Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:17:37 GMT

هزینه دوره مهارت‌آموزی معلمان حق‌التدریس چقدر شد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۹۸۷۵

هزینه دوره مهارت‌آموزی معلمان حق‌التدریس چقدر شد؟

خبرگزاری تسنیم: معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای تعیین تکلیف استخدامی باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون پایانی این دوره، استخدام خواهند شد.

واجدیدن شرایط ملزم به گذراندن دوره مهارت‌آموزی و موفقیت در آزمون پایانی هستند، شرایط و زمان برگزاری آزمون پایانی از طریق دانشگاه مجری دوره مهارت‌آموزی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد مشمول استخدام که به دلیل محدودیت در ردیف‌های استخدام، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت آموزی در این مرحله فراهم نشده است در ادامه فرآیند استخدام، با رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذی‌صلاح برای تبدیل وضعیت آنان و معرفی به دوره مهارت آموزی اقدام خواهد شد.

تمام افراد مشمول استخدام در این مرحله، باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت تأییدیه گزینش را کسب کنند.

افراد باید گواهی صحت مزاج ( آزمایشات و معاینات بدو استخدام و عدم سوء پیشینه) را قبل از پایان پودمان اول آموزشی حداکثر تا تاریخ 30 خرداد 1400 ارائه دهند.

 ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی براساس فهرست تایید شدگان نهایی در سقف مجوزهای ردیف استخدامی صرفاً با اخذ معرفی نامه اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی برای دانشگاه مجری دوره بر اساس کد رهگیری امکان‌پذیر خواهد بود؛ مشمولین تایید شده باید ضمن اخذ معرفی‌نامه از استان سهمیه خدمتی نسبت به مراجعه و ثبت نام در دوره مهارت آموزی در دانشگاه تعیین شده اقدام کنند.

کلاس‌های مجازی

با توجه به بیماری کووید 19 و تصمیمات ستاد ملی کرونا تا اطلاع ثانوی برگزاری کلاس‌های دوره مهارت آموزی در پردیس‌های داشگاه فرهنگیان و رجایی به صورت حضوری مجاز نبوده و به صورت مجازی ارائه خواهد شد لذا افراد باید زمان دقیق شروع کلاس‌های مجازی را از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

دروس مرتبط با کارورزی و کارآموزی دوره مهارت آموزی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اجرای دوره های آموزشی به شیوه پودمانی ( 2 یا 3 پودمان ) بوده که بر اساس عناوین رشته‌های شغلی با مسئولیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رجایی برگزار خواهد شد.

در صورت حضوری بودن دوره مهارت آموزی، دانشگاه مجری دوره مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارد و در صورت تقاضای افراد و وجود امکانات ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوطه انجام خواهد گرفت.

هزینه‌های مربوط به برگزاری دوره آموزشی براساس تعرفه‌های مصوب آموزش و پرورش بر عهده مشمولین بوده که برای دانشگاه شهید رجایی یک میلیون و 800 هزار تومان و دانشگاه فرهنگیان یک میلیون و 500 هزار تومان است؛ جدول هزینه‌ها به شرح زیر است:

ملاک قبولی در آزمون پایانی کسب نمره قبولی در هر ماده درسی (حداقل 60 درصد) نمرات آزمون است و ملاک قبولی و تأیید دوره مهارت آموزی منوط به کسب حداقل 70 درصد نمرات (آزمون پایانی، فعالیت‌های فرهنگی و تدریس عملی) بر اساس ضوابط دانشگاه مجری دوره خواهد بود.

آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مکلفند گواهی قبولی در آزمون داخلی را جهت ضبط در پرونده استخدامی و آموزشی به اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی و دانشگاه مجری دوره مهارت آموزی ارائه کنند. (گواهی قبولی در آزمون داخلی از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قابل دریافت است.)

تقویم زمان بندی ثبت نام و شرکت در دوره مهارت آموزی

اگر افراد موفق به گذراندن دوره مهارت آموزی شوند و این موضوع توسط دانشگاه‌ها مورد تایید قرار گیرد اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها بعد از دریافت اصل گواهی صلاحیت دوره،  تاییدیه از دانشگاه و اخذ نظریه گزینش نسبت به صدور حکم استخدام پیمانی از اول مهر 1400 به بعد با رعایت موارد زیر اقدام خواهد کرد:

بر اساس بند ب ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری و مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور نوع استخدام افراد مشمول پیمانی است.

 تعیین محل خدمت افراد پس از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی با در نظر گرفتن نیاز در رشته شغلی و جنس بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی است به منظور رعایت عدالت و جلوگیری از هرگونه تبعیض ناروا در تعیین محل خدمت در مناطق آموزشی استان در سقف سهمیه‌های تخصیصی و بر اساس امتیازات فضلی افراد 70 درصد امتیاز مکتسبه جهت معرفی به دوره مهارت آموزی و 30 درصد امتیازات آزمون پایان دوره به عنوان معیار تعیین محل خدمت خواهد بود.

 مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیر مستقر و نیروهای خرید خدمات آموزشی پس از شرکت در دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه در رشته‌های شغلی دبیری، آموزگاری، هنرآموزی، مربی امور تربیتی مدارس، مراقب سلامت و مشاور تحصیلی با رعایت شرایط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره و رعایت قوانین و مقررات گزینش استخدام خواهند شد.

با توجه به برگزاری آزمون داخلی، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی پس از موفقیت در دوره مهارت آموزی صرفاً در رشته شغلی آموزگار ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره و باید قوانین و مقررات گزینش استخدام خواهند شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: معلمان حق التدریس هزینه دوره مهارت آموزی اداره کل آموزش و پرورش قبولی در آزمون پایان دوره مهارت آموزی دانشگاه مجری دوره دانشگاه فرهنگیان آزمون پایانی گذراندن دوره سهمیه خدمتی خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز