Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:05:45 GMT

دردسرهای پناهجویان برای دولت بایدن

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۴۷۴

دردسرهای پناهجویان برای دولت بایدن

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درحالیکه تنها کمتر از سه ماه از آغاز ریاست جمهوری «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا می گذرد و به نظر می رسید بزرگترین چالش های پیش روی وی در روزهای آغازین ورود به کاخ سفید، دست و پنجه نرم کردن با همه گیری ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی حاصل از آن باشد. اما اکنون بحران مهاجرت به مشکلی بزرگ بدل و سبب شده اعضای حزب جمهوری خواه و حتی برخی هم حزبی های بایدن وی را به همین دلیل به باد انتقاد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایلهان عمر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان که خود یک پناهجو است، با انتقاد از وضعیت کنونی مهاجران در مرز با مزیک گفت: هر چه برقرای شرایط پایدار به تاخیر بیفتد و تصمیم برای حل بحران مهاجران به تعویق انداخته شود مشکلات بزرگتر می شوند.  

«هنری کولار» نماینده دیگر هم حزبی بایدن هم ضمن تاکید بر ضرورت تلاش تیم بایدن برای منصرف کردن مهاجران برای ورود به آمریکا گفت: «قصد آنها [تیم بایدن] متفاوت بودن با ترامپ است و من مخالفتی با این کار ندارم. آن‌ها باید متفاوت باشند؛ ما بچه‌ها را جدا نمی‌کنیم. اما برخورد 'انسانی' بایدن دارد به این حس دامن می‌زند که قاچاقچی های انسان از هیچ تلاشی برای کشاندن مردم از آمریکا لاتین به اینجا فروگذار نمی کنند؛ الان وقت چانه‌زنی نیست».

مقامات تگزاس، ایالت هم مرز مکزیک هم ضمن انتقاد از سیاست های مهاجرتی بایدن، این اقدامات را مسبب ورود غیرقانونی جنایتکاران به کشور دانستند.

کلانتر دموکرات تگزاس در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس بیزنس گفت: سیل ورود غیرقانونی مهاجران از آمریکای جنوبی باعث می شود نیروهای مخصوص تامین امنیت تمام وقت خود را برای کمک به نیروهای مرزبانی صرف کنند و دیگر زمانی برای حفظ امنیت شهر باقی نمی ماند.

اگرچه مساله مهاجرت موضوع تازه ای در ایالات متحده نیست و در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، وی با اتخاذ تصمیم های سختگیرانه در این حوزه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را آغاز کرد. اما با روی کار آمدن دولت جدید، بایدن با صدور چندین فرمان اجرایی از جمله توقف ساخت این دیوار مرزی، مواضعی کاملا متفاوت با رئیس جمهوری پیشین در پیش گرفت. فرمان مهاجرتی بایدن که گفته می شد در روزهای نخست انتظاراتی را در پناهجویان به امید آسانتر شدن شرایط مهاجرت به وجود آورده و بسیاری را از کشورهای آمریکای لاتین روانه مرزهای آمریکا کرده بود اکنون به نظر می رسد به پاشنه آشیل دولت تازه کار بایدن شده است.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک بحران کنونی پناهجویان در مرزهای آمریکا را نتیجه سیاست های مهاجرتی بایدن دانست و وی را به عمل نکردن به وعده هایش در تسهیل شرایط پذیرش مهاجران متهم کرد.

اظهارات رئیس جمهوری مکزیک در پی انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب پناهجویان در مرزها بیان شد. گفته می شود پس از لغو فرمان مهاجرتی ترامپ توسط بایدن، مراکز مرزی برای سیل عظیم مهاجران آماده نبوده و همین امر سبب بروز بحران کنونی شده است.  

هفته گذشته هم شماری از قانونگذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور،خواستار توضیح وی درباره اقدامات دولت بایدن در قبال بحران مهاجرتی در مرزهای جنوبی شدند. گفته می شود در حالیکه وزارت امنیت داخلی آمریکا مسئول اصلی تصمیم گیری در امر مهاجرت است، وزارت امور خارجه این کشور در این حوزه مشارکت دارد.

جمهوری خواهان پیشتر نیز نسبت به  افزایش شمار مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا هشدار داده بودند. هرچند کاخ سفید وجود بحران مهاجرتی در مرزهای جنوبی آمریکا را رد کرده و معتقد است در راستای ساماندهی سیاست‌های مهاجرتی آمریکا گام برمی دارد.

برچسب‌ها پناهجویان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن آمریکای جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن پناهجویان ایالات متحده آمریکا دولت بایدن آمریکای جنوبی اخبار کنکور رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دوباره بایدن به پوتین

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود توهین و او را «قصاب» خواند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحولات مصر؛ از انتخابات ریاست جمهوری تا بحران اقتصادی
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • وزیر امنیت داخلی بایدن استیضاح می‌شود
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین