Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، درست پس از شیوع ویروس ناشناخته کرونا در دنیا، دانشمندان جهان به‌فکر ساخت واکسن افتادند، راهی که بشر را از شر این ویروس منحوس خلاص کند، دانشمندان ایرانی نیز همگام با دنیا پیش رفتند و موفق به ساخت واکسن ایرانی کرونا شدند.

قبل از آماده شدن واکسن ایرانی توسط بنیاد برکت، در از واکسن‌های خارجی تست شده برای تزریق کادر درمان کشورمان استفاده شده بود، اما بسیاری از مردم چه در داخل و چه در داخل در انتظار رونمایی واکسن ایرانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این افراد دکتر سید ناصر عمادی قائم‌شهری پزشک بدون مرز و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود، که ۲۷ اسفند ماه ۹۹  همزمان با میلاد امام حسین‌ (ع) در اولین مرحله از تزریق واکسن بنیاد برکت مشارکت داشت.

وی که در حال حاضر ۵۴ سال دارد، در این باره و در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند؛ بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته به‌همراه یک گروه ۵۰ نفره از افراد بالای ۵۰  سال افتخار داشتم واکسن برکت یا "فخرا" را دریافت کنم که این اولین مرحله از تزریق بود.

دکتر عمادی با اشاره به اینکه، در روز تولد آقا امام حسین (ع) از ایشان درخواست کردم به من این افتخار را بدهد تا بتوانم واکسن ایرانی کرونا را امتحان کنم، ادامه می‌دهد؛ گفتم من به تولیدات داخل کشور عزیزم اعتماد دارم و با تزریق واکسن کرونای داخلی این موضوع را ثابت می‌کنم.

* جزو ۵۰ نفر اول تزریق واکسن ایرانی کرونا بودم

این پزشک بدون مرز مازندرانی، اضافه می‌کند؛ گفتم اگر درد و رنجی پس از تزریق این واکسن وجود دارد بهتر است دامن مرا بگیرد ولی اگر سلامتی و موفقیت را به همراه دارد به ۸۰ میلیون ایرانی هدیه شود.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن در مرحله اول با دو هدف انجام شد، یادآور می‌شود؛ اول اینکه دانشمندان می‌خواستند ببینند که عارضه‌ای وجود نداشته باشد اگر موثر بود آنتی بادی فعال می‌شود و در مرحله دوم تزریق برای ۲۰ هزار نفر صورت بگیرد و پس از آن همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

*تزریق انجام شد علائم خاصی نداشتیم

عمادی همچنین بیان می‌کند؛ از آنجایی که عوارض این واکسن نامشخص بود قبل از تزریق از ما ۵۰ نفر در هتلی در تهران تعهدات لازم اخذ شد و پس از تزریق از ما خواسته شد تا در هتل اقامت کنیم تا بررسی وضعیت جسمانی و آزمایش خون هفتگی انجام شود که همین‌طور هم شد، هیچکدام به‌جز همان تب خفیف یکی دو روز پس از تزریق علائم خاص دیگری نداشتیم!

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح می‌کند؛ نوبت دوم تزریق در دهم فرودین ماه ۱۴۰۰ فرا رسید و من به همراه این ۴۹ نفر آماده تزریق در مرحله دوم شدم، باز هم به جز یک تب مختصر علائم خاصی نداشتم، اگر نتیجه تزریق واکسن در ما در موضوع نداشتن عارضه و اثرگذار بودن در مقابل کرونا مثبت اعلام شود، در مرحله بعدی ۲۰ هزار نفر تست خواهند شد.

*ما مدافعان سلامت باید در خط مقدم باشیم

وی با اشاره به اینکه در بحث تزریق واکسن کرونا نگرش‌های متفاوتی وجود دارد، تاکید کرد: آنچه برای من مهم بود این بود که می‌خواستم بگویم بین ما پزشکان و مردم تفاوتی وجود ندارد ما به‌عنوان فرماندهان مبارزه با کرونا یا مدافعان سلامت باید همچون فرماندهان دوران دفاع مقدس در خط مقدم باشیم.

عمادی می‌گوید؛ در مقابل ایرانیانی که در خارج از کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند، بسیاری در خارج از کشور در انتظار دریافت واکسن ایرانی ماندند، بنده با واکسن خارجی مخالف نیستم ولی اعتقاد دارم باید از توان داخلی، تجربه و تخصص در داخل استفاده کنیم مشارکت‌مان باید بیشتر باشد نمی‌دانم اگر منتظر باشم با رعایت درست زنجیره این بیماری قطع می‌شود یا خیر به‌همین دلیل به واکسن ایرانی توجه می‌کنم.

*خارجی‌ها که نمی‌آیند خطر احتمالی واکسن ایرانی را به جان بخرند!

این پزشک بدون مرز خاطرنشان می‌کند؛ ما اعتقاد داریم من و دوستان دیگر باید خودمان پیش‌گام شویم خارجی‌ها که نمی‌آیند خطر احتمالی واکسن ایرانی را به جان بخرند، اگر برای جان من ضرر داشته باشد لااقل جان بقیه در خطر نمی‌افتد، هر ایرانی به اندازه خودش سرمایه کشور است.

وی بیان می‌کند؛ با مشارکت همه مردم قطعا اعتماد جلب خواهد شد، هیچ کس نمی‌گوید خون من رنگین‌تر است و  صبر می‌کنم آخر همه تزریق کنم! عزیزترین فرد نزد خداوند کسی است که با تقوا باشد، روزی ممکن است دشمن با سلاح وارد شود، امروز دشمن ما یک ویروس بوده و حس می‌کنم نقش من برجسته‌تر است باید مجاهدات کرده و نقش خودمان را بازی کنیم.

به گزارش فارس؛ دکتر عمادی که از سال ۱۳۸۶ مشغول ارائه خدمات درون و برون مرزی با عنوان پزشک بدون مرز است بیشتر عمر خود را وقف ارائه خدمات پزشکی به مردم کرده، امروز هم درست در زمانی که نیاز به حمایت از واکسن ایرانی احساس شد از اولین افرادی بود که پای کار آمد، خوشبختانه تاکنون مشکلی برای تزریق‌کنندگان واکسن برکت ایجاد نشده، امید آن که این واکسن موفق عمل کرده و هموطنان‌مان را از شر این ویروس رهایی بخشد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشک بدون مرز واکسن ایرانی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند