Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@23:57:02 GMT

افسردگی کودکان با چه علائمی بروز می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۰۸۲۶

افسردگی کودکان با چه علائمی بروز می‌کند؟

دوران کودکی در حالی به طور معمول دوره‌ای شاد در زندگی تصور می‌شود که مطالعات نشان می‌دهد ممکن است حدود ۲ تا ۳ درصد کودکان ۶ تا ۱۲ سال دچار علائم افسردگی جدی باشند.

"راشل باسمن" روانشناس بالینی در موسسه Child Mind در شهر نیویورک در این باره می‌گوید: این روزها وقتی والدین به همراه فرزندان خود برای دریافت مراقبت های پزشکی مراجعه می کنند، ما پزشکان آماده هستیم تا داستانی از غم و استرس یا حداقل کنار آمدن با شرایط سخت در سال شیوع کروناویروس که سرشار از انزوا، از دست دادن، فاجعه و سختی بوده، گوش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین در عین حال که سنگینی استرس و مسئولیت را به دوش کشیده اند و نگران سلامت خود هستند، همچنین باید نظاره‌گر کودکانشان باشند که با این شرایط درگیرند. علاوه بر این، نگرانی جهانی در مورد افسردگی و خودکشی در میان جوانان وجود دارد.

فقط بزرگسالان و جوانان نیستند که از احساس ناراحتی و غمگین بودن رنج می برند. کودکان خردسال نیز می توانند افسردگی را تجربه کنند اما ممکن است این عارضه روانی در آنان بسیار متفاوت به نظر برسد که در این شرایط تشخیص آن و کمک به والدین یا پزشکان، خود یک چالش است.

این روانشناس بالینی یادآور شد: تصور افسردگی در کودکان کم سن و سال ممکن است دشوار باشد زیرا ما دوران کودکی را به عنوان دوره "شاد بودن" تصور می کنیم اما حدود دو تا سه درصد کودکان شش تا ۱۲ سال می توانند دچار علائم افسردگی جدی باشند و کودکان مبتلا به اختلالات اضطرابی که در بیش از هفت درصد از کودکان سه تا ۱۷ ساله بروز می‌کند نیز در معرض خطر افسردگی قرار دارند.

افسردگی در اصل به عنوان یک مشکل در میان بزرگسالان تصور می شد اما کودکان در سنین مدرسه نیز می توانند به افسردگی قابل تشخیص دچار شوند. پیش از دوران نوجوانی، میزان افسردگی در میان دختران و پسران تقریبا به یک نسبت است اما در میان دختران نوجوان میزان ابتلا به افسردگی دو برابر بیشتر است.

"ماریا کوواچ" استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ تاکید دارد: بهترین راه برای تشخیص افسردگی در کودکان خردسال توسط والدین، گفته های کودک نیست، بلکه نوع رفتار و اقدام کودک به انجام کاری یا دست کشیدن از انجام آن است.

وی می‌گوید: به دنبال "تغییرات قابل توجه در عملکرد" کودک خود باشید. به طور مثال کودک در چنین مواقعی از بازی‌ها، شیطنت‌ها، سرگرمی‌ها و مراسمی که پیشتر از آنها لذت می‌برده دیگر شاد نمی شود و از بازی با اسباب بازی مورد علاقه خود سر باز می‌زند یا دیگر به آنچه پیش از این واکنش نشان می داد، بی تفاوت می‌شود.

به گفته وی، کودک در این تغییر رفتارها به اسباب بازی ها یا بازی هایی که پیش از این با آن سرگرم بود، علاقه ای نشان نمی‌دهد یا دیگر به نظر نمی رسد علاقه مند به رفت و آمدهای معمول خانوادگی باشد.

وی می افزاید: کودک شما همچنین ممکن است تحریک پذیر و غمگین یا کم انرژی به نظر برسد یا زود خسته شود و یا حتی از علائم و مشکلات جسمی نظیر دل درد یا سردرد گلایه کند. یا اینکه دچار پرخوابی یا کم خوابی شود و یا اشتهایش کاهش پیدا کند. در برخی از کودکان نیز مشکل افسردگی ممکن است به شکل پرخاشگری بروز کند.

به گزارش نیویورک تایمز، دکتر "هلن ایگر"، یک متخصص اطفال دیگر نیز در این رابطه خاطر نشان می‌کند: طبق نتایج تحقیقات اپیدمیولوژیک، بین یک تا دو درصد کودکان خردسال- حتی در سن سه سالگی- افسرده هستند./ ایسنا

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند. خبرنگار تسنیم در غزه به روایت قصه دو کودک فلسطینی که این روزها با خطر قطع عضو و مصائب و مشکلات ناشی از این دست و پنجه نرم می کنند، گفتگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان ساکن غزه دچار قطع عضو شوند. «رکان» پسر 18 ساله فلسطینی نیز به رغم نجات یافتن از مرگ در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی دو پای خود را بر اثر انفجار از دست داد.

 

.

 

 این نوجوان فلسطینی در تشریح جزئیات لحظه اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: پهپاد اسرائیلی به ناگهان ما را هدف قرار داد، همه چیز پیش چشمانم قرمز شد، با آمدن نیروهای امداد رسان و مشاهده وضعیتم، همان اول متوجه شدم که پاهایم قطع شده اند. احساس کردم دیگر هیچ امیدی باقی نمانده است.

«ندا»، دختر نونهال فلسطینی نیز که دو ماه قبل در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه المغازی غزه از ناحیه پا مجروح شده است، آرزو دارد تا پاهایش مثل روز اول سلامت خود را بازیابد.

او که هم اکنون با تلاش های کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در تلاش است تا با بهبودی هر چه سریع تر پای خود خطر قطع عضو را از سر بگذراند به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی از ناحیه پا مجروح شدم، درد بسیاری داشتم، دعا می کردم پاهایم به مانند روز اولش احیا شود؛ آرزو دارم راه بروم و پاهایم به روزهای اول خود بازگردد.

ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستهانمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس

 

بیش از 11 هزار کودک در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند و تقریبا به همین میزان نیز زخمی شده اند. با این حال بیشتر صدمات وارده به کودکان عمدتا آسیب هایی دائمی است که در نهایت به نقض عضو منجر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان