Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مرغ در بازار ایلام همچنان کمیاب است و با نرخی بیشتر از نرخ مصوب به شرط موجود بودن در بازار عرضه می‌شود، مسئولان کمبود را انکار می‌کنند اما آن چه عیان است آشفتگی بازار مرغ حکایت ناتمام این روزهای ایلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ مرغ در بازار ایلام همچنان کمیاب است و با نرخی بیشتر از نرخ مصوب به شرط موجود بودن در بازار عرضه می‌شود، مسئولان کمبود را انکار می‌کنند اما آن چه عیان است آشفتگی بازار مرغ حکایت ناتمام این روزهای ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ، نبود سیستم نظارت بر تولید، توزیع و عرضه این محصول پر مصرف از مواردی است که شهروندان ایلامی روزانه با آن دست به گریبان هستند اما مسئولان  می‌گویند "هیچ مشکلی برای تامین و توزیع مرغ در بازار ایلام نداریم".

معاون وزیر جهاد کشاورزی: بازار مرغ در روزهای آینده آرام می‌شودبررسی نابسامانی ها در بازار مرغ در کمیسیون اقتصادی مجلساستاندار قزوین: گران‌فروشی و کم‌فروشی مرغ پذیرفته نیست / ورود تعزیرات به بازار مرغ اجباری شد

انکار مسئولان و آن چه در بازار واقعی قابل عیان است و شهروندان آن را با تمام وجود لمس می‌کنند موجب شده است تا دامنه این بی سامانی روز به روز افزایش یابد و برای حل مشکل چاره اندیشی نشود. چر‌ا که اگر گفته مسئولان که می‌گویند "هیچ مشکلی برای تامین و توزیع مرغ در بازار ایلام نداریم" صادق باشد پس این همه صف برای خرید مرغ چیست؟ و چرا مسئولان برای ساماندهی این وضعیت و افزایش مراکز عرضه اقدام نمی‌کنند تا علاوه بر اثبات سخن خود چهره زننده صف‌های طویلی که در شرایط نابسامان کرونایی استان ایلام عامل افزایش ابتلا به کرونا ویروس است بزدایند و مردم به راحتی و بدون حضور در صف‌ها مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

مردم از نبود گوشت مرغ در استان ایلام نالان هستند، مسئولان منکر و کارشناسان بر این باورند که "سیاست‌های نادرست دولت، ضعف مدیریت و نبود نظارت موثر  عامل آشفتگی بازار مرغ  در استان ایلام است."

این وضعیت موجب شده است تا افشار خسرو زاده دادستان ایلام شخصاً نظارت و بازرسی بر عرضه مرغ در بازار ایلام ورود کند و در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام از پلمب واحدهای صنفی متخلف به همراه نصب بنر، تشکیل پرونده تعزیراتی برای متخلفان خبر دهد.

دادستان ایلام در ادامه افزود: در راستای تحقق مصوبات کارگروه نظارت بر مایحتاج عمومی و به منظور نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله در قوانین امور صنفی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مبارزه با تخلفات، به دنبال کمبود و گرانی مرغ طی هفته جاری در راستای حفظ حقوق عامه و تأمین کالاهای هدف، اولین گشت مشترک با حضور جانشین دادستان، مدیرکل امور اقتصادی استانداری، معاون بازرسی و بازرسان سازمان صمت، نماینده تعزیرات حکومتی، بازرسان اتاق اصناف، اداره اماکن، پلیس امنیت بر بازار ایلام نظارت میدانی خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در این گشت مشترک از واحدهای صنفی مربوطه بازرسی و ضمن ارائه تذکرات لازم برای واحدصنفی به دلیل احراز تخلف گرانفروشی پرونده تعزیراتی تشکیل با نصب بنر پلمپ شدند.

دادستان ایلام گفت: در جریان این گشت 3 واحد توزیع خرده مرغ پرونده تعزیراتی تشکیل و یک واحد نیز به علت تخلفات مکرر با نصب بنر پلمپ شد.

به گزارش تسنیم؛ به هرحال بازار آشفته و نابسامان مرغ در ایلام نیازمند تدبیر و حضور میدانی است که امید است ورود دادستان ایلام بتواند بر این مشکل چاره‌ساز باشد و از رنج مردم ایلام و انکار مسئولان بکاهد.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرغ در بازار ایلام دادستان ایلام آشفتگی بازار بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟

احمد اشتیاقی کارشناس بورس و اوراق بهادار درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص رشد دو روز اخیر بازار سرمایه گفت: رشد بازار در اثر عملکرد توامان چند عامل بود. به هر جهت در هفته‌های گذشته کاهش شدیدی داشتیم و پس از فروکش کردن تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش احتمال درگیری مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی بازار به نوعی در حال اصلاح خود است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فضای غبار آلود سیاسی برطرف شده و به نظر می‌رسد که شرایط روبه آرامش می‌رود، بازار خودش را در معاملات چند روز گذشته نشان داد. علاوه بر این قیمت کامودیتی‌ها (کالا‌هایی که به صورت خام و اولیه تولید می‌شوند) روند رو به رو رشدی داشت.

اشتیاقی تاکید کرد: رقابت روز چهارشنبه هفته گذشته در بورس کالا بر سر محصولات فولاد مبارکه بر پایه دلار آزاد ۶۲ هزار استوار بود که این خود نشانه‌ای است که بازار نظر بر سود آوری از محل رشد قیمتی کامودیتی‌ها دارد. اخبار غیر رسمی نیز تصریح می‌کنند که بانک مرکزی از روند تثبیت قیمت ارزی در حال عقب نشینی است و به احتمال زیاد قیمت دلار نیمایی تا ۵۰ هزار تومان اصلاح می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار از مجموعه این عوامل استقبال کرده و طی دو روز گذشته روند مثبتی در رشد شاخص بازار سرمایه شکل گرفت. روند رشد در امروز به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شد و از همین رو می‌توان به این نتیجه رسید که انتشار اخبار جدید بورس روز‌های آرامی را داشته باشد.

اشتیاقی گفت: تثبیت شرایط سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی در سامانه مبادله طلا و ارز می‌تواند بازار سرمایه را به تدریج در شرایط صعودی قرار دهد. شایان ذکر است که به تدریج گزارش‌های ۱۲ ماهه شرکت‌ها نیز منتشر می‌شود و اگر‌«ای پی اس» در عدد خوبی باشد، روند رشد ادامه خواهد داشت.

تا آخر هفته بازار چگونه خواهد بود

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت آخرین معاملات روز گذشته کمتر از قیمت پایه سهام‌ها بود امروز بازار سهام به سوی ثبات و یا اندکی کاهشی قدم بردارد. همچنین پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان هفته ادامه خواهد یافت. شایان ذکر است که مسیر رشد بازار به تداوم آرامش در فضای سیاسی و همچنین رشد قیمت دلار نیمایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • تداوم نظارت بر نانوایی‌های ایلام
  • اولتیماتم ۱۵ روز استانداری برای ساماندهی بستر زنجانرود فیلم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • اجرای طرح نظارت و کنترل از بیش از هزار جایگاه عرضه سوخت
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است