Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  این مدل رفتاری در دوره کودکی هم در کودکان به چشم می‌خورد و این والدین هستند که باید به دور از هر گونه تنش و درگیری شرایط را طوری مهیا کنند که کودکان با کمترین آسیبی این دوران را پشت سر بگذارند.

علاوه بر علاقه طبیعی کودکان به شبیه سازی خود به والدینشان در برخی از رفتارها و برخوردها، گاهی این خود والدین هستند که متاسفانه اصرار دارند که کودک خردسال خود را با وجود سن و سال کم و شرایط خاصی که دارد جهت انجام برخی کارها ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

بلاهایی که بیخ گوش کودکان در فضای مجازی است

آرایش کردن کودکان دختر و علاقه آن‌ها به استفاده از لوازم آرایشی مادر موضوع مهمی نیست اما عدم مدیریت صحیح مادران و وجود محدودیت‌های سفت و سخت برای کودکان، نتایج ناخوشایند و تلخی را به بار می‌آورد و این مادران هستند که باید به گونه‌ای رفتار کنند که حساسیت کودک را بیش از پیش برانگیخته نسازند.

از نظر اغلب روانشناسان حوزه کودک، مادر با کودک کم سن و سالی که به آرایش کردن و استفاده از لوازم آرایشی مادر علاقه مند است باید رفتاری عادی و طبیعی داشته باشد و فراموش نکند که لحاظ کردن محدودیت‌های متعدد، حس تلافی در کودک برای دوره نوجوانی و جوانی را در او ایجاد خواهد کرد.

از آرایش کردن کودکان که بگذریم طی روزهای اخیر تصاویری از کاشت ناخن و آرایش ویژه ناخن در کودکان کم سن و سال در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.

کم سن و سالی کودکان و نحوه آرایش ناخن در تصاویر مذکور به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد بیشتر از آنکه به دلخواه خود کودک انجام شده باشد، مادر کودک مشتاق انجام چنین کاری بوده است.

جدای از عوارض کاشت ناخن که بزرگترها نیز از آن در امان نیستند و نمیتوان از بعد سلامت جسمی آن در کودکان عبور کرد، بعد روانشناسی و روانی این قبیل کارها نیز قابل چشم پوشی نبوده و پیش از آنکه در جامعه عادی شود، باید مورد نیاز و بررسی قرار بگیرد.

کودکان دنیای بی‌حاشیه و بی آلایشی دارند که هیچ یک از دوران زندگی شباهتی به آن ندارد و آرزوی بسیاری از بزرگترها که سالهاست از این دوران خوب و پرنشاط عبور کرده‌اند، تجربه دوباره آن روزهای بی دغدغه و شاد است.

والدین باید اجازه بدهند که کودکان در دوره کودکی از شور و نشاط و هیجان این دوران بهره‌مند شوند و تا جای ممکن پای کودکان را در این دوران به دنیای پر دردسر بزرگترها باز نکنند.

ژلیش ناخن و کاشت ناخن برای کودکان جذابیت خاصی که برای مادران آن‌ها دارد را نخواهد داشت و تنها عوارض جسمانی و روانی این کار را برای کودکان به جا خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودکان فضای مجازی کودکان و نوجوانان کاشت ناخن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر شبکه کودک در این آیین گفت: امسال تئاتر تعاملی زنده را به نمایش گذاشتیم که در نوع خود بی نظیر است و واکنش‌ها در شبکه شاد بارگذاری می‌شد و در دستور کار قرار می‌گرفت.

محمدصادق باطنی افزود: نسل جدید با بحران هویت مواجه است؛ اگر کسی به نسل ما پاسخی نمی‌داد جویای پاسخ نبودیم، امروز، اما پاسخ سوالات خود را در فضای دیگری تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله دختران باید در برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: برای ورود به هویت کودکان باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که نشانه‌های ورود به هویت کودکان تشکیل گروه‌های هواداران است و خاطره‌گذاری در اذهان نیز از دیگر نشانه‌ها است، چراکه کودکان در هر سنی با یک برنامه تلویزیونی خاطره‌سازی کرده‌اند.

مدیر شبکه کودک افزود: برنامه سر سفره خدا خاطره چند نسل از روزه اولی‌ها است و این برنامه تلویزیونی به بخشی از آیین دین‌داری کودکان تبدیل شده که جای تقدیر دارد.
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در حاشیه تقدیر از عوامل برنامه "سر سفره خدا" گفت:در تلاشیم عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم که ماحصل این امر و رفت‌وآمد‌ها منجر به تولید چنین برنامه‌ای شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در راستای تعاملات و دغدغه‌هایمان باغ رسانه کودک و نوجوان را نیز افتتاح کنیم.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • تاکنون ۶ هزار مادر فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید