Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: کارگروهی در دولت ذیل وزارت اقتصاد برای رفع موانع کسب و کار تشکیل شده که متأسفانه غیرفعال است و در واقع اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نمی‌شود. - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از  اصفهان، با اشاره به بهبود فضای کسب و کار به عنوان یکی از روش های اجرایی قانون اصل 44 اظهار داشت: بخش دیگری از این قانون مربوط به بهبود فضای کسب و کار است که برای مقررات‌زدایی‌های دست و پاگیر کسب و کار و بهبود این فضا باید در کارگروه مربوطه ذیل وزارت اقتصاد به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کارگروه در دولت باید قوانین و مقررات زائد را شناسایی و برای مراجع ذی ربط ارسال کند اما متاسفانه این کارگروه فعال نبوده و حتی به شخصه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص طرح سوال کردم و قانع نشدم.

تخفیف مشترک 15 کسب و کار ایرانی در شب عیدسخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: 2 قانون خوب برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید ‌مصوب کردیمنبود فضای مناسب کسب و کار مانع جهش تولید شد

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: اصل 44 قانون اساسی برای جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار بسیار مفید و موثر است اما در اجرای آن مجریان سوء استفاده می‌کنند که برخی در واقعیت آن دچار گمراهی می‌شوند، در واقع درست اجرا نشدن سبب شده تا ایراد به قانون گرفته شود.

وی ادامه داد: برای نمونه واگذاری‌ها در اصل 44 درست تبیین شده اما درصورتی‌که در اجرای آن دچار اشتباه شده‌اند و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه برخی از ضعف‌های قوانین اصل 44 شناسایی شده است، تصریح کرد: به تدریج در قوانین و مراحل دیگر اجرای اصل 44 اصلاحاتی در مجلس دهم و یازدهم انجام شده است، برای نمونه در واگذاری‌ها باید طرفی که به آن واگذار می‌شود اهلیت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با این وجود مجلس شورای اسلامی به وسیله ساز و کار قانونی تا به امروز اشکالات اصل 44 را رفع کرده اما بازهم شیوه اجرای آن در اختیار مجریان مربوطه است که باید به اجرای صحیح آن پایبند باشند.

انتهای پیام/169/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند

بنا به این گزارش، داوود منظور امروز (سه شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت با یادآوری اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس تصویب شد، اظهار کرد: پاره ای از اختلاف‌نظرها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد و امیدوارم بخش کوچک باقیمانده نیز در روزهای آینده نهایی شود تا در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج ساله پیشرفت را رسما دریافت و شروع کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: این تغییرها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در پنج سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید و تغییر رویکردها در برنامه هفتم نسبت به برنامه‌های گذشته را تبیین خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: محتوای برنامه هفتم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ یعنی آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده و بودجه دو مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • امسال ۷۰ هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • دفاع دانشگاه خواجه نصیر از حملات شب گذشته به سرزمین‌های اشغالی
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد
  • ۳ نرخی شدن بنزین واقعیت دارد ؟