Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از روند افزایشی مبتلایان به کرونا و شناسایی ۱۰ مورد کرونا انگلیسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  گرگان ، عبدالرضا فاضل صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: پیک چهارم کرونا در اکثر استان‌های کشور آغاز شده و قطع به یقین در گلستان هم رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری هستند نسبت به روز اول فروردین 108 بیمار افزایش یافته و به 288 بیمار رسیده است که از این تعداد 46 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 18 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

فاضل ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان و بندرگز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت آبی هستند و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود شهرستان‌های کردکوی، علی آباد و مینودشت طی روزهای آینده از وضعیت زرد وارد وضعیت نارنجی شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد تست‌های مثبت کرونا از نوع انگلیسی است، گفت: تا کنون 10 مورد ابتلا به کرونا انگلیسی در استان شناسایی شده که در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و بندرترکمن بوده است.

پیک چهارم کرونا باز هم برنامه‌های کشتی را تغییر می‌دهد؟کرونا سبب خیر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود؟ثبت رکورد جدید بستری‌های کرونایی در تهران/بروز 70 درصد مرگ‌ها در افراد بالای 60 سال

فاضل افزود: پیش بینی ما این است شاید 10 برابر این موارد ابتلا به کرونا انگلیسی در استان وجود داشته باشد که قدرت انتقال و کشندگی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه تا کنون هفت هزار و 400 واکسن وارد گلستان شده است، خاطرنشان کرد: 6 هزار و 400 مورد واکسیناسیون در استان انجام شده که 80 درصد آن مربوط به کادر درمان است و در مجموع حدود 45 درصد از کادر درمان استان واکسینه شدند.

وی یادآور شد: تزریق واکسن کرونا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و پس از کادر درمان، بیماران خاص، سالمندان و پاکبانان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/588/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است