Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی از ارتقای طرح توان‌افزایی خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بهره‌گیری از بستر و ظرفیت فضای مجازی در سال جاری خبرداد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از امور زنان و خانواده حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مهدی محمدی» با تبریک فرارسیدن بهارطبیعت گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان در تعالی خانواده و تأثیر خانواده در پویایی جامعه، امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری اقدام به ارتقاء و غنی‌سازی موثرتر فعالیت‌ها در راستای توانا‌سازی هر چه بیشتر خانواده بزرگ وزارت متبوع با استفاده از ظرفیت بستر فضای مجازی را نموده است که این اقدام با هدف تحقق فرهنگ نشاط و شادمانی و رسیدن به جوسازمانی هر چه مطلوب‌تر در میان همکاران گرامی صورت ‌می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر در توضیح بیشتر اقدامات گفت:  امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های گذشته، انواع محتواهای صوتی و پادکست‌های متنوع را منتشر خواهد کرد که موضوع آن‌ها در حوزه روانشناسی خانواده با هدف فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری رفتارهای میان فردی در اجتماع، واکاوی چالش‌ها، مسائل و مشکلات تربیت فرزندان به واسطه بهره‌جستن از اساتید مجرب با هدف  توسعه فعالیت‌های خانواده‌محور خواهد بود، همچنین در کنار توجه به فرهنگ سلامت‌محور روحی افراد در راستای تأکید بر سیاست‌های گذشته، امور زنان و خانواده نگاه ویژه به مباحث معنوی و معرفت‌افزایی با محوریت تقویت باورهای دینی، بینشی ، اعتقادی و توجه به گفتمان عفاف و احیای فرهنگ حیا در جامعه را دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی درباره پرداختن به موضوع سلامت جسمی همکاران ادامه داد: در شرایط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی که نتیجه همه‌گیری بیماری کرونا است، امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ و بهبود سلامت جسمانی همکاران محترم به ویژه بانوان نگرش ویژه به اصول حفظ بهداشت جسمی و تغذیه سالم در افراد، به واسطه انتشار محتواهای آموزشی را خواهد داشت.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در ادامه گفت: همان‌گونه که ذکر شد محتواهای آموزشی با محوریت بهبود فرهنگ تواناسازی روحی و جسمانی خانواده‌ها، در سال جاری در بردارنده موضوعات روانشناسی خانواده‌محور، کودک‌محور به همراه نگاه ویژه به مسائل نوجوانان و سالمندان و مسائل تغذیه و سبک زندگی هر چه سالم‌تر است و سعی بر این است شیوه‌های ارائه راهکار در خصوص رویارویی با چالش‌ها و مسائل هر دوره از زندگانی افراد با هدف بهبود فرهنگ ارتباطات میان فردی در میان اعضای خانواده در کنار توجه به نشاط جسمانی و معنوی افراد واکاوی شود.

مدیرکل حوزه وزارتی در خاتمه بیان داشت: ارتقای طرح توان‌افزایی معنوی، روحی و جسمی خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بواسطه تعاملی است که بنا بر پیشنهاد امور زنان و خانواده وزارت متبوع و موافقت دکتر محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وقت با معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 انجام پذیرفته و با یاری خداوند این محتواهای صوتی - آموزشی، از اواخر فروردین ماه  تا پایان سال جاری در تارنمای امور زنان و خانواده به آدرس shora_banovan.farhang.gov.ir  به صورت ماهیانه منتشر می‌شود که علاوه بر خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عموم افراد جامعه نیز می‌توانند از این مطالب استفاده کنند.

لازم به ذکر است، طرح توان‌افزایی معنوی، جسمی و روحی خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1399 کلید خورد و اجرا شد، همچنین ارتقای این طرح بنا بر پیشنهاد  امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت محمدمهدی احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وقت و  مذاکره  با حمید شاه‌آبادی معاون وقت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام پذیرفت که امور زنان و خانواده این وزارتخانه از این همکاری کمال تشکر و قدردانی را دارد.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهدی محمدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی مدیرکل حوزه وزارتی طرح توان افزایی سال جاری مشاور وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر