Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست تخصصی با نمایندگان دبیران و آموزگاران استان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، گفت: نشست‌های تخصصی با معلمان، می‌تواند گره‌گشای مسائل و تنگنا‌های تعلیم و تربیت باشد، در چنین اجتماعاتی امید‌های من پُر رنگ می‌شود و دشواری‌ها رنگ می‌بازد و بر این باور می‌شوم که قافله تعلیم و تربیت، با پشتوانه نیرو‌های با انگیزه و با درایت، مسیر‌های پُر فراز و نشیب را به نحو مطلوبی، پشت سر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که ارتقای کیفیت، دغدغه نمایندگان معلمان است و این مهم، بسیار ارزشمند است، گفت: یکی از آسیب‌هایی که سازمان‌ها با آن روبه‌رو می‌شوند این است که مأموریت‌ها رنگ می‌بازد؛ لیکن شما در آموزش و پرورش خراسان رضوی، نشان دادید که به اهداف دستگاه تعلیم و تربیت توجه دارید و این موضوع برای شما اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: استفاده از اصول روانشناسی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی ضروری است

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که بی‌تردید آینده کشور در پرتو تلاش‌های نظام تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد و هر تحولی مترتب بر یادگیری است، افزود: شخصیت و هویّت آدمی، نحوه مواجهه او با دنیای بیرونی و توانایی اندیشیدن، در دوره یادگیری، شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با تأکید بر این‌که هیچ کس پس از این نمی‌تواند در آموزش و پرورش تدریس کند، مگر صلاحیت تعلیم و تربیت را کسب کند، گفت: «صلاحیت حرفه‌ای تدریس»، فراتر از مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هیچ حرفه‌ای به اندازه معلمی، ظرفیت ایجاد خلاقیت و تأثیرگذاری به جهت اندازه، عمق، موضوع و مخاطب را ندارد، گفت: پایدارترین تحول و مادر تمام تحول‌ها، تحولی است که در انسان اتفاق می‌افتد، این شغل پایانی ندارد و معلمان، دائما می‌توانند صلاحیت‌های خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به این که مهم ترین‌رکن سند تحول بنیادین داشتن معلم متفاوت است و سند باید ظرفیت خود را در تحقق صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آشکار سازد، گفت: اکنون در مواجهه با بزرگ‌ترین چالش آموزشی قرارگرفته‌ایم، این شرایط با تمام مصائبی که داشت، امکان‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیار ما قرار داد که باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این‌که انعطاف در روش‌ها و الگو‌های تدریس و داشتن نوآوری، اصل ملی و جهانی است، گفت: همانطور که هیچ چیز جای مدرسه را نمی‌گیرد، هیچ پرده و صفحه نمایشی جای معلم را نخواهد گرفت.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست نمایندگان دبیران و آموزگاران مقاطع مختلف تحصیلی استان خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش حاجی میرزایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ساجدیان ظهر جمعه در جمع مردم با اشاره به اهمیت محیط و عوامل دیگر در تربیت انسان اظهار کرد: محیط، دوستان، آب و هوا، نوع پوشش مردم، آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند.

امام جمعه صالح آباد بیان کرد: بنا به فرموده حضرت علی (ع) کودک همچون زمینی پاک است و قلب او آماده پذیرش است و می‌توان در قلب این کودک فضائل اخلاقی و یا رذائل اخلاقی را کاشت.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سال گذشته در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته در روزهای پایانی شهریور و در دقیقه نود اقدام استخدام افراد با سن بالا و بدون برگزاری دوره آموزشی و ضمن خدمت کرد که این خیانت به دانش آموزان و نسل محصل است و باید از مدتها قبل نسبت به تأمین نیرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اقدام می‌کرد.

ساجدیان افزود: جمهوری اسلامی با توجه به مدت زمان حمله موشکی که به اسرائیل انجام داد در واقع بزرگترین عملیات جنگی را در سطح دنیا انجام داد و این نشان دهنده توانمندی بزرگ نظامی ایران اسلامی است.

کد خبر 6082615

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش و فرهنگ در تربیت انسان بسیار تأثیرگذار هستند
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • صدور بیش از ۹۰ هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان 
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان