Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@21:54:49 GMT

جهانگیری با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کر

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۷۸۳۲

جهانگیری با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار معاون اول رییس جمهور و هیئت همراه که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد نسبت به رسیدگی مضاعف دولت به مشکلات معیشتی مردم و غنیمت شمردن فرصت باقی مانده خدمت، تاکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از همراهی معاون اول رییس جمهور با آستان قدس در اجرای پروژه آزادراه مشهد – چناران و درخواست نهایی شدن اقدامات لازم برای تکمیل پروژه، ابراز کرد:

آستان قدس در راستای حکم رهبر معظم انقلاب و ایفای وظایف اجتماعی و خدمت به مردم، وظیفه خود می‌داند به میزان مقدورات و امکانات، چه در حوزه بهداشتی و درمانی و چه مسائل اقتصادی و رسیدگی به نیازمندان به کمک دولت بیاید و برای رفع مشکلات جامعه تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف دولت در حل مشکلات معیشتی مردم، اظهار کرد: مردم در بازار با کمبود مواجه نیستند اما نوسان و عدم ثبات قیمت‌ها باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی برای اقتصاد کشور و مردم شده است؛ امیدواریم همانگونه که در تأمین کالاها، مدیریت خوبی انجام شد در عرصه تثبیت قیمت‌ها، اقدام جدی و مؤثری بویژه در کالاهای اساسی صورت بگیرد.

وی در ادامه به نقش رهبری معظم انقلاب در همسویی مردم برای رعایت ضوابط بهداشتی و کمک به دولت اشاره و عنوان کرد: حقیقتاً علمای دین، مراجع عظام تقلید و در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب بسیار در کنترل ویروس کرونا در کشور کمک کردند. معظم له در تمام بیانات و رفتار خود بر اساس ضوابط و توصیه‌های بهداشتی که به مردم شده است، عمل می‌کنند که این موضوع خود تأثیر بسیاری در همسویی جامعه برای عمل به تصمیمات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های بهداشتی داشته است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سیره رهبری معظم انقلاب همواره در جهت کمک به دولت‌ها برای حل مشکلات و خدمت به مردم و جامعه بوده است، تصریح کرد: دولت باید حمایت های رهبری و بیانات و نظرات عالمانه معظم له را در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... مغتنم شمرده و به رهنمودهای معظم له در شرایط فعلی کشور بویژه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جامعه عمل بپوشاند.

وی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های دولت نسبت به دستگاه امام رضا (ع)، ابراز کرد: مسئولان عالی دولت خلاف وعده‌های خود در وصول مطالبات قانونی آستان قدس عمل کردند و توفیق خدمت به این آستان نورانی را نیافتند.

بر اساس اعلام آستان نیوز، مروی با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه پر تلاطم غرب آسیا امن ترین کشور است، ابراز کرد: به لطف الهی کشور ما از امنیت بسیار خوبی در منطقه‎ای پر آتش برخوردار است و خداوند همانگونه که آتش نمرود را برای ابراهیم سلامت قرار داد، جمهوری اسلامی را نیز در میان آتشی که نمرودیان و مستکبرین در اطراف ایجاد کرده‌اند، در امنیت و سلامت قرار داده است.

وی افزود: همه ناامنی‌ها و آتشی که اطراف ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند برای آن است که به جمهوری اسلامی آسیب برسانند، اما به لطف خدا، با عنایت حضرت ولی عصر (عج)، تلاش و دلسوزی مسئولان مربوطه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این آتش برای ما به سلامت تبدیل شد، به گونه‌ای که ایران اسلامی از حیث امنیت برای دیگران یک الگو است و دشمنان تاکنون هیچ توفیقی از توطئه‌ها و دسیسه‌های خود به دست نیاوردند که به این سبب باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در قضیه کرونا مردم ایران فرهنگ غنی خود را به نمایش گذاشتند، ابراز کرد: با اعلام خبر شیوع کرونا، برخی از مردم کشورهای به اصلاح متمدن به سمت فروشگاهها هجوم برده و قفسهها را خالی کردند و چه آبروریزی‌هایی را به بار آوردند، در فرودگاه‌ها دولت‌های به اصلاح پیشرفته مواد ضدعفونی و ماسک را از یکدیگر سرقت می‌کردند؛ اما الحمدالله در کشور ما هیچکدام از این اتفاقات رخ نداد که نشان از نجابت، فرهنگ دینی، صبر و مقاومت مردم دارد.

دکتر جهانگیری نیز در این دیدار با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران، تاکید کرد: تلاش های شبانه روزی دولت و مقاومت و بردباری بزرگوارانه مردم باعث شد که سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه برنامه و هدف اصلی دشمنان ملت ایران فروپاشی اقتصاد کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و حتی ایران بود، تصریح کرد: دولت در این جنگ اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بست تا کالاهای اساسی در کشور به وفور تامین شود و کمبود کالاها در کشور احساس نشود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تلاش ها و اقدامات دولت در مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور و نقش مهم مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید برای کمک به کنترل بیماری کرونا و بسته شدن اماکن مذهبی و مساجد و حرم های مطهر در کشور، افزود: بدون کمک و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، مبارزه با ویروس کرونا امکان پذیر نبود.

جهانگیری با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین مروی از شخصیت های برجسته، خوش فکر و هوشمند هستند از همکاری های رو به رشد آستان قدس رضوی با دولت قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری های آستان قدس رضوی و دولت در زمینه حل مشکلات کشور بیش از پیش افزایش یابد.

پربیننده ترین آغاز فعالیت‌های آموزشی مدارس از فردا ۷کلانشهر نارنجی شد هجوم مردم به یک مرغداری در نیکشهر! +فیلم رفتارهای عجیب ثروتمندترین افراد جهان افزایش موارد ابتلای خانوادگی کرونا و شمار بیماران بدحال در تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری برجام تولیت آستان قدس رضوی رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی

سپیده بابایی رکنی، قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان ۲۰۲۱، مدال طلای خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، امیر خالقی؛ مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی امروز در مراسم اهدای مدال سپیده بابایی رکنی از قهرمانان کشتی کلاسک بانوان کشورمان که در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: نخستین اهدای مدال به موزه حرم مطهر رضوی در سال 1392 انجام شد که توسط جهان پهلوان تختی صورت گرفت.

اختصاص گنجینه‌ 25 متری برای نمایش مدال‌های اهدایی ورزشکاران

وی تصریح کرد: گنجینه موزه ورزشکاران حرم مطهر رضوی در مساحت 250 مترمربع شامل مدالها و جام‌های ارزشمندی است که حاصل تلاش و زحمات ورزشکاران خوب کشورمان بوده و هست.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی افزود: خوشبختانه اهدای مدال به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مدتی رشد پیدا کرده است و تقریبا هر ماه یک یا دو مدال به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا می‌شود، از همین رو نیاز است فضای وسیع تری برای اکران این مدالها تهیه شود.

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مجموعه آستان قدس رضوی به یمن مبارک حضرت رضا(ع) و مشتاقان و ارادتمندان به حضرت همواره سفره پربرکتی دارد، گفت: علاقمندان و عاشقان حضرت رضا(ع) با عشق و ارادت خود به این حضرت، این سفره را پر برکت‌تر می‌کنند.

علیرضا اسماعیل زاده تصریح کرد: ورزشکاران و نخبگان با توجه به عشق و ارادت ویژه شان به امام رضا(ع)، مدال‌های ارزشمند خود که حاصل سال‌ها تلاش است، تقدیم امام رئوف می‌کنند و این همت والای شما عزیزان باعث شکل‌گیری گنجینه‌ای ارزشمند از مدال‌های ورزشی، علمی و فرهنگی در موزه حرم مطهر شده است.

وی گفت: 87 مدال المپیکی90 کاپ ورزشی و 3 مدال اخلاق در این گنجینه موجود است، همچنین ورزشکاران تیمی مثل ورزش فوتبال مدال‌های متنوعی  را به این موزه اهدا کرده‌اند.

ارادت بانوان ورزشکار به مقام ولایت و امامت

مدیر کل نذورات آستان قدس رضوی عنوان کرد: با توجه به ارادت بانوان به مقام ولایت و امامت دو سه سالی است که موزه حرم مطهر مزین به کاپ ورزشکاران خانم است.

اسماعیل زاده ضمن تبریک به سرکار خانم بابایی به خاطر عشق و ارادت خالصانه به حضرت رضا(ع) تصریح کرد: آرزو می‌کنم همه بانوان  کشورمان در تمام مراحل زندگی موفق باشند و به فرهنگ عفاف و حجاب که در کشور ترسیم شده پایدار بمانند.

صاحب اصلی این مدال امام رضاست

سپیده بابایی رکنی؛ قهرمان مسابقات جایزه بزرگ «ارکینبایف» در کشور قرقیزستان 2021  نیز در ادامه این مراسم  از حس و حال خودش گفت و افزود: یک سری حس‌ها را نمی‌شود به زبان آورد زیرا دلی است و باید درک کرد.

وی ادامه داد: من همواره در زندگی و بویژه مسابقات ورزشی به امام رضا(ع) متوسل می‌شوم، یک سری اسامی ناخودآگاه به ذهن و زبان انسان جاری می‌شود و نام ائمه اطهار(ع) از این دسته اسامی است.

بابایی با تاکید بر اینکه صاحب اصلی این مدال امام رضا(ع) است، گفت: امروز مدالی را که به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردم در حقیقت برگرداندن امانت به دست صاحب اصلی‌اش؛ امام رئوف است و  بنده معتقدم که کار اصلی را خود خدا و حضرت ثامن الحجج(ع) انجام می‌دهد؛ فقط باید خلوص نیت داشت.

به گزارش تسنیم، سپیده بابایی؛ عضو تیم ملی کشتی آلیش زنان اهل ایران و  در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب 4 مدال نقره شده‌ است. همچنین کسب مدال طلا در مسابقات جایزه بزرگ ارکینبایف در کشور قرقیزستان 2021 یکی دیگر از دستاوردهای این بانوی ورزشکار ایرانی به‌شمار‌ می‌رود که امروز طی مراسمی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • امانت را به صاحبش بازگرداندم
  • اهدای مدال جهانی آلیش به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • برادران نفیس قرآن
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/