کل استان گفت: در سال‌های گذشته یکی از خلا‌های جدی در حوزه ساماندهی اقتصاد و رونق تولید نگاه تک بعدی به اقتصاد و غفلت از مولفه‌های محیطی آن به خصوص مولفه‌های حقوقی و قضایی بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که اهمیت محیط حقوقی و قضایی حاکم بر اقتصاد به حدی است که حدود نیمی از مؤلفه‌های اصلی پایش محیط کسب وکار در کشور‌ها طبق مهمترین نظام‌های سنجش سهولت کسب وکار در دنیا، ریشه در نظامات حقوقی و قضایی کشور دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همچنان که رهبر انقلاب هم در دیدار با مجموعه‌های تولیدی کشور و همچنین دیدار با مسئولین قوه قضاییه بر اهمیت نقش‌آفرینی فعال قوه قضاییه در این حوزه‌ها تاکید داشتند.

شعبانی با بیان اینکه از کلیدی‌ترین عوامل رونق تولید و اقتصاد هر کشور، سهولت و امنیت سرمایه‌گذاری است، گفت: میزان حمایت حاکمیت از حقوق سرمایه‌گذاران نقش مستقیمی در ترغیب آنها به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد اقتصاد ایفا کرده و دستگاه قضایی نیز نقش غیرقابل‌انکاری در بهبود محیط کسب‌وکار دارد.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولین دستگاه قضایی، تشکیل دادگاه‌های تجاری است، این موضوع یکی از راهبرد‌هایی مهم قوه قضاییه است که در سند تحول قضایی نیز با راه اندازی دادگاه‌های تخصصی با اولویت دعاوی تجاری بر آن تاکید شده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه این امر به دلایل و موانع حقوقی و زیرساختی هنوز به سرانجام نرسیده، تصمیم گرفته شد دو شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر در مرکز استان برای رسیدگی به پرونده‌های حقوقی حوزه تولید و سرمایه گذاری اختصاص یابد.

شعبانی بیان کرد: این دفتر با هدف تامین امنیت سرمایه‌گذاری، احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید آغاز به کار کرده است.

علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری قزوین ضمن تقدیر از ابتکار عمل مجموعه قضایی استان در راه اندازی دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری گفت: یکی از ظرفیت‌های قانونی موجود در دولت بهره مندی از دفتر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات واحد‌های تولیدی و حوزه سرمایه گذاری؛ موضوعات بانکی، بیمه، گمرک، مالیات و محیط زیستی است که در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رحمانی اضافه کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از مشکلات این واحد‌ها در زمینه حقوقی و قضایی است که امیدواریم با راه اندازی دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری و تشکیل دادگاه‌های اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید و سرمایه گذاری تسریع گردد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: دولت از این ابتکار عمل مجموعه قضایی استان حمایت می‌کند، چرا که بهره مندی از این ظرفیت به نفع تولید بوده و موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم می‌کند.

دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری دادگستری استان قزوین زیر نظر رییس کل در ساختمان دادگستری کل استان قزوین راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • تاکید استاندار خوزستان بر تامین پوشاک مورد نیاز صنایع استان از تولیدکنندگان داخلی
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • سپاه بازوی توانمند دولت در حوزه محرومیت‌زدایی