Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:22:09 GMT

چک ثبت نشده در سامانه صیاد دریافت نکنید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۳۸۸

چک ثبت نشده در سامانه صیاد دریافت نکنید

به گزارش روز شنبه ایرنا از بانک مرکزی جمهوری اسلامی، «آمنه نادعلیزاده» با تشریح آخرین تغییرات فرآیند صدور، دریافت و انتقال چک بر اساس قانون جدید چک، افزود: قانون جدید چک مشمول چک‌های بنفش رنگ جدید می‌شود که دارای عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» است.

وی اظهار داشت: چک‌های جدید از ابتدای فروردین امسال توزیع شده‌اند و فرآیند تبادل آنها با چک‌های قبلی متفاوت است، به گونه‌ای که صادرکننده باید مشخصات چک همچون تاریخ، مبلغ و هویت دریافت‌کننده و خود را در سامانه صیاد ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادعلیزاده تاکید کرد: گیرنده چک هرگز نباید چک ثبت نشده در سامانه صیاد را دریافت کند زیرا قابلیت نقد شوندگی ندارد، همچنین گیرنده چک هم باید به سامانه مربوطه مراجعه کند، استعلام بگیرد و اطلاعات درج شده بر چک و در سامانه صیاد را چک کند.

به گفته وی، قانون جدید چک به اجرای مقررات موجود در قانون مبارزه با پول‌شویی کمک و از جعل چک جلوگیری می‌کند. 

سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: چک‌های قبلی به روال گذشته پذیرش و پردازش می‌شوند اما چک‌های جدید در وجه حامل صادر نمی‌شوند و از طریق سامانه صیاد نقل و انتقال داده می‌شوند.

نادعلیزاده خاطرنشان‌کرد: چک‌های قدیمی اکنون کارسازی می‌شوند، اما این روند دائمی نیست و بانک مرکزی در زمان مشخصی آنها را از بازار جمع آوری می‌کند.

به گزارش ایرنا، قانون جدید صدور چک با توجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون چک و کاهش چالش‌های پیش‌روی کسب‌وکارها، به صورت مرحله‌ای و به‌تدریج اجرایی می‌شود.

در این زمینه مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده است: تعیین صحت و سلامت چک از مزایای قانون جدید محسوب می‌شود و ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، این امکان را به مردم می‌دهد تا از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی صادرکننده اطلاع دقیق پیدا کنند.

برچسب‌ها نرخ سود بانکی نرخ سود تسهیلات عبدالناصر همتی سامانه صیاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ سود بانکی نرخ سود تسهیلات عبدالناصر همتی نرخ سود بانکی نرخ سود تسهیلات عبدالناصر همتی سامانه صیاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی اخبار کنکور سامانه صیاد قانون جدید چک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها

تین نیوز

از سالهای گذشته، با ابلاغیه جدید بانک مرکزی و شاپرک برای مقابله با فیشینگ و دیگر کلاه برداری های اینترنتی، بانک ها موظف شدند رمزی تحت عنوان رمز دوم پویا را در اختیار مشتریان قرار دهند. این رمز که غالباً در یک نرم افزار از سوی بانک تولید می شود و حداکثر هر ۱۲۰ ثانیه یک بار (بسته به بانک) منقضی شده و رمز جدیدی تولید می شود.

به گزارش تین نیوز ، برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

کدهای دستوری برای دریافت رمز پویا از بانک ها:

- بانک ملی ایران: #737*60*

- بانک ملت: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 30003303

- بانک مسکن: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 10002516

- بانک تجارت: #788*88*

- بانک سپه: ارسال شماره 16 رقمی کارت بانکی*کد ملی*1  به6715014

- بانک صادرات: #719*

- بانک پاسارگاد:#720*

- بانک ایران زمین: ارسال عدد 10 به شماره 300006905

- بانک رفاه کارگران: کد دستوری #713*

- بانک سینا: ارسال پیامک به 727

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • احتمال سیلاب ناگهانی در گلستان؛ در حاشیه روخانه‌ها توقف نکنید
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی