Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کورش دلشاد در دیدار نوروزی مدیر و عوامل اجرایی  هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی با تبریک سال نو گفت: متأسفانه  سال تحصیلی جاری متاثر از شرایط کرونایی بود که باعث شد برای اولین بار معلمان و دانش آموزان آموزش مجازی را تجربه کنند.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد توجه به کیفیت  آموزش در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: در شرایط کرونایی معلمان با تولید محتوا زحمات زیادی کشیدند تا دانش‌آموزان کمترین لطمه را ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلشا مهمترین دغدغه خانواده‌ها را آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی دانست وعنوان کرد: تمام تلاش  ما این است که در بستر فضای مجازی  و با تولید محتوا  بحث آموزش با  جدیت دنبال شود.

وی با تقدیر و تشکر از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی  هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در توجه به زیرساخت‌ها و پیشبرد اهداف آموزشی  گفت: حقیقتا امروز در مدارس به مدیرانی خلاق و پای کار نیازمندیم تا بتوانند با تعامل درون و برون دستگاهی  موجب تحول در آموزش و به شکوفایی استعدادهای  دانش‌ آموزان  کمک کنند.

وی بحران فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد را بسیار جدی و از مهمترین  دغدغه‌های خود دانست و یادآور شد: در دیدار مجازی با وزیر آموزش وپرورش این موضوع در کنار سایر مشکلات آموزش وپرورش از قبیل کمبود نیروی خدماتی را مطرح کردیم.

دلشاد افزود: در قانون شورای آموزش و پرورش بر مشارکت همه دستگاه‌ها برای کمک به آموزش و پرورش تاکید فراوان شده است  که در دیدار با فرماندار شهرستان  دغدغه ها را مطرح کردیم و امیدواریم  با درایت و حضور پر رنگ و تاثیر گذار دستگا‌ه‌های عضو  بتوانیم به حل مشکلات و شاداب سازی فضای آموزشی کمک کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به اینکه نیروی انسانی موتور محرکه و بستر ساز توسعه یافتگی  در جامعه است خاطرنشان  کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم، پویا و توسعه‌یافته داشته باشیم باید به مدرسه به عنوان‌ مهمترین کانون تربیت اجتماعی، علمی و اخلاقی دانش‌آموزان بیش از گذشته توجه کنیم.

 دلشاد پیگیری  آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد  به دو ناحیه  برای خدمت‌رسانی  بهتر در حوزه آموزش  را از دیگر برنامه های کاری خویش بیان کرد و افزود: بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان در شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند که با دو ناحیه‌ای شدن کیفیت فعالیت‌های آموزشی  بهتر و منسجم‌تر خواهد شد.
 
وی توجه به رشته‌های فنی وحرفه‌ای را برای کمک به کارآفرینی و اشتغال در جامعه مهم دانست و بیان داشت: یکی از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد  توجه به آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و سوق دادن دانش‌آموزان  برای تحصیل‌  در این رشته‌هاست.

در این دیدار مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی جاری گفت: با تلاش‌های بی‌وقفه خوشبختانه زیرساخت‌های هنرستان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات آماده شده است .

سید ولی موسوی با بیان اینکه از همه  ظرفیت‌ها  برای کمک به ارتقا کیفی آموزش‌ها در این هنرستان استفاده‌  می شود گفت : تعامل وارتباط خوب مجموعه آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات  نوید بخش آینده ای روشن برای مهارت آموزی دانش آموزان این هنرستان در بخش کشاورزی خواهد بود.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی  با تقدیر و تشکر از حمایتها و رهنمودهای مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی گفت:  تلاش من همکارانم این است که وظایفمان را آنگونه که شایسته است بخوبی انجام دهیم و از هیچ تلاشی  برای کمک به آموزش دانش آموزآن و حل مشکلات آنان  دریغ نمی‌کنیم.

