Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@11:06:26 GMT

واکنش سخنگوی سپاه به ادعا علیه سعید محمد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۵۲۶

واکنش سخنگوی سپاه به ادعا علیه سعید محمد

فرارو- سخنگوی سپاه پاسداران از تائید سخنان سردار جوانی معاونی سیاسی سپاه درباره تخلف سعید محمد و منفک شدن از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طفره رفت و پاسخ روشنی در این باره ارائه نکرد. 

روز گذشته سردار یدالله جوانی معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه درباره نامزدی سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری به خبرگزاری فارس گفت: "سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرآیندهای قانونی تعریف شده مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است." 

ساعتی پس از آن دفتر سعید محمد با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب این ادعا از سردار جوانی انتقاد کرد. 

در این اطلاعیه آمده است: «آقای جوانی مسئولیت سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارند و تحلیل شخصی خود را بعنوان یک شخصیت حقیقی عنوان نموده است که متاسفانه مورد سوء استفاده رسانه های معاند برای ضربه زدن به ساحت مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز شده است.»

این اطلاعیه تاکید کرد: "به کرات اعلام داشتیم تکرار چنین مصاحبه هایی با توجه به علایق شخصی و حزبی برخی افراد منجر به عدم اعتماد عمومی و همچنین مشارکت حداکثری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد گردید."

سردار سعید محمد بهمن ماه سال گذشته از سمت خود در قرارگاه خاتم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری استعفا کرد. او چند روز پس از استعفا رسما نامزدی خود را اعلام کرد.

پیش از سردار جوانی حمیدرضا ترقی عضو ارشد موتلفه نیز مدعی تخلف سعید محمد در قرارگاه خاتم شده بود که البته مجبور به عذرخواهی از او شد.

اما امروز سخنگوی سپاه پاسداران نیز در گفت و گویی حاضر نشد ادعای سردار جوانی را تائید یا تکذیب کند. 

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران در این باره به رویداد 24 گفت: «هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است. برداشت یک معاون سپاه این بوده که تخلف صورت گرفته، اما نظر رسمی سپاه ممکن است این نباشد. شاید برداشت آقای جوانی این بوده؛ ممکن هم هست آقای جوانی اصل حرفش را تکذیب کند.»

به گفته شریف سردار جوانی موضع شخصی خود را بیان کرده و موضع او ممکن است موضع رسمی سپاه نباشد. 

سخنگوی سپاه گفت: "وقتی سخنگو چیزی را اعلام کند به اسم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت می‌شود، ولی اگر یک معاون موضع گیری کند الزاما موضع سپاه نیست."

او درباره اینکه نباید مقامات سپاه در موضع گیری های خود با سخنگو هماهنگ باشند گفت: «الزامی وجود ندارد. عرف جاری است و در سازمان‌های دیگر هم اینطور نیست که حتما سخنگو موضع‌گیری کند. آدم‌هایی که در حوزه کاری خود مسئولیت دارند حرف می‌زنند و مسئولیت حرف‌هایشان هم به عهده خودشان است.»

سردار شریف در پاسخ به این سوال که سعید محمد برکنار شده یا استعفا داده؟، گفت: «من راجع به اشخاص ابدا صحبت نمی کنم. برداشت آقای جوانی این بوده که به دلیل تخلفات انتخاباتی ایشان کنار گذاشته شده و برداشت ایشان محترم هم هست ولی برداشت من ممکن است متفاوت باشد.»

او تاکید کرد: "موضع رسمی سپاه این است که سپاه از هیچ کاندیدایی حمایت نکند. و باز تاکید می کنم هرکس هم مسئول حرف خودش است."

سخنگوی سپاه درباره اختلاف دیدگاه سردار جوانی و سردار سلامی فرمانده سپاه گفت: "اصلا این بحث‌های شخصی در سپاه مطرح نیست. اینکه افراد با هم اختلاف دیدگاه داشته باشند، دست کم من چنین قرائنی ندیدم."

سردار شریف در پاسخ به این سوال که"گفته می‌شود این اختلاف‌ها در سطوح عالی سپاه به گزارش سعید محمد علیه سردار عیسی شریفی معاون سردار قالیباف ارتباط دارد؟"، افزود: «این‌ها گمانه‌زنی‌های مختلف است. خود شما شاهد بودید در مورد همین مساله (اظهارنظر یدالله جوانی درباره تخلفات سعید محمد) کامنت‌هایی وجود دارد که می‌گویند اگر ایشان تخلف کرده چرا فرمانده کل او را مشاور خود کرده است؟ حکم مشاوره سعید محمد رسمی است؛ اعلام هم شده و درست هم هست. از این حرف و حدیث‌ها زیاد است و هر کس حرف خودش را می‌زند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری توافق ایران و چین سردار رمضان شریف سعید محمد سپاه سردار یدالله جوانی سپاه پاسداران سخنگوی سپاه سردار جوانی آقای جوانی سعید محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه

طبق گزارش الجزیره انگلیسی، ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ادعا کرد که ایران در چند ماه گذشته تلاش کرده سلاح به کرانه باختری اشغالی ارسال کند و تلاویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با نشان دادن تصاویری از اسلحه‌ها و مهمات ادعا کرد که این محموله شامل انواع مختلفی از مواد منفجره و مین‌های ضدتانک، سلاح تهاجمی، آرپی‌جی، نارنجک‌های دستی و تپانچه می‌شود.

ارتش رژیم اسرائیل ادعا کرد که با آژانس امنیت داخلی موسوم به شین بت در این عملیات همکاری کرده و متوجه شده است که دو واحد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یکی از آنها در سوریه فعالیت می‌کند، در این عملیات ارسال سلاح به کرانه باختری اشغالی نقش داشته اند.

 قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

در پی تصویب این قطعنامه، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در این باره اعلام کرد: سفر هیات اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد.

دفتر نتانیاهو در این بیانیه اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

در ادامه بیانیه، ادعا شده است: این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشار‌های بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • فوری/شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران در حملات آمریکا به سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه: ناکافی است
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند
  • ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی