Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: زنجان نیازمند راه‌اندازی دو پایگاه امداد و نجات بین‌شهری است.

سید قاسم ‌موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هلال‌احمر زنجان به لحاظ ناوگان خودرویی به‌ویژه ماشین‌های کمک‌دار کمبود دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص استان که از ابتدا تا انتهای آزادراه زنجان - قزوین و زنجان - تبریز در حوزه استان زنجان که حجم بالای ترددها در این مسیرهای ارتباطی نیاز است که دو پایگاه امداد و نجات بین شهری به تعداد پایگاه‌های این مسیر اضافه شود و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز موافق این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه امدادرسانی و کمک به حادثه‌دیدگان از جمله اهداف متعالی و خداپسندانه‌ای است که حد و مرزی در جمعیت هلال‌احمر ندارد و خدمات امدادگران بدون هیچ چشم‌داشتی و به صورت داوطلبانه به آن اهتمام می‌ورزند، تاکید کرد: استقرار و فعالیت امدادگران جمعیت هلال‌احمر در جاده‌های استان موجب دلگرمی و اطمینان هم‌وطنان و کاربران جاده‌ای است.

این مسئول با بیان این مطلب که ۱۰ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، هشت اکیپ امدادی پشتیبان و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان، فعال و پاسخ‌گوی حوادث احتمالی هستند، تصریح کرد: ۳۳۵ نیروی امدادگر نیز به‌ صورت شبانه‌روزی برای هم‌وطنان در حوادث احتمالی خدمات می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، با بیان این ‌موضوع که از این تعداد امدادگر ‭۲۵۰‬ نجات‌گر و امدادگر داوطلب و ۸۵ نفر نیز از پرسنل مجموعه هلال‌احمر در سطح استان زنجان هستند، ادامه داد: دوره‌های بازآموزی امداد و نجات یکشنبه و پنج‌شنبه هر هفته برای امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان زنجان که در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای مستقر هستند، ارائه می‌شود تا از آخرین اطلاعات علمی برخوردار شده و پاسخ‌دهی مناسبی در جاده‌ها داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل و فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با شماره ‭۱۱۲‬ به صورت ۲۴ ساعت آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان در سطح استان زنجان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هلال احمر جمعیت هلال احمر استان زنجان پایگاه امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار

رییس جمعیت هلال احمر دماوند از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد.

به گزارش مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. جو و رحمتی بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری