Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان های مرکزی, تهران و آذربایجان شرقی به ترتیب کمترین نرخ بیکاری و استان های آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری و یزد بیشترین نرخ بیکاری را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آخرین نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان 99 حاکی از این است که نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( زمستان ١٣٩٨) ، .٩ درصد کاهش یافته است.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٨) ١,٥درصد کاهش یافته است.

در زمستان 99 ، به میزان 40.9 درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٨) ١.٥درصد کاهش یافته است.

جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیشتر در این فصل 23میلیون و 135هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل 300هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در زمستان 99، بخش خدمات با 50.4 درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 33.8 درصد و کشاورزی با 15.8 درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که 23.6 درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٨) 2.1 درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری استان ها نیز حاکی از این است کمترین نرخ بیکاری به ترتیب برای استان های مرکزی 6.8 درصد, تهران 7درصد و آذربایجان شرقی 7 درصد است. همچنین نرخ بیشترین بیکاری از آن استان های آذربایجان غربی 14.7 درصد و چهارمحال و بختیاری 13.4 درصد و یزد حدود 13.5 درصد است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اشتغال زایی اشتغال زایی نسبت به فصل مشابه در سال قبل درصد کاهش یافته حاکی از آن نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

سید علی المدرسی معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: مدرسه پسرانه سمای بافق توانست با امتیاز ۷۷ کنار مدارس پسرانه و دخترانه شهر یزد در صدر مدارس مقطع ابتدایی سما قرار بگیرد.

وی افزود: مدرسه دخترانه سمای بافق هم با ارتقاء امتیاز از ۵۷ به ۷۲ توانست بالاترین میزان ارتقاء در سال تحصیلی جاری را به‌دست آورد و در صدر مدارس ابتدایی سمای استان یزد قرار گیرد.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: رتبه و میزان ارتقای رشد کیفیت و امتیاز مدارس استان یزد در سال تحصیلی جاری به شرح ذیل است:

ابتدایی دخترانه بافق 

ارتقاء امتیاز از ۵۷ به ۷۲ درصد

دبیرستان پسرانه دوره دوم یزد

ارتقاء امتیاز از ۵۹ به ۷۲ درصد

ابتدایی دخترانه مهریز

ارتقاء امتیاز از ۶۳ به ۷۵ درصد

دبیرستان پسرانه مهریز

ارتقاء امتیاز از ۵۸ به ۶۷ درصد

ابتدایی پسرانه بافق

ارتقاء امتیاز از ۶۸ درصد

مدارس برتر استان یزد در مقطع ابتدایی

ابتدایی پسرانه یزد با امتیاز ۸۲ درصد
ابتدایی دخترانه یزد با امتیاز ۸۱ درصد
ابتدایی پسرانه بافق با امتیاز ۷۷ درصد

مدارس برتر استان در مقطع دبیرستان دوره اول 

دبیرستان دخترانه یزد با امتیاز ۸۵ درصد
دبیرستان پسرانه یزد با امتیاز ۷۶ درصد
دبیرستان دخترانه میبد با امتیاز ۷۵ درصد

مدارس برتر استان یزد در مقطع دبیرستان دوره دوم

دبیرستان دخترانه یزد با امتیاز ۷۴ درصد
دبیرستان پسرانه یزد با امتیاز ۷۲ درصد
هنرستان پسرانه یزد با امتیاز ۶۶ درصد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • بازی محتاطانه‌تر تیم‌ها در هفته ۲۴ لیگ برتر/ حضور تیم‌های جنوبی در پایین جدول جای تاسف دارد