موسوی  از برنامه‌ریزی برای فارغ‌التحصیلان این هنرستان با همکاری مرکز تحقیقات خبر داد و گفت؛ برای اولین بار از ۱۴ نفر از اولین راه یافتگان این هنرستان به دانشگاه با حضور مسؤلان تجلیل کردیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش فضای مجازی نیروی انسانی کیفیت هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی شهرستان بویراحمد آموزش و پرورش آموزش وپرورش دانش آموزان برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۶۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان

همانطور که واقفیم ، کسب تجارب و به کارگیری عملی آنها در محیط آموزشی و تربیتی کلاس و مدرسه می تواند تاثیر بسزایی در روند رو به رشد دانش آموزان در مراحل آموزشی و پرورشی ایفا نماید.

از طرفی آموزش و تربیت بهتر برای همه برای پیشرفت در زندگی و کسب موفقیت بسیار ضروری است. اعتماد به نفس را افزایش می دهد و به شکل گیری شخصیت افراد کمک می کند. آموزش و تربیت مدرسه نقش بسزایی در زندگی هر فرد ایفا می کند.

تجارب برتر تربیتی

تجارب برتر تربیتی معلمان در ابعاد مختلف می تواند المان های قابل توجهی را در پیشرفت علمی و اخلاقی دانش آموزان ارائه دهد. این مسائل در ابعاد مختلف تاثیر گذار و اجتناب ناپذیر است. سلسله تاثیراتی که این نوع تجارب در زندگی دانش آموزان دارد متنوع است.

تجارب برتر تربیتی باعث گسترش آگاهی می شود

عدم ایمان و باور های اخلاقی چیزی است که جامعه را باتلاق می کند. افرادی که توسط باورهای نادرست گمراه می شوند، بیش از آنکه به نفع جامعه باشند، ضرر دارند. تجارب برتر تربیتی به ما کمک می کند تا سوال کنیم، ذهنی تحلیلی به ما می دهد و به ما کمک می کند خرافات را رد کنیم. یک ذهن تحصیل کرده در پشت همه اعمال منطق و استدلال علمی می خواهد.

تجارب برتر تربیتی به ما کمک می کند تا در برابر باطل و حق بایستیم

تجارب برتر تربیتی به کاهش میزان جرم و جنایت کمک می کند. دلیلش این است که افراد تحصیل کرده می توانند بین درست و نادرست تفاوت قائل شوند.

به پیشرفت کمک می‌کند

تجارب برتر تربیتی بهتر فرصت‌های زیادی را به وجود می‌آورد و این امر به ویژه در زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، که در آن فناوری و آموزش تضمین می‌کنند که فرصت‌ها محدود به جغرافیا نیست، مهم است.

به ما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشیم

این یک واقعیت شناخته شده است که هرچه تربیت اخلاقی شما بیشتر باشد، عملکرد اجتماعی شما بهتر خواهد بود. ارتباط عمیقی بین تربیت و بهره‌وری وجود دارد و در این عصر که رقابت در هر نقطه وجود دارد، تربیت چیزی است که به شکوفایی صنعت و متعاقباً یک ملت کمک می‌کند.

به ما کمک می کند تا در سراسر مرزها ارتباط برقرار کنیم

آموزش دیجیتال به دستیابی به این امر کمک کرده است. آموزش به دانش‌آموزان از سراسر مرزها فرصت‌هایی برای ارتباط و برقراری ارتباط و تلاش برای ساختن آینده‌ای بهتر و جهانی بهتر داده است.

روایت پژوهی چیست؟

یک شکل ادبی از تحقیقات کیفی، روایت پژوهی همه چیز در مورد جمع آوری و بیان یک داستان یا داستان ها (به تفصیل) است. محققان روایت‌هایی درباره تجربیات افراد می‌نویسند، یک تجربه زندگی را توصیف می‌کنند و معنای آن تجربه را با فرد مورد بحث قرار می‌دهند. معمولاً یک طرح روایت پژوهی بر مطالعه یک فرد متمرکز است. محقق در مقابل یک جامعه، مفسر داستان های فرد می شود.

چه زمانی محقق از روایت پژوهی استفاده می کند؟

وقتی کسی مایل است داستان خود را بگوید، از یک زمان بندی پیروی می کند و محقق می خواهد آن را بنویسد. نویسنده می تواند ضمن ارائه رویکردی کیفی، به شکلی متقاعدکننده و ادبی بنویسد. محقق اطلاعات را از طریق مصاحبه، داستان های خانوادگی، مجلات، یادداشت های میدانی، نامه ها، زندگی نامه، گفتگوها، عکس ها و سایر مصنوعات جستجو می کند.

روایت پژوهی چگونه توسعه یافت؟

روایت پژوهی هنوز در حال توسعه است. نویسندگان رشته های متعددی از مطالعات علوم اجتماعی، از جمله آموزش، مدعی آن هستند. روندهای متعددی بر توسعه آن در حوزه آموزش تأثیر گذاشته است. زمانی که اولین بررسی کلی را برای حوزه آموزش ارائه کردند. سه عامل مؤثر بر رشد پیشنهاد شد: 1) تأکید بیشتر بر تأمل معلم. 2) تأکید بیشتر بر دانش معلمان. و 3) مربیانی که به دنبال آن هستند تا صدای معلمان را با توانمندسازی معلمان برای صحبت در مورد تجربیات خود به منصه ظهور برسانند.

ارزش های تربیتی و طرح کرامت

آموزش و پرورش با ارزش های تربیتی و اجرای پروژه هایی نظیر طرح کرامت نیرویی دگرگون کننده در زندگی افراد، در ایجاد جامعه ای عادلانه تر و فراگیرتر و در پیشبرد دانش بشری ایجاد نموده است.

این ارزش‌ها در طرح کرامت زیربنای آموزش های اخلاقی است که ما به دانش آموزانی ارائه می‌دهیم که ممکن است جای خود را در دانشگاه ها جستجو کنند تا علایق خود را کشف کنند، به دنبال صلاحیت‌های جدید و کشف راه‌هایی باشند که از طریق آن به جامعه کمک می‌کنند.

برنامه درسی و اخلاقی طرح کرامت

برنامه درسی و اخلاقی طرح کرامت در مرکز آموزشی است که ما ارائه می دهیم. برنامه درسی ما به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد که یک آموزش مبتنی بر اخلاق را تضمین می‌کند و از عمق دقیق انضباطی و فرصت‌هایی برای وسعت مطالعه اطمینان می‌دهد که در آن آنها می‌توانند علایق و استعدادهای خود و مسیرهای تحصیلات تکمیلی حرفه‌ای، اشتغال یا تحقیق را کشف کنند.

درک عمیق انضباطی از طرح کرامت

برنامه طرح کرامت به دانش آموزان ما اجازه می دهد تا دانش و درک عمیق انضباطی را توسعه دهند و در عین حال کنجکاوی، خلاقیت و تحقیق را تشویق می کنند. این به دانش آموزان ما این توانایی را می‌دهد تا با شرایط و موقعیت‌های پیچیده‌ای که در آن قرار دارند، سازگار شوند و شکل دهند و آنها را برای پذیرش بسیاری از مسیرها و فرصت‌های ممکن آماده کند.

نتیجه‌گیری

آموزش و پرورش نیرویی دگرگون کننده در زندگی افراد، در ایجاد جامعه ای عادلانه تر، عادلانه تر و فراگیرتر و در پیشبرد دانش بشری است.با چشم انداز و ارزش های آموزشی ما، پیشرفت دانش آموزان و آموزش مسیر ما را در تجربه و آموزش دانش آموز از هم اکنون تا چشم انداز سند تحول بنیادین ترسیم می کند، آموزش به فرد کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را بشناسد، که در مقابل به پرورش یک جامعه قوی‌تر و منسجم کمک می‌کند.

کد خبر 746538

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • رشته‌های دانشگاهی فاقد بازار کار حذف می‌شوند
  • ‌کلاهبرداری میلیاردی فالگیر به بهانه درمان فرزند
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند