Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:19:18 GMT

البرز در یک قدمی وضعیت قرمز کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۸۵۲۷

البرز در یک قدمی وضعیت قرمز کرونا است

سلیمانی با اشاره به ضرورت هوشیاری و توجه شهروندان نسبت به رعایت قوانین بهداشتی گفت: البرز در یک قدمی وضعیت قرمز کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علیرضا سلیمانی» در جمع خبرنگاران با اعلام خبر آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا گفت: شاهد شیوع بیماری کرونا در موج چهارم هستیم.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله بیماری کرونا در البرز با هشدار به شهروندان و ضرورت رعایت قوانین بهداشتی کرونایی افزود: البرز در یک قدمی وضعیت قرمز کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به موج چهارم بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به ایام نوروز و نیمه تعطیل بودن اکثر مشاغل به صورت جدی نمی توان گفت که برآورد میزان رعایت قوانین بهداشتی در البرز تا چه اندازه بوده است.

 

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل شدت شیوع بیماری کرونا، افزایش خریدهای پایان سال و سفرهای نوروزی است که همین امر زمینه بستری بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا را در البرز ایجاد کرده است.

 

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس و چهارباغ در شرایط نارنجی و طالقان و اشتهارد در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 536 بیمار بدحال کرونایی در مراکز بیمارستانی البرز تجت مراقبت هستند که تنها 24 نفر در طول 71 ساعت گذشته بستری شده اند.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیوع بیماری کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت