Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل صبح شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان اظهارکرد: در روز اول فروردین ۱۸۰ بیمار بستری داشتیم که هم اکنون به ۲۸۸ بیمار رسیده و رشد قابل توجهی یافته است.

وی افزود: از مجموع بیماران بستری در استان ۴۶ نفر در icu بستری بوده و ۱۸ نفر هم به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: طی روز گذشته در استان متاسفانه یک نفر ناشی از کرونا فوت کرده است.

فاضل بیان کرد: دو شهرستان گرگان و بندرگز در شرایط نارنجی کرونایی و دو شهرستان مراوه تپه و گمیشان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان های استان هم در وضعیت زرد هستند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه نوع غالب بیماری در کل کشور نوع انگلیسی است در استان ما هم قطعاً این اتفاق می‌افتد و تاکنون ۱۰ مورد کشف شده و پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از این تعداد بیمار با کرونای انگلیسی مثبت وجود داشته باشد.

فاضل اضافه کرد: شانس انتقال این بیماری بالا و احتمال انتقال به کودکان هم بیشتر است و از ۱۰ مورد کشف شده دو مورد مربوط به کودکان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: رفت و آمدهای نوروزی و رعایت پروتکل ها طی دو هفته اخیر سبب شد که افزایش تعداد بیمارن را شاهد باشیم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شرایط بد گذشته را تجربه نکنیم تنها توصیه این است که فاصله گذاری ها را رعایت کرده و کسانی که علائم مشکوک دارند قرنطینه شوند.

فاضل بیان کرد: از ابتدای طرح شهید سلیمانی ۵۰ هزار تست پی سی آر و رپید تست در استان انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهارکرد: اگر کسی سابقه سفر به تهران و غرب کشور را داشته سه روز خود را قرنطینه کند و با کسی رفت و آمد نداشته باشد.

وی گفت: به طور قطع پیک چهارم کرونا را در استان تجربه خواهد شد اما با رعایت پروتکل‌ها می‌توان تعداد بیماران را کنترل کرد.

فاضل ادامه داد: تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ دوز واکسن وارد استان شده و دو هزار و ۶۰۰ دوز هم امروز وارد استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن در استان تزریق شده که ۷۵ درصد آنها کادر درمان و بقیه سالمندان، بیماران خاص، زنان باردار و پارکبانان بودند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان روزانه در استان هزار و ۴۰۰ مورد آزمایش کرونا انجام می شود.

کد خبر 5180637

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا فاضل گرگان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ویروس کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه اراک بوشهر 12 فروردین گرگان تردد وسایل نقلیه محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال انگلیس به دلیل آسیب دیدگی نمی‌تواند در مسابقات یورو ۲۰۲۴ حضور داشته باشد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از بی‌بی‌سی؛ سام جانستون دروازه‌بان کریستال پالاس و تیم ملی انگلیس به دلیل جراحی آرنج تا پایان فصل از میادین دور خواهد بود.

این دروازه‌بان 31 ساله به دلیل مصدومیت جام ملت‌های اروپا 2024 را از دست خواهد داد. جانستون پس از ترک اردوی تیم ملی فوتبال انگلیس روز یکشنبه برای معاینه دقیق‌تر نزد پزشک متخصص فرستاده شد.

جانستون چهار بازی ملی برای انگلیس انجام داد و انتظار می‌رفت که ذخیره جردن پیکفورد در مسابقات یورو 2024 باشد. انگلیس با اسلوونی، دانمارک و صربستان در مرحله گروهی رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| کامنت بازیگر انگلیسی برای مهدی قایدی!
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • دروازه‌بان انگلیسی یورو ۲۰۲۴ را از دست داد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به یمن
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!