Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:15:42 GMT

البرز به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۸۰۱۱

البرز به وضعیت قرمز شیوع کرونا نزدیک شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،شهبازی، استاندار البرز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز شنبه در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به گزارش ها و مصوبات ستاد ملی، افزود: در جلسه ستاد ملی مطرح شد که استان های البرز و ایلام وارد موج چهارم شیوع کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار البرز  افزود: در ایام تعطیلات نوروز، البرز بار بزرگی از ترددها را متحمل شد و همچنین افراد بسیاری از این استان به سایر شهرستان ها سفر کردند و با بازگشت بخش عمده ای از آنها، بیماری شیوع بالایی پیدا کرده و با این روند تشدید نیز می شود.

شهبازی گفت: همچنین با افزایش ترددها، آمار تصادفات و جراحات و تلفات ناشی از آن نیز فزونی یافته و قابل مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیست.

او افزود: وضعیت بسیار نگران کننده است و سرعت فراگیری در ویروس جهش یافته به مراتب بیشتر است از این رو باید تدابیر ویژه تری اندیشیده شود.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با کسانی که با تست مثبت کرونا به سفر رفتند، برخورد قانونی جدی صورت گیرد.

شهبازی با بیان اینک ه ۵۳۹ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: طبق آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان های استان از تعداد پیک اول فراتر رفته است.

او گفت: تشدید اعمال دستورالعمل های بهداشتی و ضرورت اطلاع رسانی در خصوص موج جدید ویروس جهش یافته کرونا و همچنین لزوم استفاده از ماسک های استاندارد و پرهیز از حضور در اجتماعات، از جمله اقداماتی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: وضعیت البرز به شرایط قرمز نزدیک است بنابراین باید تمامی محدودیت های قانونی، اعمال شود.

شهبازی افزود: باید مراکز قرنطینه را نیز احصا کرده و نسبت به راه اندازی آنها اقدام کنیم.

او گفت: باید از ظرفیت واحد‌های بزرگ داروسازی استان برای واردات واکسن بهره برداری کنیم چراکه این واحدها دارای اعتبار و تعاملات بالا هستند.

استاندار البرز  افزود: متاسفانه میزان تردد ساعتی خودروها نسبت به سال گذشته ۲۰۰ برابر افزایش داشته است و افزایش سفرها از عوامل اصلی افزایش شیوع کرونا در استان است.

شهبازی گفت: نیازمند برنامه ریزی منظم هستیم و محدودیتها از جمله ورود و خروج خودروهای شهرهای نارنجی ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، اجرای محدودیت ها تردد در اماکن عمومی ، نعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴ باید به شدت اعمال شود.

او  افزود: خرید واکسن به میزان بیش از ۹ هزار دور واکسن و خرید ۲ هزار و ۱۵۰ دور واکسن دیگر که تا اخر هفته وارد استان می شود از مدیران خواست تا از تمام ظرفیت های استان برای خریداری واکسن استفاده کنند .

شهبازی گفت: تا کنون بیش از ۷ هزار دوز واکسن به گروههای هدف چون کادر درمان ، کهنسالان در خانه های سالمندان و پاکبانان از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی خواست هر چه سریع تر نسبت به تزریق واکسن به گروه های هدف اهتمام ورزند .

انتهای پیام/ر  .ن

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وضعیت قرمز استاندار البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرهنگ "پیمان کرمی" روزچهارشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین دربرخی مناطق پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228256 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • با نگاه منصفانه می‌توان جمله به‌قله نزدیک می‌شویم رهبر انقلاب را بهتر درک کرد
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا