Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی دشتکی مشکل آب و فاضلاب خوزستان را بسیار پیچیده خواند و گفت: با تکمیل کلکتور تصفیه خانه شرق اهواز از ورود ۶۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه کارون جلوگیری می‌شود لذا ضرورت دارد این کلکتور هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (شنبه ۱۴ فروردین) در نشست شورای حفاظت کیفی کارون در محل استانداری خوزستان، با اشاره به تاثیر ماده ۵۶ بر بهتر شدن روند اصلاح شبکه فاضلاب و توسعه آبرسانی به روستاها اظهار کرد: یکی از موارد بسیار مهم قول وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو به استان خوزستان در راستای برطرف کردن مشکلات زیرساخت ها است که باید به جد پیگیری شود و به معاون عمرانی خود تاکید بسیار زیادی بر پیگیری این موضوع کرده‌ام تا تمام وقت خود را برای دریافت این مبلغ اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان مشکل آب و فاضلاب خوزستان را بسیار پیچیده خواند و افزود: اگر در طول سالیان قبل اقدامات مربوط به توسعه زیرساخت‌های فاضلاب انجام می‌شد امروز این وضعیت پیش نمی آمد اما اکنون باید برای این وضعیت کاری کنیم و همه به صورت یکپارچه به دنبال تامین منابع در سطح استانی و ملی باشیم.

 

وی اضافه کرد: با تکمیل کلکتور تصفیه خانه شرق اهواز از ورود ۶۰ هزار مترمکعب پساب به رودخانه کارون جلوگیری می‌شود لذا ضرورت دارد این کلکتور هر چه سریع‌تر تکمیل شود، اگر کلکتور تصفیه خانه شرق اهواز بر اساس مصوبه جلسه تا ۳۱ خرداد تکمیل نشود این عدم تعهد و خلف وعده را رسانه‌ای می‌کنم چراکه معتقدم خلف وعده خیانت به مردم است

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به بهره برداری از طرح فاضلاب شهرستان شادگان تصریح کرد: بهره برداری از این طرح نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، برای تامین این میزان اعتبار با رئیس و معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صحبت کردم اگر اعتبار مرود نیاز برای این طرح از سازمان برنامه ریزی تامین نشد از راه‌های دیگر از منابع استانی این هزینه را تامین می‌کنم.

 

وی با تاکید بر اهمیت ساماندهی پساب بیمارستان‌ها عنوان کرد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک برنامه زمان بندی در زمینه ساماندهی فاضلاب‌های بیمارستانی در اختیار ما قرار دهد که مشخص شود چه اقدامات در چه زمانی بنا است انجام شود و به نتیجه برسد.

 

استاندار خوزستان با اشاره وضعیت کرونا در استان یاد آور شد: علوم پزشکی خوزستان تا این لحظه در زمینه کنترل کرونا عملکرد خوبی داشته اما نکته مهم این است که کرونا فرصتی را برای بهداشت و درمان استان نیز ایجاد کرده و اعتبارات خوبی اختصاص داده اند که می‌توان با استفاده از این اعتبارات در راستای حل مشکلات استفاده کرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی آب و فاضلاب خوزستان استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب