Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@13:56:52 GMT

وزش باد ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در برخی استان ها

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۷۱۴

وزش باد ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در برخی استان ها

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای نسبت به بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در شمال‌شرق کشور و همچنین افزایش سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق مرکزی و شمال‌ شرق کشور، هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای امروز شنبه ۱۴ فروردین گزارش شده است که تا اوایل وقت فردا ۱۵ فروردین ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه بارشی سبب بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در نیمه شمالی خراسان رضوی می‌شود. فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی موجب آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها به ویژه در شمال‌شرق خراسان‌رضوی، لغزندگی جاده‌ها خواهد شد.

سازمان هواشناسی بر بازگشایی آبراه‌ها، انجام اقدامات مدیریتی رودخانه و سیلاب، احتیاط در سفر‌های برون‌شهری به‌ویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان مانند شهرداری‌ها و غیره، توصیه کرد.

همچنین سازمان هواشناسی دیگر مخاطره امروز و روز‌های آتی را افزایش شیو فشاری برشمرد. این مخاطره از امروز ۱۴ فروردین آغاز و تا یکشنبه ۱۵ فروردین ادامه دارد. این سامانه وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را موجب می‌شود که وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز به شکل نقطه‌ای و محلی نیز، محتمل است.

وزش باد شدید تا خیلی شدید برای امروز ۱۴ فروردین در استان‌های اصفهان، قم، نیمه جنوبی تهران، سمنان، خراسان‌رضوی، نیمه شمالی خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، کرمان، یزد، نیمه شمالی فارس، مرکزی و چهارمحال و بختیاری، و روز یکشنبه ۱۵ فروردین در جنوب خراسان جنوبی، شمال سیستان‌و‌بلوچستان، شرق کرمان موجب بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده می‌شود.

سازمان هواشناسی در این اطلاعیه بر محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیما‌های سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه، توصیه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد بارش باران سیلاب ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سازمان هواشناسی وزش باد شدید خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در تهران/ افزایش دما تا شنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید در در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان تهران و افزایش دما تا شنبه (۱۱ فروردین) خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۸ و ۹ فروردین) آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت با عبور موجی ضعیف در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعد از ظهر در نیمه شمالی استان افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان وزش باد شدید مورد انتظار است.

برای روز جمعه و شنبه (۱۰ و ۱۱ فروردین) با استقرار جوی نسبتا پایدار، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر روز یکشنبه (۱۲ فروردین) با عبور موجی دیگر در نیمه شمالی و ارتفاعات استان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق دور از انتظار نیست.

از امروز تا روز شنبه افزایش نسبی دما و روز یکشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۹ فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۱۰ فروردین ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه مهراباد با بیشینه دمای ۱۷ و کمیته دمای ۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران و ایستگاه توچال با بیشینه ۷- و کمینه ۹- سردترین نقطه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در نواحی شرقی کشور
  • شمار شهدای جنگ غزه به 32 هزار و 552 شهید رسید
  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین از امروز
  • هشدار وزش باد شدید در تهران | هوا گرمتر می‌ شود
  • جو پایداری بر استان بوشهرحاکم است/ افزایش پوشش ابر از شنبه
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • وزش باد شدید در تهران/ افزایش دما تا شنبه
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور