Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:34:29 GMT

اشغال بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز امسال

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۶۹۵

اشغال بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز امسال

حمید رضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج میلیون و ۱۲۰هزار و ۵۷۷ مسافر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و میزان اسکان در در مراکز اقامتی ثابت استان در مجموع ۳۲۶هزار و ۴۵۶ نفرشب اقامت بوده است.
وی همچنین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی که از ۲۷ اسفندماه ۹۹ آغاز شد تا سیزدهم فروردین ماه نزدیک به یک میلیون نفر از موزه ها، بناهای تاریخی، مراکز تفریحی، سرگرمی و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آذرپور گفت: در ایام یادشده گردشگران خارجی نیز از سفر به گیلان امتناع نکرده و ۲۸۶ نفر از کشورهای آسیایی و اروپایی از جاذبه های گیلان بازدید کردند.
بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۹۸۰ هزار و ۵۷۰ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه‌ی زمانی تعداد۸۹۹ هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.
استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگلهای هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 

برچسب‌ها گردشگری نوروز گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری نوروز گیلان گردشگری نوروز گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری از سوی بخش خصوصی صادر شد.
هادی قاسمی افزود: برای راه‌اندازی این مجتمع گردشگری ۴۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: با بهره‌برداری از این مجتمع گردشگری در شهرستان سامان زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۸ نفر فراهم خواهد شد.
وی گفت: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود، کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

دیگر خبرها

  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • اصلاح و رفع ۳۱ نقطه حادثه خیز در استان همدان
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام