Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@14:04:48 GMT

توقف پروازهای ترکیه در صورت درخواست ستاد کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۲۶۱۸

توقف پروازهای ترکیه در صورت درخواست ستاد کرونا

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی اعلام کرد: در صورتی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی یا داخلی شود، به سرعت آن را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در پی افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی در کشورهای همسایه و هشدارهای متعددی که طی روزهای گذشته مبنی بر توقف پروازهای ترکیه اعلام شده است، ابوالقاسم جلالی -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی - در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: سازمان هواپیمایی تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و ودیگر متولیان حوزه بهداشت است و اگر درخواستی به این سازمان مبنی بر توقف یا ممنوعیت پروازهای خارجی و داخلی برسد، قطعا آن را اجرایی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا کنون درخواستی مبنی بر توقف پروازهای ترکیه به دست ما نرسیده است اما به محض ابلاغ آن را اجرایی می‌کنیم.

البته این اظهارات درحالی است که طی روزهای گذشته سعید نمکی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - طی نامه‌ای خطاب به رحمانی فضلی - وزیر کشور - و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواسته بود که با توجه به شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در کشور ترکیه با ویروس موتاسیون یافته حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده به مدت یک هفته ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با این کشور متوقف شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003GIA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مبنی بر توقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ارسال درخواستی رسمی به وزیر نفت عراق از بغداد خواسته است که صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه را به‌دلیل نگرانی‌های اقتصادی ازسر گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کردستان ۲۴، یک منبع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

ترکیه ۲۵ مارس (پنجم فروردین‌ ۱۴۰۲) پس از برنده شدن عراق در یک پرونده داوری، دریافت روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های استان کرکوک اقلیم کردستان عراق با خط لوله کرکوک - جیهان در منطقه مرزی «فیش خابور» را متوقف کرد.

دولت مرکزی عراق فروردین‌ پارسال مجبور به توقف حدود روزانه ۴۵۰ هزار بشکه نفت خام صادراتی میدان‌های نفتی استان کرکوک در شمال این کشور با خط لوله کرکوک - جیهان به پایانه جیهان ترکیه شده بود.

عبدالغنی پیش‌تر اعلام کرده بود که  عراق با ترکیه درباره ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های کرکوک با خط لوله کرکوک - جیهان به تفاهم رسیده است.

در حالی که وزارت انرژی ترکیه آمادگی عملیاتی شدن خط لوله صادراتی نفت کرکوک-جیهان را از چهارم اکتبر ۲۰۲۴ تأیید کرده، دولت مرکزی عراق در ازسرگیری صادرات نفت از میدان‌های نفتی منطقه کردنشین در استان کرکوک با خط لوله کرکوک-جیهان تردید دارد و مسائل پیش‌روی آن حل نشده است.

توقف طولانی مدت صادرات نفت اقلیم کردستان عراق زیان اقتصادی قابل‌توجهی را به عراق، اقلیم کردستان و شرکت‌های نفتی خارجی فعال در منطقه کردنشین وارد کرده است.

عراق در طول دوره توقف ۱۴ ماهه فعالیت خط لوله کرکوک -جیهان، زیان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری و جریمه روزانه ۸۰۰ هزار دلاری به‌دلیل رعایت نکردن توافق‌های صادراتی را متحل شده است.

افزون بر این، سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار متوقف و در پی آن درآمد سالانه شرکت‌های نفتی با کاهشی قابل‌توجه روبه‌رو شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی بر این باورند که توقف صادرات نفت نه‌تنها باعث افزایش قیمت جهانی نفت شده، بلکه وجهه بین‌المللی عراق را هم خدشه دار کرده، اعتماد سرمایه‌گذاران هم کاهش یافته و تقاضای تجاری در داخل کشور را کاهش داده است.

دیگر خبرها

  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • درخواست بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس | بانک های خریدار ملزم به ارائه توضیح و برنامه‌ شدند
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد