Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمسعودسیادتی روز یکشنبه در نخستین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان در سال ۱۴۰۰ و سیصد و سی و پنجمین نشست این شورا ابراز داشت:  هدف شهرداری سمنان اجابت آرزوی ۴۰ ساله مردم شهر است و به تعهدات خود در این مسیر عمل کرد اما برخی دستگاه‌ها با بهانه‌های مختلف مانع اجرای این طرح می‌شوند.

وی افزود: هر دستگاهی که مایل است می‌تواند اجرای این طرح را بر عهده بگیرد و شهرداری به ساختمان کاروانسرا، اداره کل زندان‌ها و دادگاه انقلاب نیازی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه  هدف از اجرای این طرح ایجاد گذر فرهنگی با استفاده از منابع موجود درون شهری بود گفت: ایجاد گذر فرهنگی فقط وظیفه شهرداری نیست.

شهردار سمنان نیز در این نشست گفت: لازم است طی مکاتبه یا دیدار با رئیس قوه قضاییه، جزئیات دلیل تاخیر در این طرح و اجرای دستور به اطلاع وی رسانده شود و نماینده مردم شهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه همکاری کند.

سید محمد ناظم‌رضوی بیان کرد: اجرای این طرح با دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه بود اما دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مسیر مناسبی را طی نکردند.

وی افزود: شهرداری سمنان با رغبت داوطلب اجرای این طرح شد نه از سر تکلیف و موضع ما با هدف حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی همسو است.

بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی در مرکزی‌ترین نقطه مرکز استان سمنان، با حمایت مردم شهر و رئیس قوه قضاییه، دوم بهمن ماه سال گذشته حکم آزادی خود را گرفت.

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان در گذشته یکی از املاک سازمان زندان‌های کشور بود که تا حدود ۶ ماه قبل به عنوان زندان سمنان استفاده می‌شد و آزادسازی آن از مطالبات ویژه مردم سمنان به شمار می رفت. اکنون زندان سمنان به خارج از شهر منتقل شد و در دومین روز از بهمن ٩٩، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در سفر به استان سمنان حکم آزادی این کاروانسرا و واگذاری بهره‌برداری آن به شهرداری سمنان را صادر کرد.

استاندار سمنان اسفند گذشته با تاکید بر تسریع در روند مرمت و تغییر کاربری کاروانسرای عباسی این شهر گفته بود که اجرای این طرح مغایرتی با قانون ندارد و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردم درباره این بنای تاریخی شود.

علیرضا آشناگر در نشست بررسی وضعیت کاروانسرای شاه‌ عباسی سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با بیان اینکه انتقال مالکیت کاوانسرا در تفاهم‌نامه شهرداری و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان وجود ندارد ابراز داشت: سپردن یک بنای تاریخی به شهرداری به منظور بهره‌برداری، به معنای انتقال مالکیت نیست و مغایرتی با قانون ندارد.

وی افزود: آزاد شدن این اثر تاریخی از مطالبات مردمی است و اجرای قانون نباید سبب تاخیر در اجرای مطالبات مردمی ‌شود.

استاندار سمنان گفت: ساختمان اداره کل زندان‌ها بنایی خراب و خطرناک است و برای جان شهروندان خطر دارد، شهرداری بر اساس قانون می‌تواند به استناد رفع خطر این ساختمان را تخریب کند.

آشناگر گفت: هرچه سریع تر ساختمان فعلی اداره کل زندان ها و دادگاه انقلاب تخلیه شود و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

برچسب‌ها شهرداری سمنان سمنان سید ابراهیم رییسی شورای اسلامی شهر سمنان کاروانسرای شاه عباسی علی رضا آشناگر  سید محمد ناظم رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان سید ابراهیم رییسی شهرداری سمنان سمنان سید ابراهیم رییسی شورای اسلامی شهر سمنان کاروانسرای شاه عباسی اخبار کنکور اداره کل زندان ها رئیس قوه قضاییه کاروانسرای شاه شهرداری سمنان اجرای این طرح شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰ برنامه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری و ۷۰ برنامه شهری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان که در شبستان مسجد شیخ‌لطف‌الله برگزار شد اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰ برنامه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری و ۷۰ برنامه شهری اجرا می‌شود.

وی افزود: دغدغه ما این است که گروه‌های هدف در جلسات و برنامه‌ها دعوت شوند تا مردم اصفهان با نعمت‌های شهر خود آشنا شوند.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 746694

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۲۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۳۵۰ برنامه در هفته فرهنگی اصفهان
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • دارایی‌های مختلف شهرداری بورسی می‌شوند
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر
  • آغاز نخستین رویداد خلاقیت و نوآوری مشهد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند
  • عزم جدی شهرداری برای صیانت از حریم شهر تهران
  • پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید دانشگر سمنان افتتاح شد
  • روزانه ۷۰۰ تن پسماند شهری در قم تولید می‌شود