Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: با تشدید محدودیت ها، رعایت پروتکل ها و مراقبت های سخت گیرانه از بحران پیک چهارم ویروس کرونا در استان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هفتادمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین عصر شنبه به ریاست جمالی پور در استانداری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: سال ۹۹ را با همه سختی ها و ناملایمات با صبوری و ایستادگی مردم و تلاش مدیران به سختی به پایان رساندیم در شرایطی که تحریم های ظالمانه دشمن به معیشت مردم آسیب زد و کرونا هم شرایط را سخت تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این شرایط بسیاری از اصناف دچار بحران شدند و در حالی که بسیاری فکر می کردند نظام با چالش امنیتی مواجه خواهد شدتوانستیم از ناملایمات عبور کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: امیدواریم  سال ۱۴۰۰ توام با برکت و عزت و آسایش بیشتری برای مردم باشد و شرایط بهتری از نظر اقتصادی هم رقم بخورد..

جمالی پور در ادامه با اشاره به تشدید آلودگی های ویروس کرونا اظهارداشت: با گذشت بیش از یک سال این ویروس همچنان با ماست و پیک چهارم بسیار سخت تر شده و گزارش ها نشان می دهد بخشی از کشور بشدت آلوده خواهد شد.

وی افزود: از همین لحظه باید مراقبت باشیم دچار پیک خطرناک نشویم زیرا بی توجهی و سهل انگاری شرایط را بحرانی می کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: یک غفلت موجب زرد و قرمز شدن شهرها می شود و در آستانه انتخابات اگر ویروس کنترل نشود به حضور مردم آسیب می زند.

جمالی پور گفت: با فعالیت واحدهای صنفی به شرط آن که شیوه ها نامه ها را کاملا رعایت کنند موافقیم اما فرمانداران تلاش کنند با مدیریت منطقی و رعایت کامل پروتکلها این وضعیت کنترل شود.

وی افزود: کسانی که در ایام عید به مسافرت رفته اند لازم است رعایت کنند تا دو هفته با دیگران تماس نداشته باشند تا آلودگی منتشر نشود این در حالی است که خیلی از اصنافی که آنها را تعطیل کردیم حتی مسافرت نرفتند و رعایت هم کردند اما بیشترین آسیب را دیدند لذا انصاف نیست دوباره آسیب ببینند و به همین دلیل اختیار با فرمانداران است تا خودشان در شهرستانها تصمیم بگیرند تا وضعیت چگونه کنترل شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: اگر اصناف تضمین دادند که پروتکل ها را رعایت و کارها را مدیریت می کنند و همکاری لازم را داشته باشند ما نیز هر چند در شرایط قرمز و نارنجی و زرد هستیم اما به فرمانداران اختیار می دهیم همکاری کنند و تصمیم محلی بگیرند.

وی گفت: هفته آینده باید شاهد کاهش بیماری باشیم و یک هفته به فرمانداران اختیار می دهیم تا اگر شرایط بهتر شد و بیماری کاهش یافت همچنان این روند ادامه پیدا کند و اگر وضعیت بدتر شد خودمان در استان تصمیم خواهیم گرفت.

جمالی پور افزود: دانشگاه علوم پزشکی رصد کند و هر جا لارم بود جلسه فوق العاده تشکیل دهند تا شرایط را کنترل کنیم.

استاندار قزوین با تاکید بر تعطیلی تالارها گفت: تالارها باید تعشیل شود و فعالیت رستورانها فقط به صورت بیرون بر مجاز باشد تا از تشکیل صفوف شهروندان جلوگیری شود و هر جا صفی تشکیل شد بسرعت تعطیل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: لازم است همکاری ها دو طرفه باشد و اگر به اصناف کمک می کنیم خود کسبه هم باید همکاری کنند زیرا همه در معرض خطر هستیم و باید بشدت مراقبت کنیم. 

جمالی پور از مدیران شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت استان خواست برای تست کارگران قبل از ورود به کارخانه ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.

استاندار قزوین خواستار تشدید ممنوعیت تردد شبانه، کنترل ورود شهروندان به پاساژها، رعایت شدید تر نکات بهداشتی در روزهای آینده شد و گفت: فعالیت کارکنان دولت هیچ تغییری در شرایط کنونی نخواهد داشت و همه کارمندان با رعایت پروتکلها باید در ادارات حضور یافته و خدمت رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم قزوین
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا چهارم لیگ برتر فوتبال امید‌